Medyanın cinsellik analizi

Cinsel Eğitim Tedavi ve Araştırma Derneği'nce (CETAD) yapılan ''Türk Medyasının Cinselliğe ve Cinsel Sağlığa Yaklaşımı'' araştırmasının sonuçları açıklandı. CETAD Başkanı Cem İncesu araştırmanın amacını, kamuoyunu yönlendiren medyanın cinsellik konusunda farkını ortaya koymak şeklinde özetliyor. Araştırmanın sonuçları ise medya açısından oldukça ilgi çekici.
Yayınlanma tarihi: 22 Kasım 2008 Cumartesi, 07:41

Cinsel Eğitim Tedavi ve Araştırma Derneği'nce (CETAD) yapılan ''Türk Medyasının Cinselliğe ve Cinsel Sağlığa Yaklaşımı'' araştırması Eğitim ve Sağlık Muhabirleri Derneği'nce düzenlenen oturmunla açıklandı.

''Cinsel Sağlık Bilinci'' başlıklı oturumda, araştırmanın sonuçları hakkında bilgi veren CETAD Başkanı Cem İncesu, değerlendirmelerde, medya mensuplarının spesifik olarak cinsellik konusundaki kişisel deneyimleri ya da sorunları değil, bu konuyla ilgili genel görüşleri, yaklaşımları ve algılarının ölçümlendiğini söyledi.

Türkiye'deki cinsellikle ilgili bilgi ve bilinç düzeyinin yeterli olmadığına dikkati çeken İncesu, şunları kaydetti:

''Bu araştırmanın medya mensupları özelinde yapılmasının amacı, ülkemizde kamuoyunu etkilemede en büyük güce sahip medyanın, cinsellik konusunda toplumdan farkını ortaya koymak, yanlış bilinen konular üzerinde medya mensuplarına yönelik bilgilendirme programları oluşturmak ve onların toplumun bilinçlendirilmesi çalışmalarına daha etkin katılımını sağlamaktır. Araştırma bulguları göstermektedir ki medyanın cinsellik ve cinsel sorunlara bakış açısı, toplum genelinden farklı veriler ve oranlar ortaya koymuyor.''

Araştırmanın sonuçları

CETAD'ın 146 gazeteciyle yaptığı araştırmanın sonuçlarından bazıları şöyle:

- Medya mensuplarının önemli bir kısmı, cinselliği aşkla ilişkilendiriyor. Kadınların yüzde 60'ı, erkeklerin yüzde 37'si cinselliği ilk etapta aşk ile ilişkilendirirken, seks ikinci sırada geliyor. Ayrıca, kadın ve erkek medya mensuplarının cinsellikten beklentileri farklılaşıyor.

- Medya mensuplarının yüzde 28'i, Türkiye'de kadınların ilk cinsel deneyimlerini 19 yaşından önce yaşadığını düşünüyor. Erkeklerin ilk cinsel deneyimini 19 yaşından önce yaşadıklarını düşünenlerin oranı yüzde 57. Her 4 erkek medya mensubundan biri, ilk cinsel deneyimin her iki cinsiyet için de evlilikte yaşanması gerektiğini düşünüyor.

- Medya mensuplarının yüzde 83'ü, eşlerin cinsel isteklerini birbiriyle paylaşmamalarının nedeni olarak ''utanma'', ''cinsel eğitim eksikliği'' ve ''yetiştiriliş biçimini'' ilk 3 sırada belirtiyor. Yine medya mensuplarının yüzde 79'u, cinsel sağlık konularında haber yaparken en güvendikleri kaynak olarak konularındaki uzman hekimleri gösteriyor.

- Medya mensupları, cinselliğin medyada siyaset, magazin ve spordan sonra dördüncü sırada geldiğini belirtiyor. Medya mensuplarının yüzde 88'i, Türk toplumunda cinsellik ve cinsel sağlıkla ilgili konuların en çok internetten takip edildiğini düşünüyor.

- Namus iddiasıyla işlenen cinayetlerin önlenmesinde medyanın etkili olabileceğini düşünen medya mensuplarının oranı yüzde 85.

A+ A-

Okumadıklarınız

Bu kategoriye ait, henüz okumadığınız haberler listelenmektedir. Tümünü görüntülemek için tıklayınız.