Erdoğan işaret vermiş

Hindistan ziyaretinden dönen Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, gezisi sırasında yaptığı açıklamalarla ilgili konuştu. Erdoğan, Hindistan'daki konuşmasında 'siyaseti bırakırım' demediğine vurgu yaparak, partisinin 2. parti olması durumunda Genel Başkanlık'tan ayrılacağını söyleyerek bir yerlere işaret verdiğini belirtti.

Yayınlanma: 24.11.2008 - 22:10

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, 2009’da yapılacak yerel seçimlerde partisi AKP’nin ikinci parti olması durumunda parti genel başkanlığından ayrılacağını söyledi. Başbakan Erdoğan, “Bununla bir yerlere işaret verdim, sinyal verdim. Ben genel başkanlığı bırakırım dedim. Eğer başarısız olursanız, çekil bir başka arkadaş gelsin götürsün. Kaldı ki biz zaten tüzüğümüzde de bunları kayıt altına almışız. Dolayısıyla bunu kimse farklı yerlere çekmek suretiyle bir anlam çıkarmasın. Ben 22 Temmuz seçimlerinde de bir şey söylemiştim. Şimdi de bunu söylüyorum ve bunun arkasındayım” diye konuştu. Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Hindistan döndü. Erdoğan, ziyareti dönüşünde Esenboğa Havalimanı’na açıklamalarda bulundu.

2010'da 10 milyar dolarlık ihracat hacmi hedefi

Hindistan’ın orta vadede dünyanın en büyük ekonomilerinden biri olacağın şu anda bile öngörüldüğünü kaydeden Erdoğan, Hindistan’a başbakan düzeyinde 8 yıldan bu yana ilk kez kendisinin gittiğini söyledi. Ziyaretin güvene dayalı bir ziyaret olduğunu kaydeden Erdoğan, iki ülke arasındaki mevcut olan ticaret hacminin 3 milyar dolardan 2010 yılı sonu itibariyle 6 milyara dolara çıkarılması konusunda Hindistan Başbakanı Singh ile siyasi irade teyidini yaptıklarını ifade etti. Erdoğan, Hindistan Başbakanı Manmohan Singh ile iki ülke arasında serbest ticaret anlaşması yapılması için mekanizmaların oluşturulması kararını verdiklerini açıkladı. Erdoğan, “Özel sektörlerimizi özellikle enerji inşaat, otomotiv, turizm ve bilgi teknolojileri alanlarında işbirliği ve ortak yatırımlar gerçekleştirmeye teşvik etme hususunda da mutabık kaldık” dedi.

Erdoğan şunları söyledi: “Özellikle Ceyhan-Kızıldeniz petrol boru hattı gibi her iki tarafında çıkarına olan somut projeler bağlamında Türkiye, Hindistan ve İsrail olarak üçlü enerji bakanları bir araya gelmek suretiyle bu projenin hayata geçirilmesi noktasındaki işbirliğini tekrar müzakere edecekler.” Erdoğan, Hintli yatırımcıların Türkiye’ye olan ilgisinin artacağını belirterek, “Türkiye’de şu anda 60 kadar Hintli yatırımcı var ve bu yatırımcılar daha farklı Hintli yatırımcıları ülkemize çekeceklerdir. Bunun da sinyallerini ve işaretlerini bu ziyaretimizde almış olduk” diye konuştu.

"CHP Genel Merkezi'ndeki projenin yapımcılarından değilim"

Başbakan Erdoğan bir gazetecinin CHP’ye son günlerde türbanlı kişilerin katılımına ilişkin bir sorusunu şöyle yanıtladı: “Ben CHP’nin Genel Merkezi’ndeki projenin yapımcılarından değilim. Oradaki eksikleri orada yapılması gerekenleri, oranın yöneticilerinin en iyi şekilde bilmesi lazım. Ama proje noktasında ki ziyaret ettiğimizde bazı şeyleri görme fırsatını bulduk, öğrendik. Yani gördüğümüz yerleri itibariyle diğer bir projeyi de… Ama demek ki zaman geçtikçe bazı ihtiyaçlar meydana çıkıyor. Proje tadili gerekebilir belki, o kendi kararlarıdır. Biz böyle bir kararı veremeyiz. Biz sadece kendi genel merkezimiz ile ilgili projemiz neyi gerektiriyorsa, bunları yapıyoruz.”