[Yükleniyor...]

[Yüklenemedi...]

Çerkes el sanatları Beşiktaş Deniz Müzesinde

Kadim Çerkes el sanatları ve günümüz uygulamaları sergisi Beşiktaş Deniz Müzesinde açıldı.
25 Kasım 2017 Cumartesi - cumhuriyet.com.tr
[Yükleniyor...]

[Yüklenemedi...]


Şamil Kültür ve Eğitim Vakfının, Cengiz Gül koleksiyonundan oluşan ve Bengün Gül günümüze uyarladığı takı çalışmalarını bu sergi de görebilirsiniz. Beşincisi gerçekleşen sergi 5 Aralıka kadar ziyaretçilerini bekliyor. Tarihin derinliklerinden günümüze kadar gelen gümüş işçiliğinin uygulandığı giysi, süs eşyası, silahlar gibi objeler ve günümüze uyarlanan takı çalışmalar sergileniyor.

Şamil Kültür ve Eğitim Vakfı yönetim kurulu başkanı Cengiz Gül Serginin ve Şamil Kültür Eğitim Vakfının amaçlarını şu şekilde açıklıyor ;’’Binlerce yılın el sanatları kültürü Kafkasya’dan Anadolu’ya göç ve savaşlardan dolayı yok olmaya yüz tuttu. Biz de bunları yeniden ihya etmeye ve modernize etmeye çalışıyoruz. 27 bin yıldan gelen Çerkes kültürünün günümüze yansıması da diyebiliriz. 5 bin yıl önce Maykop kazılarından ele geçmiş eserlerinin günümüzde Çerkeslerin günlük hayatında görebilirsiniz. Vakfımızın asıl amaçlarından olan kültürümüzü, geleneklerimizi yaşatmak. Biz buna "khabze" diyoruz. Biz bunları dünya ile paylaşabilir miyiz? Daha iyi bir dünya için, daha barışçıl bir dünya için… Biz barış toplumuyuz. Temel hareket noktamız budur. Bir de vakfımız 39 senedir insana yatırım yapıyor, ihtiyaç sahibi başarılı öğrencilere burs veriyoruz."

[Yükleniyor...]

[Yüklenemedi...]

Takıları geçmişten günümüze uyarlayan Bengün Gül ise sergi için yaptığı çalışmaları şu şekilde özetliyor; "Bu seneki sergimiz merak amaçlı başladı diyebilirim. Gümüş örme teknikleri kursuna katıldım. Yapılan işlerin hepsi Çerkes kültürü ile örtüşüyordu. Bu işleri yapan büyüklerimizle çalıştım onlardan bilgi aldım. Araştırma yaptım, bizim yaptığımız şekiller daha kolay. Göç yoluyla Karadeniz sahiline gelen Çerkesler meraklılarına fazla da öğretememişler. Kullandıkları eşya oldukları için özel bir eşya olduğunun farkında değildiler. Daha sonra gümüşe geçmişler. Motifler daha zor sanırım, sökerek öğrenmişler. Teknikler daha zor. Bunun üzerine çalışmaya başladım. Daha kolay bir şekilde yapılabildiğini gördüm. Araştırdıkça daha derine indim, daha fazlası olduğunu gördüm. Bugün kullandığımız takılarda da var onları da karıştırdım. Sonuç bu sergide ortaya çıktı."

[Yükleniyor...]

[Yüklenemedi...]

[Yükleniyor...]

[Yüklenemedi...]