Borusan CEO'su: Sisli bir hava var

Borusan Holding’in yeni Üst Yöneticisi (CEO) Kafadar, Suriye ve Rusya konularının önemli olduğunu belirterek “Türkiye’de sisli bir hava var ama başta otomotiv olmak üzere ilave üretim olanakları da var” diyor.

Yayınlanma: 17.02.2020 - 02:00
Borusan CEO'su: Sisli bir hava var
Abone Ol google-news

Çalışma yaşamına Borusan Holding’de başlayan, kısa bir süre önce dümene geçerek üst yöneticilik (CEO)luk görevini devralan Erkan Kafadar, ülkedeki belirsizliklere karşın ek yatırım olanakları da olduğunu söyledi.

Yılbaşından itibaren devraldığı yeni görevini konuşmak üzere bir araya geldiğimiz ve holding ile ülke ekonomisine ilişkin de sohbet ettiğimiz Kafadar, genel olarak ülkede sisli bir hava olduğunu, başta Suriye/Rusya konusu olmak üzere bazı risklerin daha öncelikli hale geldiğini belirtti. 12 Şubat’ta Halkbankası kararının ertelendiğini hatırlatan Kafadar, ABD Başkanı Trump’ın çelik ithalatına karşı aldığı önlemlerin kendilerini bir miktar sıkıntıya soktuğunu anlattı.

Ekonomide insanların öngörülebilir bir tablo istediğini anlatan Kafadar, “Belirsizlik var, insanlar artık ne olacaksa olsun durumuna geldi. Ancak en büyük riskler Türkiye için ekonomik değil” diye konuştu. 

“2018’de ilk yarı iyi, ikinci yarı  talep yavaştı. 2019’da tersi yaşandı” diyen Kafadar, otomotivde Kurban Bayramı sonrası tüketici tarafında gerçek bir hareketlenme başladığını, ağustostan iyi bir eylül, eylülden iyi bir ekim, ekimden iyi bir kasım, kasımdan iyi bir aralık yaşandığını anlattı.

YATIRIMA DEVAM

Borusan Holding’in Rumelihisarı’ndaki merkezi Perili Köşk’te bir araya geldiğimiz Kafadar, düşen faiz oranlarının iş yapma iştahını artırdığını belirtti. Kendilerinin de ya ortaklı ya tek başına gelişen projelere göre yatırım kararı aldıklarını anlatan Kafadar, “Grup bünyesindeki Borusan Mannesmann, Gemlik’te otomotiv sektörüne özel boru üretecek bir fabrika için 75 milyon dolarlık yatırım yapıyor. Türkiye’de şu an üç otomotiv projesi var. Biri yerli otomobil, biri Manisa’da planlanan Volkswagen yatırımı, biri de Volkswagen’in Ford’la planladığı ticari araç üretimi. Bu üç tesis 2023 gibi devreye girerse Türkiye’nin otomotiv üretim kapasitesi 1.6 - 1.7 milyon adetten 2.3 milyon adede çıkacak ve neredeyse yüzde 30 - 40 arası artacak. Bu 3 proje Türk otomotiv sektörünün çehresini değiştirebilir. Biz şuna bakıyoruz: Mevcut işlerimizde bu yatırımlara nasıl tedarikçi oluruz. Bir de bize yeni iş alanı çıkar mı?” diye konuştu.

Kafadar’ın verdiği diğer bilgiler de özetle şöyle:

- Enerji yatırımlarında hız kesilmedi. Enerjide kurulu güç 500 megavat. Ağırlıklı rüzgâr enerjisi olmak üzere hepsi yenilenebilir. Bu alanda iki yeni yatırım Saros ve Kıyıköy’de olacak.

- Holdingin cirosu geçen yıl itibarıyla 4 milyar dolar civarında idi. Yassı çelik firması Borçelik 1.1 milyar dolarla aslan payını elinde tuttuyor.

- Borusan Mannesmann ile birlikte çelik kısmının 1.8 milyar dolar ciro yaptı.


- Otomotiv bizim için çok özel. Hem malzeme tedarikçisi, hem limanımız üzerinden hizmet sunuyoruz. Otomotiv üretiminde ihracat yüzde 80’in üzerine çıktı. Üretilen her otomobilde bizim 300 - 400 kilo sacımız var.



Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler