Seçim onlara kazandıracak

Türkiye genelinde 29 Mart 2009 tarihinde yapılacak Mahalli İdareler Seçimleri, lokanta, reklam ajansı, basın ve yazılım sektörü işletmecilerini umutlandırdı. Sektör temsilcileri hareketlilik yaşamaya başladıklarını bildirdi.

Yayınlanma: 17.12.2008 - 09:41
Abone Ol google-news

Mahalli İdareler Seçimi'nde, öne çıkan belediye başkan aday adaylarının yanında muhtar, belediye ve il genel meclisi üyeliklerine de talip olan çok sayıda kişi, ilk aşamada, siyasi parti yöneticileri tarafından tercih edilmek, ardından da yurttaşın oyunu alabilmek için bazı kuruluşların yardımına ihtiyaç duyacak.

Küresel mali krizin olumsuz etkisiyle hemen her sektörde durgunluk yaşandığı bugünlerde seçim hazırlığı bazı sektörlere şimdiden canlılık getirmeye başladı.

Aday gösterilip seçilmeleri halinde yaşadıkları yörenin ''daha çağdaş ve yaşanılabilir bir kent'' haline dönüştürülmesi adına yapacakları hizmetleri bir bir açıklamaya başlayan aday adayları şu an parti genel merkezlerinin dikkatini çekmeye çalışırken, ilk etapta reklam ajansı, basın ve yazılım sektörlerinin kapısını çalıyorlar.


5 dakikada web sitesi

Yazılım firması sahibi Ali Kaya, bu seçimlerde aday adaylarının teknolojik imkanlardan yararlanmayı daha ön planda tuttuklarını söyledi.

Aday adaylarının internette web sitesi kuran kuruluşlara ihtiyaç duymadan kişilerin 5 dakika içerisinde kendi web sayfasını oluşturmasını sağlayacak yazılım programına rağbet gösterdiklerini anlatan Kaya, bunun 99 YTL gibi bir ücretle çok ucuza mal olduğunu kaydetti.

Kaya, sadece kendi firmalarından şu ana kadar yaklaşık 50 aday adayının program satın aldığını belirterek ''Bu programa kendi öz geçmişlerini yazıp, vaatlerini anlatıyorlar. Seçim çalışmaları kapsamında gittikleri mahallelerdeki seçmenle buluşmalarını yansıtan yüzlerce fotoğrafı da sayfalarına ekleyerek renklendiriyorlar'' dedi.

 

Basın ve reklam sektörü

Gazete sahiplerinin ilan ve reklam gelirinin artmasını beklediği yerel seçimlerde reklamcılık sektörü de hareketlilik bekleyen sektörlerin başında geliyor.

Açıkhava Reklamcıları Derneği (ARED) Başkanı Birol Fedai, yerel seçimlerde tanıtım için kullanılan görsel ve yazılı basın hariç, ürünlerin tamamının reklam firmalarınca üretilen veya bu firmalardan kiralanan ürünler olduğunu söyledi.

Bunların, ilan tahtası, otobüs durakları, CLP, duvar kiralama ve giydirme, araç kaplama, afişler, banner, bayrak ve flamalar, toplantı organizasyonları ve orada kullanılan promosyonlar olduğunu belirten Fedai, şöyle konuştu: ''Bu nedenle yerel seçimlerde sektörümüzün beklentileri büyük. Yerel seçimler için makine yatırımı yapan firmaların yanında, boya ve malzeme stoku bulundurmak için çaba harcayan ithalatçı firmalarımız bulunmakta. Genel seçimlerde bazı partilerimiz bu seçim çalışmalarını doğrudan kendileri yapmaya çalışmışlardı. Sektör olarak beklentilerimizi partilerin ve adayların kullanacakları bütçe belirleyecek. Bu kriz döneminde geçmiş yıllara göre bütçe kısılması beklense de partilerin büyük şehirlerdeki kıyasıya mücadelesi ve aday bolluğu bütçeleri zorlayacak. Bu süreçte partilerimizin bankalarda bulunan Hazine yardımlarının faiz beklentilerini bir tarafa bırakarak harcama yapmalarını bekliyoruz. Bu paralar harcanırsa piyasaları da rahatlatacak. Bu süreçte yapılan işler genellikle nakit döneceğinden, sektörümüz nefes alacak.''

 

"Medya reklam malzemesi olmamalı"

Türkiye Gazeteciler Federasyonu Başkanı Nazmi Bilgin de yerel veya genel seçimlerin hiçbir şekilde reklam malzemesi haline getirilmemesi gerektiğini söyledi.

Daha önceki seçimlerde bunun yanlışlıklarının görüldüğünü belirten Bilgin, şöyle konuştu:
''Bu yalnızca yerel seçim olarak da değerlendirilmemeli. Hiçbir seçim, menfaat, medya ve siyaset üçgeninin içerisine girmemeli. Eğer seçimler, siyaset, medya ve ticaret üçgeninin içerisine girerse, kötü sonuçlarını daha önce yaşadık, şimdi de yaşarız. Yerel meydanın bu nedenle çok dikkatli olduğuna inanıyorum. Medya, siyaset ve ticaret üçgeninin sürdüğü her dönemde toplum yanlış bilgilendirildi, yanlış aydınlatıldı. Umarım bu çıkmaz sokaktan birlikte çıkarız.''
 

En önemli ihtiyaç yemek

Genellikle adaylıkların netleşmesi ve seçimin yaklaşmasıyla hareket kazanmayı hedefleyen sektörlerden biri ise yemek sektörü. Adana Lokantacılar ve Kebapçılar Odası Başkanı Şefik Aslan, seçimlerde her zaman hareketlilik yaşadıklarını söyledi.

Milletvekili seçimlerinde istenilen düzeyde yaşayamadıkları hareketliliği ''Mahalli İdareler Seçimleri''nde yaşamayı umduklarını belirten Aslan, siyasi partilerin adaylarını belirlemesini beklediklerini ifade etti.

Aslan, beslenmenin, insanların en temel ihtiyaçlarından biri olduğunu belirterek, ''Kitlelerin farklı nedenlerle toplandıkları organizasyonlar var. Seçim çalışmaları da bunlardan birini oluşturuyor. Bu çalışmalarda yer alacak kişilerin yemek ihtiyacını karşılamak için de mutlaka lokanta veya restoranlarla anlaşmalar yapılacak'' dedi.

Küresel ekonomik krizin yaşandığı günlerde seçimlerin yapılacak olmasından sıkıntı duyduklarını anlatan Aslan, şöyle konuştu: ''Milletvekili seçimlerinde umduğumuzu bulamadık. Seçilmesi muhtemel sıralarda olan milletvekili adayları hiç para harcamamıştı. Ama her şeye rağmen bu seçimin esnafa getirisi olacağını düşünüyoruz. Seçimlerde adaylar netleşirse muhtemelen propaganda çalışmaları hız kazanacak, seçim bürosu açılışı, mahalle gezileri ve seçmen gruplarına yönelik yemek organizasyonları derken, esnaf payını alacak. Seçimlerde reklam sektöründen sonra beklentisi en yüksek olan sektör bizim sektör.''
 


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler