Kapat

Son Haberler

A+ A-

'2011'de büyümeye devam edeceğiz'

SungYong Hong, "Türkiye, Samsung'un en önemli iki pazarından biri. Türkiye pazarındaki ürünlerimizin başarısı, bizi bu pazara yeni ürünler sunma konusunda da cesaretlendiriyor" dedi.
Yayınlanma tarihi: 9 Aralık 2010 Perşembe, 12:47

Samsung Electronics Türkiye'nin yeni Başkanı SungYong Hong, 2011 yılında da Samsung'un tüm ürünlerde pazar payını artırma hedefiyle hareket edeceğini, yeni teknolojilerle cep telefonları yanı sıra LCD ve akıllı televizyon pazarına daha fazla odaklanacaklarını söyledi. Samsung Türkiye'nin üst kadrosunun da katılımıyla İstanbul'da bir basın toplantısı düzenleyen Samsung Electronics SungYong Hong, Ağustos ayı itibariyle Türkiye Başkanı olarak görev üstlendiğini belirterek, Türkiye'nin potansiyeli ve büyüme hızı ile en güçlü pazarlardan biri olduğunu söyledi. SungYong Hong, "Türkiye, gerek pazar olarak gerekse de insan kaynağı olarak büyüdüğümüz heyecan verici bir pazar. Çalışma yapımızın değişmesiyle artık Türkiye'de satış ofisi olarak faaliyet gösteriyoruz. Bu değişiklikle artık her zamankinden daha fazla tüketici memnuniyeti odaklı bir yapıya sahibiz ve ihtiyaçlara çok daha hızlı ve kapsamlı cevap verebiliyoruz. Tüm bunların yanı sıra Türkiye, Samsung'un en önemli iki pazarından biri. Türkiye pazarındaki ürünlerimizin başarısı, bizi bu pazara yeni ürünler sunma konusunda da cesaretlendiriyor" dedi.

'2011'de tüplü televizyon kalmaz, şimdi üç boyut zamanı'

Toplantıda beyaz ve kahverengi eşyanın da yer aldığı bölümün faaliyetleri hakkında bilgi veren Samsung Türkiye Tüketici Elektroniği Direktörü Lemi Paksoy ise özellikle TV pazarında önemli bir değişim sürecinin yaşandığını belirterek, "Sektör ağırlıkla LCD televizyonlara kaymış durumda. Şimdi yeni trend LED TV ve üç boyutlu televizyonlara doğru gidiyor. Tüplü televizyonun ömrü tükenmek üzere. 2011'de tüplü televizyonların tümüyle ortadan kalkacağını tahmin ediyoruz" diye konuştu.

Televizyon pazarında en fazla payın yüzde 78'lik oranla LCD TV'ye ait olduğunu belirten Paksoy, televizyon ve LCD pazarında 2012'de yüzde 30'luk bir pazar payına ulaşmayı hedeflediklerini belirterek şöyle devam etti: "Türkiye'de 2007 yılında satılan LCD TV adedi 450 bin iken, 2010 yılını yaklaşık 1.5 milyon TV ile kapatıyoruz. Samsung'un bu pazardaki payı ise bu üç yıl içinde yüzde 15'ten yüzde 22'ye yükseldi. Hedefimiz bu oranı 2012'de yüzde 30'a çıkarmak. Tüm bunların yanında yükseliş gösteren en önemli pazar ve teknoloji ise tabii ki LED TV pazarı ve 3D teknolojisi. LED TV'de, Türkiye'de 2010 yılını yüzde 48 gibi önemli bir pay ile lider olarak bitiriyoruz. Satılan yaklaşık her iki LED TV'den biri Samsung'a ait. 3D TV pazarındaki liderliğimiz ise yüzde 80. 2010 yılında 3D TV pazarına giren oyuncular arasından yüzde 80'lik bir pay ile açık ara öne geçtik. Zenginleşen 3D içerikleri, bu pazarın büyümesindeki en büyük etken. Tüm dünyada 2007 yılında sadece 7 olan Samsung uygulama sayısı 2010 yılında 32'ye yükseldi ve 2011 yılında bu sayının 60'ı geçmesi bekleniyor."

'Akıllı TV'ler öne çıkacak'

Türkiye'de ve dünyada televizyon pazarı trendinin gelişen teknolojiler ile belirlendiğini ve pazarın da bu doğrultuda değişiklik gösterdiğini vurgulayan Paksoy, 2009 yılında LCD teknolojisinden LED teknolojisine geçiş ile başlayan bu trendin yerini,2010 yılında LED teknolojisinden 3D teknolojisine geçişin aldığını belirtti.2011 yılında ise bu geçişin 3D teknolojisinden Smart TV teknolojisine doğru yaşanacağını söyleyen Lemi Paksoy, 3D TV ve Smart TV global pazar tahminleri hakkında da şu bilgileri verdi: "2010 yılında 2 milyon adet olan 3D TV global pazarı hızlı bir yükseliş göstereceğini ve 2014 yılında 79 milyona ulaşacağını öngörüyoruz. 2011 yılı itibariyle daha fazla büyüyeceğine inandığımız Smart TV pazarının 2009 yılındaki büyüklüğü 5 milyondu. Bu pazarın da 2014 yılında 49 milyona ulaşacağını öngörüyoruz" dedi. Samsung'un beyaz eşya pazarında da iddiasının arttığını belirten Lemi Paksoy, özellikle 2007-2010 yılları arasında çamaşır ve bulaşık makinesinde çok önemli bir büyüme elde ettiklerini kaydetti. 2010 yılında, 2009'a göre yüzde 200'lük bir büyüme kaydettiklerini söyleyen Paksoy, tüketicilerin üst seviye ürünlere kaydığını, statik buzdolaplarının yerini artık No-Frost ürünlerin aldığını, çamaşır makinelerinde yüksek kapasiteli ürünlere talebin arttığını söyledi. Paksoy, yeni ürünleri olan su yerine köpük kullanan ve soğuk suyla yıkama yapan eco-bubble isimli modelin yüzde 40 maliyet ve yüzde 70 de enerji tasarrufu sağladığını söyledi.

