BES’e katılan üç müşteriden ikisi 10 yıl dolmadan ayrılıyor

NN Hayat ve Emeklilik Üst Yöneticisi (CEO) Eijsink’e göre, Türkiye’de kısa vadeli yatırım tercih ediliyor.

Yayınlanma: 12.12.2016 - 23:33
Abone Ol google-news

Türkiye’de Bireysel Emeklilik Sistemi’nin (BES) en zayıf yönünün tüketicilerin kısa vadeli düşünmesi olduğunu belirten NN Hayat ve Emeklilik Üst Yöneticisi (CEO) Frank Eijsink, sadece üç müşteriden birinin 10 yıl boyunca sistemde kalmayı tercih ettiğini dile getirdi. Sistemin kalıcılığının hâlâ katılımcılar tarafından  sorgulandığına işaret eden Frank Eijsink, “Bu sisteme duyulan güven konusunda iyileşme var ama kalıcılığı konusunda güvensizlik devam ediyor” dedi. 

8 şehirde ölçüldü

NN Hayat ve Emeklilik olarak temmuz ayından itibaren Türkiye’de 8 şehirde güven endeksi ölçümleri yaptıklarını ifade eden Eijsink, çok şaşırtıcı sonuçlar elde ettiklerini dile getirdi. Güveni 4 boyutlu ölçtüklerini anlatan Eijsink, “Öncelikle ‘Bireysel emeklilik sisteminin kalıcı bir sistem olduğuna inanıyor musunuz? Emekli olduğunuzda böyle bir sistem olacak mı?’ En düşük puanı alan soruydu. Hâlâ bu sistemin kalıcı olduğuna ilişkin güven yetersiz. Devletin insanların içini rahatlatması gerekiyor” dedi.

Nakite ihtiyaç arttı

2.5 yıldır Türkiye’de görev yaptığına değinen Frank Eijsink, sektör olarak karşı karşıya kaldıkları temel zorluğun ‘uzun süreli kalma yönünde müşterileri ikna etmek’ olduğunu vurgulayarak ocak ayından beri sistemden ayrılan kişi sayısında ciddi bir artış olduğunu söyledi. Eijsink’in sistemden çıkışların nedenlerine ilişkin değerlendirmesi ise şöyle: “Devlet katkılı yeni BES 1 0cak 2013 yılında başlamıştı. 3 yıl dolduğu için tüketicilerin bir kısmı devlet katkısını alma hakkını kazandı. Dolayısıyla bir kısmı hak
kazandığı katkı payını alıp sistemden ayrılıyor, bir kısmı da ekonomik şartlar nedeniyle çıkıyor. Bir diğer neden ise katılımcılar fon performanslarından şikâyetçi.”

Şirketler için yük

Otomatik Katılım’ın eksiklerine de değinen Eijsink, fonların yapısı ve yapılacak kesinti
lere ilişkin belirsizlikler olduğuna işaret etti. Frank Eijsink, şirketler ile sürekli iletişim halinde olduklarının altını çizerek şunları söyledi: “Otomatik katılım ile sadece beyaz yakalılar değil mavi yakalılar da dahil olmak üzere çok büyük bir kesim yeni yılda sisteme katılacak. Bu da şirketlere idari açıdan çok büyük iş yükü getirecek.”

PSİKOLOJİK DENEY OLACAK

Otomatik katılımı heyecanla beklediğini dile getiren Frank Eijsink, “Öncelikle çok iyi fikir. Davranışsal ekonomi ile çok yakından ilgileniyorum. Temel prensipler; insanların rasyonel varlıklar olmadığı, psikolojik ve duygusal dürtüler ile motive olduğudur. Onun için ekonomik davranışın da buna yönelik olması gerekir. İnsanlar emekli olduğunda paraya ihtiyacı olacaklarını biliyor ama buna yönelik tasarruf yapmakta çok zorlanıyor. Dolayısıyla bireysel emeklilik 80 milyonu ilgilendiren bir psikoloji deneyi olacak. Sonuçlarının nasıl olacağını kimse bilmiyor. Birçok kişi bu sistem ile ilgili oldukça karamsar konuşuyor. Ama ben daha iyimserim” diye konuştu.

Hedef 300 bin müşteri

NN Hayat ve Emeklilik Üst Yöneticisi (CEO) Frank Eijsink bireysel emeklilik sisteminde otomatik katılım ile 2017 yılında 300 binden fazla yeni müşteri kazanmayı hedeflediklerini belirterek, şunları söyledi: “Otomatik Katılım’da neden NN Hayat ve Emeklilik derseniz, cevabım ‘çünkü hızlıyız, kârlıyız ve deneyimliyiz’ olur. Hızlıyız, çünkü 4 adımlı son derece basit kayıt sistemimizle, mobil ve internet şubelerimizle, yetkin uzmanlarımızla, özel destek hattımız ve yardım masamızla müşterilerimize hizmet sunacağız.”


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler