Meyve suyu üreticileri Türkiye'de buluşacak

Uluslararası Meyve Suyu Üreticileri Federasyonu'nun (IFU), Meyve Suyu Endüstrisi Derneği(MEYED) ev sahipliğinde düzenlediği 16'ncı Dünya Meyve Suyu Kongresi 4-5 Mayıs 2010 tarihinde İstanbul'da yapılacak. Kongreye 26 ülkeden aralarında Coca Cola, Nestle, Bucher, Döhler gibi uluslararası markaların yetkililerinin de bulunduğu 110 yabancı, toplam 200 konuğun katılması bekleniyor.

Yayınlanma: 13.04.2010 - 13:47
Abone Ol google-news

İstanbul'da gerçekleştirilecek kongreye aralarında dünyanın en büyük meyve suyu üreticileri yetkililerinin yanı sıra bilim adamları ve araştırmacıların da bulunduğu 200'ün üzerinde kişi katılacak. Kongre için aralarında Almanya, İngiltere, İtalya, ABD, Belçika, Hollanda, Brezilya, Rusya, İsrail ve İspanya'nın içinde bulunduğu 26 ülkeden 110 yabancı şirket yetkilisi Türkiye'ye gelecek. Kongreye katılım bildirim şirketler arasında Coca Cola, Nestle, Bucher, DSM, Döhler, Citrovita, Gat Foods, Chiquita, Agrana, Novoztmes, Erbslöeh, Ecek Granini, Bonjuice, Diretus, AIJN, SGF, Eurotrade, Canadean, Tetrapak, Begerow, Unpiektin, JBT gibi önemli isimler yer alıyor. Tetrapak'ın ana sponsorluğunda gerçekleşecek kongreye en geniş katılımı yüzde 31'lik oranla Almanya oluşturuyor.
 

"Meyve suyu pazarı 5 yılda iki kat büyüyecek"

Kongre'nin kamuoyuna duyurulması amacıyla düzenlenen basın toplantısında bir konuşma yapan MEYED Başkanı Alaaddin Güç, kongrenin Türkiye'de yapılmasının hem tanıtım hem de sektörün taşıdığı potansiyelin ortaya çıkması açısından büyük fırsat olduğunu söyledi. Alaaddin Güç, küresel krizin olumsuz etkileri nedeniyle Avrupa'da gıda sektöründe düşüş yaşandığını, bunun meyve suyu alanında da kendini gösterdiğini belirterek, "Türkiye özellikle Avrupa için doğru bir adres olabilir. Avrupa'daki kriz ve gıda sektöründe yaşanan küçülme, Türkiye açısından önemli bir fırsata dönüştürülebilir. Türkiye meyvecilikte büyük bir potansiyele sahip. Biz pazarın gelecek beş yıl içinde iki kat daha büyüyeceğini öngörüyoruz" dedi.
 

"Avrupa'daki yüzde 10'luk daralma bile Türkiye için büyük fırsat"

MEYED Başkanı, dünyada yıllık meyve suyu pazarının rakamsal olarak 60 milyar Avro ve 40 milyar litre olduğunu, bu miktarın 13 milyar litrelik kısmının Avrupa'da gerçekleştiğini belirterek " Bu pazardaki en küçük bir daralma, yani yüzde 10'luk bir daralma bile 1.3 milyar litre gibi Türkiye açısından büyük bir rakamı oluşturuyor. Bu rakam Türkiye pazarının toplamından bile büyük. Bu nedenle fırsatların farkındayız" dedi.

Meyve yetiştiriciliğinin artık endüstriyel bir işletme mantığı içinde yapılması gerektiğini belirten MEYED Başkanı Güç "Gerek iklimi gerekse de arazilerin büyüklüğü ve tarıma elverişliği açısından Türkiye gerçekten dünyanın en önemli meyvecilik merkezlerinden biri. Bu potansiyeli iyi değerlendirmemiz gerekiyor. Teşvikler de bu konuda oldukça çekici durumda. Bu kongre sayesinde dünyanın en büyük meyve suyu üreticileri de Türkiye'ye geliyor. İkili görüşmeler yoluyla yeni yatırımların yolu açılabilir. Karşılıklı işbirliklerini geliştirmek açısından da bu kongre önemli bir rol oynayabilir" dedi.
 

