Kozmetik sektörü Türkiye'ye güveniyor

Dünya kozmetik sektörünün güvendiği Türkiye, yılda 750 milyon dolara ulaşan ihracatla kozmetik sektöründe sürekli yükselen bir ivme sergiliyor.
Yayınlanma tarihi: 30 Kasım 2010 Salı, 11:30

Intertek Kozmetik Sektörü Bölümü Dünya Direktörü Bernard Leroy, firmasının 110 ülkede faaliyet gösterdiğini belirterek, ''Türkiye en güvendiğimiz ülkelerden biri. Türk insanının yenilikçi ruhu bizleri gerçekten çok etkiliyor. Yatırımcı da bu güveni hissetmeli. Türkiye modern dünya ekonomisinin anahtar rolünü üstlenen oyuncularından birisi olmaya aday'' dedi.

Leroy, Türk kozmetik sektörüne AB kozmetik regülasyonunu ve uygulamalarını tanıtmak amacıyla İstanbul'da ''AB Kozmetik Regülasyonu Semineri'' düzenlendiğini anımsatarak, seminerde, AB'nin kozmetik üretiminde getirdiği yeni uygulamanın masaya yatırıldığını kaydetti. Dünyaca ünlü kozmetik üreticisi firmaların temsilcilerinin katıldığı toplantıda Türk üreticilerin bilgilendirildiğini belirten Leroy, etkinlikte, dünya genelinde kozmetik ve kişisel bakım ürünlerinde önemli bir yer tutan Türkiye'nin de ele alındığını ifade etti.

İki günlük seminerin AB'nin 2013'te yürürlüğe girecek yeni kozmetik regülasyonunu tanıtmayı amaçladığını dile getiren Leroy, Türkiye'nin, Avrupa için son derece heyecan verici bir ülke olduğunu vurguladı. Türkiye'de iyi kalitede ham madde ve yağ üretimi olduğunu belirten Leroy, ''Firmamız 15 yılı aşkın süredir ülkenizde de test ve laboratuvar hizmetleri veriyor. Avrupa'ya yakın bir ülkesiniz. İhracatta teslimat süreniz son derece hızlı. Türk insanı çok hızlı hareket edip, karar verebiliyor.

Türk insanının yenilikçi ruhu bizleri gerçekten çok etkiliyor. Türkler dünyada neler olup bittiğini çok yakından izliyor. Buradaki 225 kişilik ekibimizle gurur duyuyoruz'' diye konuştu. Dünya çapında 110 ülkede, 1000'den fazla ofisi bulunan Intertek şirketinin yetkilisi Leroy, dünya çapında faal olduklarını, Türkiye'nin en güvendikleri ülkelerden biri olduğunu vurguladı.

Yatırımcının da bu güveni hissetmesinin önemine işaret eden Leroy, ''Türkiye'de gelecek var. Ülkeniz dünya ticaretinde her yıl daha çok önem kazanıyor. Modern dünya ekonomisinin anahtar rolünü üstlenen oyuncularından birisi olmaya aday. Gerçekten büyüleyici bir ülke'' dedi.

Sektörde 14 bin çalışan var

Sağlık Bakanlığı verilerine göre, Türkiye'de kozmetik sektöründe 14 bin çalışan var ve çoğunluğu İstanbul'da olmak üzere 1372 firma üretim yapıyor. Birçok uluslararası kozmetik ve kişisel bakım firması, Türkiye'de faaliyette bulunuyor. Bu sektördeki firmaların çoğu modern ve çevreye duyarlı üretim koşullarına sahip olup, birçoğu ISO 900 ve ISO 14000 belgelerine sahip.

Türkiye'de üretilen kozmetik ve kişisel bakım ürünlerinin değeri yaklaşık 1,4 milyar avroyu buluyor. Bunların arasında saç bakım ürünleri en fazla orana sahip olurken, şampuanlar da saç bakım ürünlerinin yüzde 59'unu oluşturuyor. Ana ürünler arasında, tıraş ürünleri, tüy dökücüler, banyo ve duş ürünleri özellikle sabunlar, dudak ve göz makyajı, deodorant, parfüm, kolonya, bebek bakım ürünleri ve diş macunları yer alıyor. Özellikle bitki çeşitliliği çok olan Türkiye'de gelişmiş olan sabun üretiminin çoğu ise ihraç ediliyor.

Türkiye kozmetikte liderliğe koşuyor

Türkiye'nin kozmetik ve kişisel bakım ihracatı sürekli yükselen bir ivme sergiliyor. 2000 yılında 61 milyon dolar olan sektörün ihracatı 2009 yılında 378 milyon dolara yükseldi. Eğer sabun ihracatı da eklenirse bu rakam 739 milyon dolara yaklaşıyor.

Banyo ve duş ürünleri ihracatın yüzde 41'ini, saç ürünleri yüzde 28'ini, güzellik /makyaj ve cilt bakımı ürünleri yüzde 22'sini, parfüm ve kolonya ürünleri yüzde 7'sini, diş ve ağız bakım ürünleri ise yüzde 3'ünü oluşturuyor. İhracat, ağırlıklı olarak Irak, Rusya Federasyonu, Libya, İran, Ukrayna, Azerbaycan, Romanya ve Bulgaristan'a yapılıyor.

A+ A-

Okumadıklarınız

Bu kategoriye ait, henüz okumadığınız haberler listelenmektedir. Tümünü görüntülemek için tıklayınız.