"Alışveriş için Gün Bugün"

İTO Yönetim Kurulu Başkanı Murat Yalçıntaş, ekonominin psikolojik bir yanı olduğunu belirterek “Tüketici, yarın ne olacak korkusuyla temel ihtiyaçlarından kısmaya başladı. Krizden çok krizin dedikodusundan etkileniyoruz. Ekim ve Kasım ayında iç talep ciddi oranda düştü, bu Türkiye için tehlikeli bir durum” dedi.
Yayınlanma tarihi: 20 Kasım 2008 Perşembe, 11:05

İstanbul Ticaret Odası (İTO) ile İstanbul Büyükşehir Belediyesi, küresel mali kriz ortamında tüketim eğiliminin canlı tutulması ve piyasanın hareketlenmesi amacıyla “Alışveriş için Gün Bugün” kampanyasını başlattı.

İTO’nun İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve 24 sivil toplum örgütüyle kampanyayı tanıtmak amacıyla düzenlediği toplantıya, İstanbul Ticaret Odası (İTO) Yönetim Kurulu Başkanı Murat Yalçıntaş ve İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş katıldı. Toplantıda konuşan İTO Yönetim Kurulu Başkanı Murat Yalçıntaş, ekonominin psikolojik bir yanı olduğunu belirterek, “Tüketici, yarın ne olacak korkusuyla temel ihtiyaçlarından kısmaya başladı. Krizden çok krizin dedikodusundan etkileniyoruz. Ekim ve Kasım ayında iç talep ciddi oranda düştü, bu Türkiye için tehlikeli bir durum” dedi. 2001 yılından beri uygulanan politikaların Türk ekonomisini güçlendirdiğini, ancak küresel mali krizin iç ve dış talebi düşürmesini engelleyemediğini ifade eden Yalçıntaş, “Türkiye olarak son altı yıldır büyüyen bir ülkeyiz, ancak biz de krizden payımıza düşeni alıyoruz. Küresel mali krizden Türkiye’nin en az etkilenmesi için “Alışveriş için en güzel gün bugün” sloganıyla alışverişi teşvik kampanyası başlattık. Kampanyanın temel amacı, tüketimin, temel ihtiyaçların ertelenmesini engellemek, halkı kriz psikolojisinden uzak tutmak. Bugün bekle ve gör diyecek bir gün değil, çalışma zamanı” diye konuştu.


“Kampanya etkisiyle iç talep artacak"

Ekonomi ve ticaretin bir bütün olduğunu vurgulayan Yalçıntaş, bir ürün satıldığında sadece ürünü satanın değil, üretenin de dahil olmak üzere ekonominin kazandığını söyledi. Yalçıntaş, tüketicinin ve ekonomi halkaları içinde olan herkesin bu kampanyadan kazançlı çıkacağının da altını çizdi. Kampanyanın satışlara katkısı olacağına dikkat çeken Yalçıntaş, “Önümüzde bayram ve yılbaşı var. Bu dönemlerde insanların temel ihtiyaçları oluşuyor ve kampanya etkisiyle talepte artma olacağını düşünüyoruz” şeklinde konuştu. İTO Başkanı bu kampanyanın sonrasının da olduğunu ifade ederek, İstanbul’u bölgesel alışveriş merkezi haline getirmeyi amaçladıklarını ve kampanyanın ikinci kısmını da ilerdeki günlerde duyuracaklarını söyledi.


Topbaş: “Halk, israf boyutuna varmadan alışverişe devam etmeli"

Kriz beklentileri sebebiyle düşen harcamaların durma noktasına gelmesini engellemek amacıyla başlatılan kampanyaya destek verdiklerini belirten Topbaş, “Halk, israf boyutuna varmadan temel ihtiyaçlarını almaya devam etmeli, yoksa Türk ekonomisi durgunluğa girer ve işsizlik de artar” dedi. Birlikte çalışma yoluyla kriz ortamından en az etkiyle çıkılabileceğini vurgulayan Topbaş, “ ‘Gemiyi kurtaran kaptandır’ anlayışı bitti. Gemiyi hep birlikte kurtarmalıyız. Umarım, birlikte yaptığımız bu kampanya tüm Türkiye’ye örnek olur” diye konuştu. Üreticilerin ve arz edenlerin fedakarlık yaparak, tüketiciye avantajlar sunacağını kaydeden Topbaş, bunun Türkiye’ye yayılacağını düşündüğünü belirtti.

Kampanya süresince indirim ve taksit fısatları sunulacak

14 bin firmanın katıldığı, 65 bin mağazanın hizmet noktası olduğu kampanya, yılbaşına kadar devam edecek. Kampanya süresince, kampanyaya katılan işyeri, alışveriş merkezi, mağaza ve toptancılar, vitrinlerine kampanya logosu bulunan bir ibare asacaklar. Kampanyaya katılan şirketler, müşterilerine indirim ve taksitlendirme fırsatı sunarken, indirim ve taksit oranları her şirket tarafından kendi imkanları çerçevesinde belirlenecek.

A+ A-

Okumadıklarınız

Bu kategoriye ait, henüz okumadığınız haberler listelenmektedir. Tümünü görüntülemek için tıklayınız.