Her 10 şirketten 9'u siber tehditle karşı karşıya

Kaspersky Lab'in araştırmasına göre dünyada her 10 şirketten 9'u, Türkiye'de ise şirketlerin yüzde 95'i en az bir kez siber tehdit ile karşı karşıya kalırken, Türkiye'deki şirketlerin yüzde 49'u veri kaybına uğradığını bildirdi.

Yayınlanma: 25.10.2011 - 14:55
Abone Ol google-news

Kaspersky Lab ''Siber Tehditler ve Kurumsal BT Güvenliği: Türkiye ve Dünyadaki Eğilimler'' araştırması sonuçlarını basın toplantısıyla açıklandı. Kaspersky Lab Pazar, İstihbarat ve Öngörü Bölüm Başkanı Alexander Erofeev'in açıkladığı araştırma sonuçlarına göre her 10 şirketten 9'u geçtiğimiz yıl en az bir kez siber tehdit ile karşı karşıya kaldı. Bu oran dünya genelinde yüzde 91'e ulaşırken, Türkiye'de ise yüzde 95 olarak dikkati çekiyor.

Dünya genelindeki şirketlerin üçte biri şirket faaliyetleri için hayati önem taşıyan veriler de dahil olmak üzere çeşitli veri kayıpları ile karşı karşıya kalırken, Türkiye'deki şirketlerin yüzde 49'u veri kaybına uğramış. Araştırma sorularını cevaplayan şirketlerin dünyada yüzde 48'i, Türkiye'de ise yüzde 59'u siber tehditlerin artış göstermekte olduğunu düşünüyor. Şirketler genellikle virüs, solucan ve kötü amaçlı yazılım ile spam e-posta, sanal dolandırıcılık ve hacker saldırılarına maruz kalıyor. Virüs, solucan, casus yazılım ve diğer kötü niyetli programlarla karşı karşıya kalan Türk şirketlerin oranı yüzde 72, dünyada ise yüzde 61 seviyesinde bulunuyor.
 

Türkiye'de şirketlerin yüzde 78'i sosyal ağlara erişimi engelliyor

Araştırmaya katılanların Türkiye'de yüzde 46'sı, dünyada yüzde 59'u kurumsal ağlarının yeterli bir şekilde korunduğunu düşünüyor. Bununla birlikte, araştırma sonuçlarına göre Türkiye'deki şirketlerin yalnızca yüzde 33'ü belirtilen standart güvenlik yöntemlerinin tamamını uyguluyor. Bu oran, dünyada yüzde 36 seviyesinde bulunuyor.

Kurumsal BT güvenlik yapısını geliştirmek isteyen şirketler genellikle işletmelerinin etkinliğine de zarar verebilecek geniş kapsamlı önlemler uygulamaya koyuyor. Araştırma sonuçlarına göre, Türkiye'deki şirketlerin yüzde 78'i, dünyadaki şirketlerin yüzde 72'si çalışanlarının sosyal ağ sitelerine ve uygulamalarına erişimlerini engelliyor veya sınırlandırıyor.
 

'Türkiye'de yüzde 47, BT yatırımlarının yeterli olduğunu düşünüyor'

Türkiye'deki şirketlerin yüzde 47'si BT güvenlik yatırımlarının yeterli olduğunu düşünürken, bu oran dünyada yüzde 55 seviyesinde bulunuyor. Araştırma sorularını cevaplayan katılımcılara göre mali kaynakların yetersizliği sorunun yalnızca parçalarından birini oluşturuyor. Türkiye'deki katılımcıların yüzde 66'sı, personel, uzman ve sistem kaynaklarının yetersizliğinden şikayet ediyor.

Araştırma sorularına cevap veren Türkiye'deki katılımcıların yüzde 47'si, dünyadaki şirketlerin ise yüzde 55'i, şirketlerinin bir yıl öncesine göre bu konu ile çok daha ilgili olduklarını belirtiyor. Ayrıca araştırma sonuçları, Türkiye'deki kurumların yüzde 36'sının, dünyadaki şirketlerin ise yüzde 32'sinin mobil cihaz kullanımını işletmeleri açısından fazla riskli bulduklarını ortaya koyuyor.

Türkiye'de şirketlerin yüzde 36'sı bulut bilişimi tehdit olarak görüyor

Türkiye'deki şirketlerin yüzde 36'sı, dünyadaki şirketlerin ise yüzde 23'ü, bulut teknolojilerini bir tehdit olarak görürken, Türkiye'deki yüzde 41'lik, dünyadaki yüzde 42'lik bir kesim, yenilikleri uygulamaya koymak konusunda genellikle isteksiz davranıyor. Türkiye'deki BT yöneticilerinin yüzde 40'ı siber tehditleri kurumlarına yönelik en önemli üç işletme riski arasında görüyor. Bununla birlikte, araştırma sonuçları, onlardan daha iyimser bir tahminde bulunarak, sadece yüzde 32'lik bir bölümünün siber tehditleri iki yıllık süre içinde en önemli ilk üç işletme riski arasına gireceğini düşündüğünü ortaya koyuyor.
 

Kaspersky Endpoint Security 8

Toplantıda, Kaspersky Lab'in, yeni siber tehditlere karşı işletmelerin hazırlıklı olmasını sağlamak üzere piyasaya sunduğu Kaspersky Endpoint Security 8 ürünü de tanıtıldı.
Verilen bilgiye göre, Kaspersky Security Center tarafından yönetilen Kaspersky Endpoint Security 8, uygulama başlatma kontrolü, web kontrolü, cihaz kontrolü, bulut tabanlı Kaspersky Security Network gibi çok sayıda özelliği ve kötü niyetli yazılım uzmanlığını bir arada sunuyor, yeni tehditlerden şirketleri koruyor ve BT verimliliklerini artırıyor.

Kaspersky Lab Türkiye Pazarlama Müdürü Pınar Uylum Terzioğlu da, Kaspersky Endpoint Security 8'in yeni sürümüne yönelik geliştirdikleri tüm çözümlerin, mevcut ve gelecekte ortaya çıkabilecek siber tehditlere karşı proaktif bir koruma sunmalarına olanak sağladığını belirterek, ürünün Türkçe versiyonunun aralık ayında hazır olacağını kaydetti.


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler