Dünyayı değiştirmeye devam ediyor

Google, 2012 yılında gerçekleştirdiği I/O etkinliğinde, Google Glass ismini verdiği ilk akıllı gözlüğünü tanıtmıştı. Sergey Brin’in bizzat tanıttığı bu cihaz, genel olarak insanların ilgisini çekmeyi de başarmıştı. Fakat Google Glass’ın geliştirme aşamasında bir türlü istenilen seviyeye ulaşılamadı.
Yayınlanma tarihi: 23 Temmuz 2017 Pazar, 11:02

Gözlüğün maliyetinin hayli fazla olması, kullanıcıların bu yeni oyuncağa biraz daha mesafeli yaklaşmasına neden oldu. Zaten Google’da bu ürün üzerinde fazla ısrarcı olmadı.
Her ne kadar Google akıllı gözlüğünü resmi olarak satıştan kaldırmış olsa da madalyonun diğer tarafında bambaşka bir pazarlama ağının kurulduğu ortaya çıktı. Alphabet’in X bölümüne devredilen Google Glass’ın Enterprise Edition ismi ile tekrardan kitlesel bazda pazarlandığı belirtildi. Yani basit bir değişle, Google’ın akıllı gözlüğü artık sadece devasa işletmelerde kullanılıyor.


Örneğin GE Aviation, Google Glass’ı uçak motorlarının montajı ve tamirinde kullanırken, AGCO ise bu gözlükten tarla makinalarını monte ederken faydalanıyor. Bir başka örnek ise DHL’den. DHL’de Google Glass’ı hangi parselin, hangi depoda bulunduğunu tespit etmek için kullanıyor. Böylece tedarik verimliliği de yüzde 15 oranında arttırılmış.
Kısacası, Google’ın akıllı gözlüğü ilk elden tüketiciye ulaşmasa bile, arka planda dünyayı değiştirmeye devam ediyor gibi görünüyor. Şimdilik olmasa da belki ilerleyen zamanlarda benzer bir ürün tüketiciyle de buluşabilir.

Google Home pazar ağını genişletiyor

A+ A-