Son Haberler

'Şahin de yargılanmalı'

CHP, Cumhuriyet gazetesinin haberleriyle başlayan ve TRT'nin 3 yöneticisi hakkında 1 yıldan 3 yıla kadar hapis istemiyle dava açılmasıyla devam eden sürece, TRT genel müdürü ve 2 yöneticisinin de dahil edilmesini istedi.
Yayınlanma tarihi: 29 Kasım 2010 Pazartesi, 07:26

CHP, TRT’nin referandum sürecindeki yanlı yayınlarıyla ilgili sürecin peşini bırakmıyor. Zonguldak Milletvekili Ali İhsan Köktürk, TRT Genel Müdürü İbrahim Şahin ile 2 yöneticinin, kurumun diğer 3 yöneticisinin “görevi kötüye kullanmak” suçlamasıyla 1 yıldan 3 yıla kadar hapis istemiyle yargılandığı dava kapsamından çıkarılmasına itiraz etti.

TRT’nin yanlı yayınlarının Cumhuriyet gazetesinde konu olmasının ardından CHP, kurumu Yüksek Seçim Kurulu’na ve RTÜK’e şikâyet etmiş, ayrıca yöneticiler hakkında da suç duyurusunda bulunmuştu. Başvuruyu kabul eden YSK, TRT’yi tarafsız yayın yapması konusunda uyarmış, Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı’nın hazırladığı iddianame de gönderildiği mahkeme tarafından kabul edilmişti. Böylece, TRT 1 Koordinatörü Bülent Ata, TRT Haber Koordinatörü Ali Ahmet Böken ve TRT 6 Koordinatörü Fethullah Kırşan hakkında, “halkoylaması sürecindeki yayınlarda, ağırlıklı olarak anayasa değişikliğinin lehindeki görüşlere yer vererek görevlerini kötüye kullandıkları” iddiasıyla 1 yıldan 3 yıla kadar hapis istemiyle dava açılmıştı. Ancak TRT Genel Müdürü İbrahim Şahin, TRT Televizyon Daire Başkanı Nimet Ersin ile Haber ve Spor Yayınları Dairesi Başkanı Ahmet Çavuşoğlu hakkında, aynı soruşturma kapsamında ek kovuşturmaya yer olmadığı kararı verilmişti.

TRT’nin söz konusu yayınlarda bu 3 kişinin de sorumlu olduğunu savunan CHP Zonguldak Milletvekili, Sincan Ağır Ceza Mahkemesi’ne itiraz etti. Mahkemeye sunduğu itiraz dilekçesinde, TRT Genel Müdürü ile diğer iki yöneticinin mevzuattaki sorumluluklarını anımsatan Köktürk, radyo ve televizyon yayıncılığında “canlı yayın”ın içinde riskleri de barındıran bir yöntem olduğuna dikkat çekti. Buna karşın TRT yönetiminin özellikle haber ve aktüaliteye ilişkin programları denetimden kaçırmak için canlı yayınladığını belirten Köktürk, “Nitekim bir dönem Ergenekon davasıyla ilgili açıklamaları nedeniyle tartışma yaratan ardından kayıplara karışan Tuncay Güney, 14 Ocak 2009’da TRT’de yayımlanan ‘Büyüteç’ programına katılmış ve programda Cumhuriyet Halk Partisi ile dönemin genel Başkanı Sayın Deniz Baykal’a ağır hakaretlerde bulunmuştu. Bu yayından sonra açılan davalarda TRT, CHP ve Sayın Deniz Baykal’a 82 bin TL tazminat ödemek zorunda kalmıştı. Programların canlı ya da bant kaydı yapılarak yayınlanmasına karar verenler ilgili daire başkanları, kanal koordinatörleri ve nihai olarak da TRT genel müdürüdür” dedi.

Köktürk, Şahin, Ersin ve Çavuşoğlu hakkında “kovuşturmaya yer olmadığı kararının kaldırılmasını” istedi.

A+ A-
Cumhuriyet İMECESİ