Kapat

Son Haberler

A+ A-

"Ölüm nedeni aşıya bağlı değil"

Sağlık Bakanlığı, Muğla'nın Kavaklıdere ilçesinde aşılama sonucunda hayatını kaybettiği iddia edilen D.G. adlı kız çocuğuna uygulanan aşının başka çocuklara da uygulandığı, onlarda hastalık bulgularının olmamasının D.G'nin ölüm nedeninin aşı içeriğine bağlı olmadığını gösterdiğini bildirildi.
Yayınlanma tarihi: 11 Haziran 2010 Cuma, 09:24

Bakanlıktan yapılan açıklamada, Muğla'nın Kavaklıdere ilçesinde yapılan Hepatit B aşılama çalışmaları sırasında 27 Aralık 2007 tarihinde D.G. isimli çocuğa aşı yapıldığı, çocuğun ertesi gün yüksek ateş, bulantı, kusma ve ishal şikayetiyle Kavaklıdere Devlet Hastanesine başvurduğu belirtildi.

Çocuğun 29 Aralık 2007 tarihinde de şikayetlerinin devam etmesi üzerine önce Yatağan Devlet Hastanesine, oradan da Muğla Devlet Hastanesine sevk edildiği kaydedilen açıklamada, tetkiklerin başlatıldığı, ancak yatırılarak takibi yapılan hastanın durumunun ciddiyetini koruması nedeniyle daha ileri bir merkez olan olan İzmir Dr. Behçet Uz Çocuk Hastalıkları ve Cerrahisi Eğitim ve Araştırma Hastanesine sevkinin yapıldığı belirtildi. Hastanede karaciğer ve böbrek yetmezliği tanıları ile acil yoğun bakım ünitesine yatırılan D.G'nin gerekli tüm müdahaleler yapılmasına rağmen 30 Aralık 2007 tarihinde vefat ettiği belirtildi.

Konuyla ilgili Muğla İl Sağlık Müdürlüğünce oluşturulan uzmanlar heyetinin ayrıntılı inceleme yaptığının aktarıldığı açıklamada, ayrıca ilgili uzmanlık dalı öğretim üyeleri ve söz konusu hastayı takip eden doktorların da katılımıyla oluşturulan bilimsel kurulda tüm bilgi ve belgelerin değerlendirildiği ifade edildi. Açıklamada şöyle denildi:

''Kavaklıdere ilçesinde yapılan incelemeye göre, 27-28 Aralık 2007 tarihlerinde, aynı aşının yapıldığı toplam 255 çocuğumuza ulaşılarak sağlık taraması yapılmış ve aşı uygulanan kolda ağrı ve lokal hassasiyet dışında önemli bir bulguya rastlanmamıştır. Aynı aşının uygulandığı çok sayıda çocuğumuzda hastalık bulgularının olmaması, ölüm nedeninin aşı içeriğine bağlı olmadığını göstermektedir.

Zaten dünyada da Hepatit B aşısı sonrası benzer tablo olduğuna dair bilimsel bir bilgi mevcut değildir. Bu dönemde uygulanan aşıdan ve aşılamada kullanılan enjektör poşetinden numuneler alınarak bunların sterilite ve kimyasal testleri yapılmış, sonuçları talimatlara uygun bulunmuştur.

Belirtildiği üzere olay gerçekleşir gerçekleşmez konunun üzerinde hassasiyetle durulmuş ve konu ayrıntıları ile incelenmiştir.''

Cumhuriyet İMECESİ

En Çok...

okunanlar

yorumlananlar

beğenilenler