Migros'dan doğada çözünebilir poşet

Migros Türk, artık doğada çözünebilir poşetleri tüketicilerin kullanımına sunuyor. Genel Müdürü Özgür Tort: "Müşterilerimizi geleceğe birlikte sahip çıkmaya çağırıyor, ihtiyaçları kadar poşet kullanmaları konusunda gönüllü desteklerine inanıyoruz''

Yayınlanma: 29.01.2009 - 15:08
Abone Ol google-news

Migros Türk, doğada çözünebilir poşetleri tüketicilerin kullanımına sunarken, kaynakların tasarruflu kullanımına yönelik de verimlilik kampanyası başlattı.

Migros'tan yapılan açıklamaya göre, geçen yılın sonunda doğada çözünebilir poşetleri Macrocenter'lardan başlayarak tüketicilerin hizmetine sunan Migros, ocak ayı bitmeden bu poşetleri Migros mağazalarında da kullanmaya başladı. Üzerinde ''Doğada yüzde 100 çözünür'' yazan poşetler, doğaya bırakıldığı zaman 12-24 ay içerisinde mikroorganizmaların, nemin, güneş ışığının, ısının ve oksijenin bulunduğu ortamlarda parçalanıp, biyolojik olarak çözünüyor.

Yenilikçi bir üretim teknolojisi ile üretilen poşetler, Türkiye'de bu alanda yeni bir dönemin başlangıcı olurken, ham petrol ürünü olan plastiğin doğada çözünmesi en iyi ihtimalle 100 yıl alıyor. Migros'un açıklamasında ''oxo-bio-çözünür'' plastiklerin doğada çözünmesinin 2 aşamalı olduğu belirtildi.

Birinci aşamanın oksijen ile çözünmenin meydana geldiği, ısı, ışık, nem ve mekanik etkenlerle bu sürecin hızlandığı dile getirilen açıklamada, minik parçalara ayrılan plastiğin, mikroorganizmalar için besin haline geldiği anlatıldı.

İkinci aşamada ise biyolojik çözünmenin gerçekleştiği, besin özelliği kazanan plastik yapının, topraktaki bakteri ve mikroorganizmalar tarafından yenilerek yok edildiği kaydedildi.

Açıklamada, normal bir plastiğin doğada çözünebilmesi en az 100 yıl sürerken, ''Oxo- bio-çözünür'' teknolojisi ile üretilen plastiklerin üretim aşamasında ilave edilen özel bir katkı maddesinden dolayı, ürünün cinsi ve dönüşüm yerine göre 24 ay gibi bir sürede yüzde 100 çözünerek doğaya döndüğü bildirildi.

Açık ve kapalı her ortamda okside olarak çözünebilen oxo-bio-çözünür poşetlerin, doğada parçalanma sürecini takiben, ekolojik dengeyi bozmadan ve doğaya zararlı herhangi bir kalıntı bırakmaksızın mikroorganizmalarca yenilerek karbondioksit ve suya dönüştürüldüğü de açıklamada ifade edildi.

''Enerjini boşa harcama"

Migros'un açıklamasına göre, çevre bilinci ve kaynakların verimli kullanımı için pek çok proje üreten Migros Türk, bu projelere çalışanlar kadar müşterilerin katılımını da dikkate alıyor ve buna uygun projeler üretiyor.

Doğada çözünebilen poşetlerle çevreye ve gelecek kuşaklara yönelik önemli bir projeyi gerçekleştiren Migros, ''Enerjini Boşa Harcama'' sloganı ile enerji kaynaklarının verimli kullanılmasını teşvik edip, toplumu hem kendi bütçelerine hem de geleceğe yatırım yapmaya davet ediyor.

Şirket içinde, mağazalar ve yönetim birimlerinde teknolojinin olanaklarından yararlanarak gelişmiş aydınlatma, ısıtma ve soğutma sistemleri kullanan Migros Türk, mağaza içindeki bilgilendirici ilan ve yazılı dokümanlarla da verimlilik artıracak uygulamaları müşterileriyle paylaşıyor.

Migros, hem tüketicilerin hem çalışanların dikkatini kaynak tasarrufu konusuna çekiyor.

Mağazalarda yüzde 30 enerji tasarrufu


Açıklamaya göre, kullandığı gelişmiş sistemler ve cihazlar sayesinde mağazalarında yüzde 30 enerji tasarrufu sağlayan Migros Türk, mağaza ve reyon aydınlatma sistemlerinde kullandığı teknoloji ile tasarruflarını sürdürürken, mağazalarda yer alan çeşitli görseller ve kasa rulo arkasında verilen mesajlarla verimlilik konusunda bilinçlenmeyi artırmayı amaçlıyor.

Mağazalarında uyguladığı tasarruflu ürünlere yönelik kampanyalarla tasarruflu ürün kullanımını teşvik eden Migros, elektronik atıkları değerlendiriyor. Migros Türk, yaklaşık 10 bin kilogram elektronik hurdanın çevreye zarar vermeden değerlendirilmesini ve geri dönüşümünü sağlarken, aynı dönemde Migros'a bağlı tüm formatlardaki mağazaların çıkışlarına, müşterilerin ambalaj atıklarını atabilmeleri için kağıt, cam, metal ve plastik olmak üzere ayrı ambalaj atık kutuları yerleştirdi.

Migros'a bağlı Tansaş markası ile Ege Bölgesinde ''Küresel Isınmaya Karşı Çözüm Siz Olun'' sloganı ile bir kampanya başlatan ve müşterilerinin de katkısıyla Urla'da 100 bin fidanlık Tansaş Ormanı oluşturan Migros Türk, kampanyanın sonraki aşamalarında Dikili'de 78 bin, Torbalı'da ise 20 bin fidanlık ormanları doğaya hediye etti.

''Müşterilere daha yakın duruyoruz"

Migros Türk Genel Müdürü Özgür Tort, konuya ilişkin değerlendirmesinde, doğada çözünebilen poşetlerin Macrocenter'lardan sonra Migros'larda da kitlesel bilince sunulduğunu belirtti.

Müşterilerini geleceğe birlikte sahip çıkmaya çağırdıklarını ve ihtiyaçları kadar poşet kullanmaları konusunda gönüllü desteklerine inandıklarını dile getiren Tort, böylece hem kaynakların fuzuli israfından kurtulacaklarını hem de yarına birlikte yatırım yapmış olacaklarını kaydetti.

Şirket bünyesinde kaynak tasarrufuna giderek verimliliği artırdıklarını vurgulayan Özgür Tort, bu çerçevede daralan imkana uygun önemli avantaj sağlayan fiyatlarla müşterilere daha yakın durduklarını, bu sayede büyüyüp aynı zamanda yatırıma kaynak katkısı yaptıklarını ifade etti.


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler