Peugeot'nun aslanı 150 yaşında

Emile Peugeot, oklu veya oksuz bir aslandan oluşan markasını 20 Kasım 1858 tarihinde tescil ettirdi. Aslan logosu, hemen testerelerin ve lamine kesme ürünlerinin üzerine uygulandı. Kısa zamanda Peugeot fabrikasının tek amblemi haline gelen aslan, 1881 yılında kahve değirmenlerinde de uygulanmaya başlandı. Ok üzerinde aslan markalı seri otomobillerin çıkışı 1906 yılında oldu. Bugün, aslan amblemi, 150'den fazla ülkede satılan Peugeot ürünlerinin genel amblemi niteliğini taşıyor.
Yayınlanma tarihi: 27 Kasım 2008 Perşembe, 13:09

Her ne kadar Armand Peugeot’nun ilk seri üretim otomobili (tip 3) 1891’de yapılmışsa da, ok üzerinde aslan markalı seri otomobillerin çıkışı 1906 yılında oldu. Bu şekilde, aslan, dünyanın ilk üç otomobil markasından birinin, en başından beri simgesi olmuştur.
1910 yılında, iki şirket (Peugeot Frères ile Armand Peugeot) birleşerek Peugeot Otomobil ve Bisiklet Şirketi’ni oluşturdular. Bu iki ürün kolu, birinci dünya savaşına kadar birlikte yürütüldü. Bu dönemde yapılan aslan armalı son otomobil, 1912 yılında Paris Otomobil Fuarı’nda sergilenen, Ettore Bugatti tasarımı Aslan Yavrusu oldu.

Daha sonra gerçekleştirilen üretimlerde, otomobilin radyatör ızgarasının üst kısmında, bir üçgen içinde yer alan eski tip harf işareti ile yetinildi. Bazı otomobillerde, bunun yanı sıra, radyatörün üzerinde, 201’den itibaren tek başına veya bir kartuşun içine yazılı bir harf işareti bulunuyordu. Yirmili yıllarda, aslan, “Peugeot’cular” için bir birleşme simgesi haline geldi. Peugeot’cular aslanı, radyatör kapaklarının üzerinde süs olarak kullanıyorlardı. Satış şebekesi vasıtasıyla iki tip radyatör aslanı dağıtıldı: Kükreyen aslan Marx’ın, sıçramaya hazırlanan aslan Baudichon’undu.

1933 Ekim ayından itibaren, ilk altı silindirli motoru içeren 201, 301 ve 601 gamının tümü için “aerodinamik” hatların uygulamaya konulmasıyla, radyatör ızgaralarının tepesinde aslan başı ilk kez görüldü. 401, ilk kez 1934 Ekim ayında Paris Otomobil Fuarı’nda tanıtıldı. Aynı meşhur “Socheaux deniz kabuğu” dizisi, 402’de (1935), bir yıl sonra 302’de ve 1938’de 202’de devam etti. 1948’de, 203, burun arması olarak, daha keskin bir stile sahip olan bir motor kapağı aslanı ile süslendi. 1955’de tanıtılan 403’te yeni bir motor kapağı aslanı kullanıldı. Bu otomobil, sembolik bir rakam olarak 1 milyon otomobil eşiğini aşan model oldu. Çarpışma durumunda tehlikeli oldukları düşünülen bu iki süsleme, 1958 yılında kaldırıldı.

203 ile birlikte, Franche-Compté bölgesinin ve Montbeliard Düklüğünün asalet arması simgesi olan aslan ilk defa ortaya çıktı. Bu aslan, 1952 Ekim ayına kadar bagaj kapağında yer aldı, 1958 Eylül ayında motor kapağının ön kısmına geçti ve 1960 yılı Şubat ayında bu serinin sona ermesine kadar öyle kaldı. Aynı dönemde, asalet arması niteliğindeki aslan, Peugeot motosikletlerinde de kullanılmaya başlandı.

A+ A-

Okumadıklarınız

Bu kategoriye ait, henüz okumadığınız haberler listelenmektedir. Tümünü görüntülemek için tıklayınız.