Kapat

Son Haberler

A+ A-

WikiLeaks'ten El Cezire iddiası

Katar'ın, uydudan yayın yapan El Cezire televizyon kanalını bazı ülkelerle müzakereler sırasında pazarlık unsuru olarak kullandığı ileri sürüldü.
Yayınlanma tarihi: 6 Aralık 2010 Pazartesi, 09:45

İngiliz The Guardian gazetesinin, ABD Dışişleri Bakanlığının gizli yazışmalarını yayımlayan WikiLeaks sitesinde yer alan bilgilere dayandırdığı haberinde, diplomatik yazışmalardan birinde ''Her ne kadar El Cezire bağımsız olduğunda ısrar etse de, Katar'ın en saygın diplomatik ve siyasi araçlarından biri'' denildiği belirtildi.

Katar'ın yabancı liderleri memnun etmek için El Cezire'yi kullandığı öne sürülürken, Kasım 2009'daki bir kriptoda da kanalın, mülakatlarını beğenmeyen ABD dahil bazı ülkelerle Katar'ın ilişkilerini iyileştirmek için bir pazarlık unsuru olarak kullanılabileceği kaydediliyor.

ABD'nin Doha Büyükelçiliğinin şubat ayında Washington'a yolladığı kriptoda ise ''Katar ile Suudi Arabistan arasındaki ilişkiler, El Cezire'de Suudi kraliyet ailesi hakkındaki eleştirilere son vermesi üzerine iyileşti'' ifadesi yer alıyor.

Cumhuriyet İMECESİ

En Çok...

okunanlar

yorumlananlar

beğenilenler