İskelenin batışı 'geliyorum' dedi

Şiddetli lodos nedeniyle battı denen Karaköy İskelesi'nin sağlam olmadığı uyarısının geçen yıldan bu yana yapıldığı ama dikkate alınmadığı ortaya çıktı.
Yayınlanma tarihi: 22 Kasım 2008 Cumartesi, 14:26

İstanbul’da etkili olan şiddetli lodos nedeniyle battığı duyurulan Karaköy İskelesi’nin, aslında çok önceden “alarm verdiği” ancak “iskelenin güçlendirilmesi gerektiği, her an batma tehlikesi bulunduğu” yolundaki uyarıların dikkate alınmadığı öğrenildi.

Şiddetli lodos, önceki gün akşamdan itibaren İstanbul’da kendini hissettirmeye başlarken, gece Karaköy İskelesi’ni batırdı. Lodosun iskeleyi önce yan yatırdığı, sonra batmasına yol açtığı duyurulurken, iskenin batışının sadece şiddetli rüzgarla ilgili olmadığı bilgisi alındı. Şehir hatları vapurlarındaki eksiklikler ve iskeleler konusunda kampanya yürüten isimlerden olan Galata Derneği Üyesi Mühendis Necat Selimoğlu, kampanyayla ilgili incelemeleri sırasında Karaköy İskelesi’nin dubalarının onarılmadığını ve sürekli su aldığı tespit ettiklerini kaydetti. Selimoğlu, bunun üzerine geçen yıldan beri gerek İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne, gerek İstanbul Deniz Otobüsleri (İDO) ile Haliç Tersanesi yöneticilerine konunun önemini ilettiklerini anlattı. Selimoğlu, iskeleyle ilgili gemi mühendisleriyle konuştuklarını ancak dikkate alınmadıklarını ifade ederek, “Havuzlama yapamıyoruz, motopomlarla idare edeceğiz. Batacak hali yok ya” yanıtı aldıklarını söyledi. Mühendis Selimoğlu, Kadıköy İskelesi’nin batışının “geliyorum” dediğini vurgularken, batışı getiren süreci ve çözümünü ise şöyle dile getirdi:

“Dubalar vidalı değil kaynaklı. 30 yıldır hiç havuzlanmamış. Ayrıca tudya diye bir metal var, gemilerin altı elektrolizden dolayı delinmesin diye kullanılıyor. Tudya yok, midyelenmiş. Biz geçen yıldan beri uyarı yapıyoruz ve zaten o zaman 70 - 80 cm batmış vaziyetteydi. Karaköy İskelesi’nin olduğu yerde üst ve alt akıntı var dolayısıyla kazıklı sistem olmaz. Dubalı sistem kullanılmalı ama vidalı olması lazım kaynaklı değil. Bu dubaların vidalardan sökülerek çıkarılmasını ve yeni dubalar konulmasını sağlar.”

Mühendis Selimoğlu ayrıca, şehir hatları vapurlarının alt kısımlarının yenilenmediğini sadece güvertelerin yenilendiğini, görünen kısımların süslendiğine dikkat çekerek, alt kısımların sürekli aşındığını ve her an batma tehlikesiyle yüz yüze olduğunu vurguladı. Selimoğlu, “En büyük korkumuz bu vapurların batması. Facia olur” dedi.

A+ A-

Okumadıklarınız

Bu kategoriye ait, henüz okumadığınız haberler listelenmektedir. Tümünü görüntülemek için tıklayınız.