Kapat

Son Haberler

A+ A-

Volvo S40 hep gözde

Volvo’nun özellikle Türkiye’de en çok ilgi çeken modellerinden biri olan S40, güncel tasarımı, kaslı görünümü ile dikkat çekiyor. V şeklindeki belirgin motor kaputu, kaslı omuz çizgileri ve hem profilde hem de arka tarafta bagaj üstü spoyleri ile belirgin bir şekilde görülen sportif çizgi Volvo S40’ın ne derece Avrupalı bir otomobil olduğunu açık bir şekilde gösteriyor.
Yayınlanma tarihi: 26 Ocak 2009 Pazartesi, 10:37

Volvo S40’ın iç tasarımında ise çok daha sade bir çizgi görülüyor. Son derece ferah bir iç hacim sunan S40’ın baş, diz ve omuz mesafeleri de yeterli.

Büyük ve okunaklı göstergeler, sportif görünümü destekleyen direksiyon simidi ve içerideki malzeme kalitesi övgüyü hak ediyor. Vücudu saran koltuklar, ses kalitesiyle insanı mest eden müzik sistemi, kullanımı kolay kumanda düğmeleri hepsi S40’ın içerisindeki yaşam kalitesini bir basamak daha arttırıyor.

Ele tam oturan, tepkileri belirgin ve gecikmesiz olan direksiyon sistemi ile sürüş keyfinin daha ilk andan itibaren hissedildiği araçta Getrag’ın geliştirdiği Powershift 6 ileri otomatik şanzıman görev yapıyor. Volvo S40’ın 2.0 litre dizel sürümü ile sunulan bu şanzıman, altı ileri vites ve çift hidrolik debriyaj sistemi sayesinde tam otomatik keyfinden ödün vermeden hem performans hem de yakıt tüketiminde manuel vitesi aratmıyor. Powershift’in manuel şanzımandan ayrılan en önemli yönü ise kendi tahrik millerine bağlı iki ayrı hidrolik debriyaja sahip olması. Birbirinin içinde dönen iki tahrik milinden içte olanı birinci, üçüncü, beşinci ve geri vitesleri kontrol ederken, dışta olanı ikinci, dördüncü ve altıncı viteslere kumanda ediyor. Elektro-hidrolik kontrol ünitesi, bir de debriyaj kavrama yaptığında diğerinin açılmasını sağlıyor. Bu da siz birinci vitesteyken, ikinci vites hazır bekliyor bu da güç ve zaman kaybını yok ediyor. Üstelik istediğinizde manuel kullanıma geçme imkânına da sahipsiniz. Seri vites geçişleri konusunda bir sorun yaşamadık.

Manueli aratmıyor

Testimiz boyunca manuel vitesi aratmayan Powershift’in pürüzsüz vites geçişleri sürüşü oldukça keyifli hale getiriyor. Daha çok şehir içinde kullandığımız Volvo S40 2.0D, 100 kilometrede 8.5 litrelik ortalama yakıt tüketimiyle dikkat çekici bir performans sergiledi.

0-100 km/s hızlanmasını 9.6 saniyede alan S40’ın son sürati ise saatte 205 kilometre.

Türkiye’de 37 bin 720 Avro’dan başlayan fiyatlarla satılan Powershift şanzımanlı S40 2.0 D, Prime, Premium ve Dynamic olmak üzere üç farklı donanım seçeneğine sahip. Test aracımızda olduğu gibi donanım seviyesi arttıkça hem teknolojik yenilikler hem de güvenli sürüşü arttıracak elektronik yardımcıların sayısı artıyor.

Cumhuriyet İMECESİ

En Çok...

okunanlar

yorumlananlar

beğenilenler