Foto Galeri Haber Yaşam Kültür-Sanat Çevre Gezi Spor Doğa ve İnsan

Kapat

Kalori yakımını hızlandırmak isteyenler için 7 altın öneri 6 Aralık 2018, Perşembe cumhuriyet.com.tr

Haber görseli
1
Metabolizma hızı vücudun kalori yakımını hızlandırmak isteyenler için diyetisyen Hale Taşgın yapılması gerekenleri 7 maddede sıraladı. Yaş, cinsiyet genetik yapı, beslenme
alışkanlıkları ve egzersiz yapma sıklığı ile doğru orantılı olarak değişkenlik gösterdiğinin altını çizen Tasgın kilo alımının tek sebebinin de metobolik hızın yavaşlığından kaynaklandığını düşünmenin hata olduğunu ifade etti.
Haber görseli
2
Peki, metabolizma hızınızı nasıl arttırabilirsiniz? İşte formülü

ÖĞÜN ATLAMAYIN
Öğün atlamadan az az sık sık beslenerek metabolizma hızınızı arttırabilirsiniz.
Öğün kaçırmamanın, düzenli beslenmenin metabolizma hızını arttırmasının sebebi tüketilen
besinlerin emilmesi için harcanan enerji ile birlikte metabolizmanın hızlanmasıdır. Uzun
süreli açlık dönemlerinde ise vücut bir kıtlıkla karşı karşıya olduğunu düşünerek kendine
koruma altına alarak metabolizma hızını düşürür. Bu sebeple metabolizma hızınızı arttırmak
için yapılması gereken en temel doğru az az sık sık beslenmektir. Fakat az az sık sık beslenme
düzensiz ve plansız bir şekilde beslenme anlamına gelmemektedir. Çünkü bu şekil beslenme
ile vücudumuzda yakamayacağından çok kalori birikimi oluşur ve kilo alımı hızlanır.
Su içmek, metabolizmanızı hızlandırabilir. Çalışmalar gösteriyor ki, 0.5 litre su içmek, dinlenme
sırasındaki metabolizma hızınızı artırabilir. Su, ayrıca tokluk hissi sağlanmasına da yardımcı olur ve
kilo kaybını destekler. Fazla kilolu yetişinler üzerinde yürütülen araştırmaya göre, yemekten yarım
saat önce yarım litre su içenler, içmeyenlere oranla yüzde 44 daha fazla kilo veriyor.