'2011 ortasında tabloid bilgisayarı pazara sunacağız'

Samsung Electronics Türkiye Bilişim Teknolojileri (BT) Ürünleri Direktörü Barış Kestep de Samsung BT ürünleri hakkında bilgi verirken Samsung'un Türkiye'de 1997 yılından beri BT ürünleri pazarında yer aldığını ifade ederek, 2010 yılı itibariyle Türkiye'de satış güçlerini 3 katına çıkardıklarını söyledi. Kestep, sözlerine şöyle devam etti: "Samsung olarak; BT ürünleri pazarında dizüstü bilgisayar, yazıcı, monitör ve ODD ile yer alıyoruz. 2008 yılından bugüne pazar payımızı en fazla dizüstü bilgisayarda artırırken adetsel anlamda da yüzde 46'lık bir büyüme elde ettik. 2010 yılı başından beri dizüstü bilgisayar segmentinde yükselişini sürdüren Samsung, 2010 Ekim ayı GFK verilerine göre dizüstü bilgisayar pazarında yüzde 15.9 pazar payı ile birinci oldu. Samsung Türkiye'nin satış ofisi olması sayesinde ilk yıl yüzde 16 oranında büyüdük ve direkt çalışan müşteri sayımızı 6 katına çıkardık. Türkiye'de BT pazarı ile ilgili hedeflerimiz de büyük. Toplam ciromuzda yüzde 51 büyüme hedeflerken dizüstü bilgisayar ciromuzda da yüzde 62'lik bir büyüme hedefliyoruz. 2011 yıl ortasında pazara sunmayı planladığımız ürünler arasında ise yeni projektörler ve tablet bilgisayarlar bulunuyor."

'Süper akıllı cep telefonları gelecek'

Samsung Electronics Türkiye Cep Telefonları Direktörü Selçuk Mirza da toplantıda, dünyadaki ve Türkiye'deki yeni akıllı telefon trendleri hakkında bilgi verirken, 3G ile birlikte mobil teknolojilerde büyük bir değişim başladığına dikkat çekti. Mirza bu konuda şu değerlendirmede bulundu: "Günümüzde cep telefonlarından cep bilgisayarına doğru bir geçiş gözlemliyoruz. Tüketici artık haberler, trafik bilgisi, hava durumu, sosyal ağlar gibi günlük hayatı kolaylaştıran ve aynı zamanda zenginleştiren uygulamaları barındıran, bunu da kesintisiz mobil internet ile güçlendiren, daha bütünleşik bir ürün kullanmayı tercih ediyor. Tüketicinin ihtiyaçlarından yola çıkarak; etkin ve kolay kullanım sunan, kişiselleştirilebilen ara yüzlere sahip, üstün görsellikte ürünler tasarlıyoruz."

Akıllı telefon kavramından sonra "süper akıllı" kavramının geliştiğini vurgulayan Mirza; "Artık karşımızda daha büyük ekranlı, daha güçlü donanımlı ve sürekli bağlantı özelliği sunan; uygulama geliştirmeye açık platform içeren, lokasyon bazlı servis olanağı sunan ve tam sosyal ağ entegrasyonu sağlayan 'süper akıllı' telefonlar ön planda. Samsung olarak biz de süper akıllı telefonlar segmentinde çok iddialıyız" dedi.

'Android telefon pazarında lideriz'

2010 yılı 3. çeyrek sonuçlarına göre dünyada akıllı telefon satışlarının geçen yılın aynı dönemine oranla, ortalama iki katına çıkarak, 80.5 milyona ulaştığını söyleyen Selçuk Mirza " aynı zamanda yine dünyada Android'li akıllı telefonların payının 2009 3. çeyrek sonuna kıyasla, yüzde 20'den fazla büyüme göstererek yüzde 25,5 olarak açıklandığını belirtti. Selçuk Mirza, akıllı telefon pazarında Samsung'un konumuyla ilgili olarak "Akıllı telefon dünyasında Android'in yeri, güçlü bir ivme ile büyüme gösterdi. Türkiye'de Android işletim sistemine sahip telefonlara bakıldığında Ekim ayında yüzde 74 pazar payı ile lider konumdayız. Türkiye süper akıllı telefon pazarındaki etkinliğimiz, Mayıs ayından itibaren yüzde 24.4 büyüme kaydederek, yüzde 26.3'e ulaştı" açıklamasını yaptı.

Öte yandan Samsung Electronics Türkiye Başkanı SungYong Hong, evimSamsung adlı yeni bir kampanyaya başladıklarının da bilgisini verdi. Hong, Ocak 2011'de başlayacak ve 3 ay sürecek kampanya süresince her hafta 2 kişiye televizyon, ev sinema sistemi, dijital kamera, çamaşır makinesi, buzdolabı, mikrodalga fırın, dizüstü bilgisayar, yazıcı, monitör ve cep telefonundan oluşan bir paket armağan edeceklerini söyledi. Hong, bu kampanyaya katılmak için bir Samsung ürünü almanın ve kampanya numarasının SMS ile gönderilmesinin yeterli olduğu belirtti.

Cumhuriyet İMECESİ

En Çok...

okunanlar

yorumlananlar

beğenilenler