"Büyümeye devam edeceğiz"

Alaaddin Güç, Türkiye'de meyve suyu pazarının her yıl yüzde 20'lerin üzerinde büyüdüğünü, kriz nedeniyle geçen yıl bu oranın yüzde 8'lere kadar düşmesine karşın büyümenin sürdüğüne dikkat çekerek, "2010'da yeniden yüksek oranlı bir büyüme gerçekleştireceğimize inanıyoruz. Şu anda pazarın büyüklüğü 1.4 milyar TL civarında. Gelecek beş yıl içinde bu rakamın 3 milyar TL'nin üzerine çıkacağını öngörüyoruz. Bu demektir ki pazar iki katın üzerinde büyüyecek. Bunun da mevcut tesislerle ve kapasitelerle yapılamayacağını düşünürsek, yeni yatırımların gündeme geleceği açıktır" diye konuştu.

MEYED Başkanı, meyveciliğin artık kümelenmiş geniş araziler ve endüstri tesislerinin bulunduğu bölgelerde teşvik edilmesinin önemine değinerek, "Geçen dört-beş yılda dikilen meyve fidanı sayısı nerdeyse mevcut meyve ağacı sayısına eşitlendi. Bu bile meyve üretiminin en az iki misli artacağını gösteriyor. Ancak teşviklerin artık daha sistematik ve endüstriye yönelik olması gerekiyor. Çünkü özellikle nar gibi bazı meyvelerde herkes hangi fidanı bulursa onu dikti. Artık bu eğilimin sonlanması gerekiyor. Bu nedenle kümelenmiş araziler üzerinde bilinçli bir meyvecilik yapılırsa pazar bundan çok olumlu etkilenecek ve yabancı yatırımcılar için de bu teşvik edici bir unsur olacaktır" diye konuştu.
 

"Nar ve vişne konuşulacak"

MEYED Genel Sekreteri Ebru Akdağ da Türkiye'nin dünya meyve suyu pazarındaki yerinin giderek arttığına işaret ederek, "İki yıla yakın zamandır Türkiye'nin ve sektörün tanıtımı yoğun bir şekilde yapıyoruz. Yabancı yatırımcılar için Türkiye artık daha fazla ilgi çeken bir ülke. Türkiye'de hali hazırda yatırım yapmış zaten önemli isimler var. Böyle önemli bir kongre için Türkiye'nin seçilmesi, MEYED'in yurtdışındaki prestijli konumu kadar, yabancı yatırımcıların sektörümüzün yüksek potansiyeline gösterdiği ilginin de bir yansımasıdır" dedi.

Gıda güvenliği ve kalite kontrol

Akdağ'ın verdiği bilgiye göre, 'Meyve Suyu ile sağlık, bilim ve teknoloji arasında köprü kurmak' başlığıyla düzenlenecek olan ve meyve suyuna ilişkin farklı alanlardaki yaklaşımların masaya yatırılacağı bilimsel içerikli kongrenin programında yaklaşık 25 tebliğ ile küresel meyve suyu endüstrisinin gelecek perspektiflerinin değerlendirileceği bir panel yer alacak. Tebliğlerin 7'si Türkiye'den sunulacak. Kongredeki oturumlarda yeni teknolojiler ve inovasyon, meyve suyunun sağlıklı beslenmedeki yerinin önemi, ürün kalitesi, gıda güvenliği, yasal düzenlemeler, pazarlama ve en son trendler hakkındaki bilgilerin dünyaca ünlü uzmanlar tarafından anlatılacağını söyleyen Ebru Akdağ, "Bilindiği gibi Türkiye meyvecilikte iki stratejik ürüne sahip. Bunlardan biri Nar, diğeri de Vişne. Çünkü dünyada genelde kırmızı meyvelere doğru bir yöneliş var. Bu kongrede nar ve vişne üretimi ve bu meyvelerin geleceği açısından önemli tartışmalar olacak" diye konuştu.


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler