Kapat

Son Haberler

A+ A-

"Reklam veren kârlı çıkıyor"

Radyo Televizyon Yayıncıları Meslek Birliği (RATEM) Başkanı Yusuf Gürsoy, kriz dönemlerinde reklam veren firmaların kârlı çıktığını belirterek, iş adamlarından yazılı ve görsel medyaya reklam vermeye devam etmelerini istedi.
Yayınlanma tarihi: 3 Şubat 2009 Salı, 09:47

Eskişehir Gazeteciler Cemiyeti (EGC) Başkanı Yılmaz Karaca'yı ziyaret eden Radyo Televizyon Yayıncıları Meslek Birliği (RATEM) Başkanı Yusuf Gürsoy, Birliğin kurulduğu 2001 yılından bu yana yayıncılık sektöründe ihtiyaç duyulan düzenlemelerin ve gerekli çalışmaların gerçekleştirilmesine katkıda bulunduklarını kaydetti.

Tüm yayıncılık sektörünün sesi olmayı hedeflediklerini ifade eden Gürsoy, şöyle konuştu:
''Türkiye'de özel televizyon ve radyoların kurulmaya başladığı 1992'de, sayıları parmakla gösterilecek kadardı. Ancak, geçen sürede sayıları hızla arttı. Türkiye'de yerel ve bölgesel olarak yayın yapan radyo ile televizyon sayısı 1149'a ulaştı. Yerel ve bölgesel yayıncılık çok sesli, çoğulcu demokrasi için vazgeçilmez. 16 yıl önce temelleri atılan yerel yayıncılıkta, 937 yerel radyo ve 212 yerel televizyona ulaşıldı. Yerel yayıncılık ülkemizin demokrasi geleneğinin güçlenerek devam ettirilmesinde, Anadolu'nun ticari hayatının geliştirilmesinde kilit rol üstleniyor. Küçük ve orta ölçekli firmaların, kendilerini tanıtarak markalaşma sürecine girmeleri, güçlü bir yerel yayıncılığın varlığıyla mümkün.''

"Reklam verin" çağrısı

Gürsoy, yerel yayın kuruluşlarının tek gelir kaynaklarının reklamlar olduğunu belirterek, bu kuruluşların ülkenin reklam harcamalarından yeterli pay alamamalarının ise en büyük sorunlarını oluşturduğunu bildirdi.

Çoğu yayın kuruluşunun, zor şartlar altında yayın yaptığını anlatan Gürsoy, şunları kaydetti:
''Yerel medya kuruluşlarının son yıllarda başta gelirlerde yaşanan kesintiler olmak üzere çeşitli sorunları var. Gelirlerden yüzde 5 oranında reklam ve yine aynı oranda eğitim kesintisi uygulanıyor. Kesintilerle zor durumda kalan yerel medya, yaşanan küresel mali kriz sonucu reklamlarının azalması nedeniyle varlığını sürdürmekte zorlanıyor. Ayrıca kuruluşlar halen geçici lisansla yayın yapıyor. Bu olumsuzluklar nedeniyle teknik yetersizlik yaşıyoruz ve vatandaşlara kaliteli yayıncılık hizmeti veremiyoruz.
Kriz dönemlerinde reklam yatırımlarını kesmeyen firmalar kârlı çıkıyor. Ülke olarak 2001 yılında bir kriz yaşadık. Ancak, o dönemde reklam veren küçük firmalar bugün çok iyi konuma geldiler. Biz de bunu hatırlatmak için panel düzenliyor, iş adamlarından reklam yatırımlarına devam etmelerini istiyoruz.''

Cumhuriyet İMECESİ

En Çok...

okunanlar

yorumlananlar

beğenilenler