Kozmetik sektöründe AB'ye uyum çalışmaları

Türk kozmetik sektörüne AB kozmetik regülasyonunu ve uygulamalarını tanıtmak amacıyla düzenenen ''AB Kozmetik Regülasyonu Semineri'' 11-12 Kasım tarihleri arasında İstanbul'da yapılacak.

Yayınlanma: 27.10.2010 - 10:41
Abone Ol google-news

Intertek Türkiye ve bölge ülkelerden (Mısır, Ürdün, Romanya, Bulgaristan, İsrail, Yunanistan) sorumlu Genel Müdürü Müge Heneghan, İstanbul Sanayi Odası Tepebaşı Konferans Salonu'nda gerçekleştirilecek ''AB Kozmetik Regülasyonu Semineri''nde, sektörün geleceğinin tartışılacağını belirtti. AB Kozmetik Regülasyonu bilgilendirme seminerlerinin daha önce başka firmalar tarafından İsrail ve Brezilya'da organize edildiğini anımsatan Heneghan, ''Ancak seminer Intertek ev sahipliğinde ilk kez İstanbul'da gerçekleşecek. Türkiye, konumu itibarıyla AB ve diğer ülkeler arasında köprü vaziyetinde. Kozmetik de ülke demografisine ve gelişimine bağlı olarak çok dinamik, üretim, tüketim ve ihracat rakamlarının sürekli büyümekte olduğu bir sektör'' dedi.

Sağlık Bakanlığı verilerine göre, bu sektörde 14 bin çalışan bulunduğunu ve çoğunluğu İstanbul'da olmak üzere 1372 firmanın üretim yaptığını bildiren Heneghan, birçok uluslararası kozmetik ve kişisel bakım firmasının Türkiye'de faaliyette bulunduğunu, bunların çoğunun joint-venture ya da lisans anlaşmaları ile varlıklarını sürdürdüklerini anlattı.

Sektördeki firmaların çoğunun modern ve çevreye duyarlı üretim koşullarına sahip ISO900 ve ISO14000 belgeleri olduğunu ifade eden Heneghan, Türkiye'de üretilen kozmetik ve kişisel bakım ürünlerinin değerinin yaklaşık 1,4 milyar avroyu bulduğunu kaydetti.
Heneghan, bunun içinde en büyük payı saç bakım ürünlerinin aldığını ve şampuanların da saç bakım ürünlerinin yüzde 59'unu oluşturduğunu belirterek, ''Tıraş ürünleri, tüy dökücüler, banyo ve duş ürünleri, özellikle sabunlar, dudak ve göz makyajı, deodorantlar, parfüm, kolonya, bebek bakım ürünleri ve diş macunları ana ürünler. Özellikle bitki çeşitliliği çok olan Türkiye'de gelişmiş olan sabun üretiminin çoğu ihracata yönelik'' diye konuştu.

Türkiye kozmetikte liderliğe koşuyor

Türkiye'nin kozmetik ve kişisel bakım ihracatının sürekli yükselen bir ivme sergilediğini belirten Heneghan, 2000 yılında 61 milyon dolar olan sektörün ihracatının 2009 yılında 378 milyon dolara yükseldiğini anımsattı. Heneghan, ''Eğer sabun ihracatı da eklenirse, bu rakam 739 milyon dolara yaklaşıyor. Banyo ve duş ürünleri, ihracatın yüzde 41'ini, saç ürünleri yüzde 28'ini, güzellik, makyaj ve cilt bakımı ürünleri yüzde 22'sini, parfüm ve kolonya ürünleri yüzde 7'sini, diş ve ağız bakım ürünleri ise yüzde 3'ünü oluşturuyor. İhracat ağırlıklı olarak Irak, Rusya Federasyonu, Libya, İran, Ukrayna, Azerbaycan, Romanya, Bulgaristan ve diğer ülkelere yapılıyor'' diye konuştu.

AB üyeliğine aday bir ülke olarak, üniversal standartların uygulanmasının önemli olduğunu vurgulayan Heneghan, kimyasal, paketleme ve formülasyon konularını içeren üniversal standartlarının uygulanmasının rekabet gücünü arttırabileceğini, bunun da özellikle tüketicilerin sağlıklı ürünleri kullanabilmeleri için büyük bir avantaj olacağını söyledi. Türkiye'de AB pazarında rekabet edebilecek çok başarılı ürünler bulunduğunu anlatan Heneghan, " kendi markalarını üretmek için yeni bölgeler arayan firmalar için Türkiye cazip bir konumda'' dedi.

Müge Heneghan, iki gün sürecek seminerin basına açık gerçekleştirileceğini belirterek, seminerde, ''dünyada kozmetikte gelinen son nokta'', ''Türkiye'nin dünya pazarındaki yeri'', ''sağlık için gerekli uygulamalar'' başlıkları altında oturumlar düzenleneceğini ve kozmetikte güvenlik değerlendirmesi yapılacağını bildirdi.
 


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler