Kapat

Son Haberler

A+ A-

'Anayasa'ya aykırı bir düzenleme'

Yükseköğretim Kurumları Teşkilatı Kanunu'nda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı'nın tümü üzerindeki görüşmelerde CHP grubu adına söz alan İstanbul Milletvekili Nur Serter, düzenlemeyi eleştirdi. Serter tasarıya ilişkin, ''Türkiye'nin geleceği, fırsat eşitliği ve sosyal adalet açısından çok önemli riskler taşıyan ve Anayasa'ya aykırı bir düzenleme'' dedi.
Yayınlanma tarihi: 5 Şubat 2009 Perşembe, 20:04

TBMM Genel Kurulu'nda, TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi'nin kuracağı eğitim bilimleri enstitüsü bünyesinde, fen lisesi statüsünde özel ilk ve ortaöğretim kurumları açmasına imkan sağlayan, ayrıca Gaziantep'te ''Zirve'', İstanbul'da da ''Yeni Yüzyıl'' adıyla üniversiteler kurulmasını öngören kanun tasarısının görüşmelerine başlandı.

Yükseköğretim Kurumları Teşkilatı Kanunu'nda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı'nın tümü üzerindeki görüşmelerde CHP grubu adına söz alan İstanbul Milletvekili Nur Serter, düzenlemeyi eleştirdi.

Serter, tasarının, TOBB'un kuracağı eğitim bilimleri enstitüsüne bağlı laboratuvar okullarında öğrenim görecek öğrencilerin en az yüzde 70'inin burslu olmasını ve bursun da üniversite personelinin ücretlerinden kesilecek gelir vergisiyle karşılanmasını düzenlediğini anımsatarak, kişilerin, Anayasa'ya göre ödedikleri verginin hangi amaçla kullanılacağı yönünde bir tercihte bulunma hakkı olmadığını söyledi. Gelir vergisiyle ilgili düzenlemenin, başka kurumlara da yeni kapılar açacağını, vergi sistemi açısından sıkıntı yaratacağını söyleyen Serter, ''En azından, ben, kendi gelir vergimin, İstanbul Üniversitesi'nde okuyan bir öğrenciye verilmesi için talepte bulunacağım'' dedi.

AKP iktidarları döneminde 41 yeni üniversite açıldığını, ancak üniversiteye alınan öğrenci sayısında çok fazla artış olmadığını ifade eden Serter, şöyle konuştu: ''Böyle 'açtım' demekle, tabelaları asmakla olmuyor. Öğretim üyesini bulamadığınız, altyapısını yapamadığınız bir üniversite sistemiyle karşı karşıyasınız. Ben, burada suçlamıyorum ama bir şey hatırlatmak istiyorum. 41 yeni üniversiteye bir bina yapamazken, bir vakıf üniversitesinde kurulan ortaöğretim okulu için devlete ödenecek gelir vergilerini, bu öğrencilere burs olarak tahsis etmemelisiniz. Böyle bir çifte standart olamaz.''

Devlet üniversitelerindeki öğrencilere verilen bursların yetersiz olduğunu,ortaöğretimde çocukların yoksulluk ve zorluk içinde öğrenim gördüğünü anlatan Serter, milletvekillerini, verecekleri oyların, ülkenin geleceği açısından çok büyük sorumluluk taşıdığı konusunda uyardı. Serter, ''Bu, Türkiye'nin geleceği, yükseköğretimi, ortaöğretimi, fırsat eşitliği ve sosyal adalet açısından çok önemli riskler taşıyan, anayasaya da aykırı bir düzenlemedir'' dedi.

'Türkiye'nin yararına değil'

MHP grubu adına söz alan Eskişehir Milletvekili Beytullah Asil, tasarının, TOBB Üniversitesi'ne ilişkin hükümlerin, Türkiye'nin yararına olmadığını, vergi sistemini ve fırsat eşitliğini bozacağını, eğitimde kaosa neden olacağını söyledi. TOBB Üniversitesi personelinin ücretlerinden kesilecek gelir vergisinin ayrı hesapta toplanarak öğrencilere burs verilmesine ilişkin düzenlemeyi eleştiren Asil, böylece gelirin bir kısmının bütçede gösterilme imkanının ortadan kalkacağını belirtti. Asil, yürürlükteki yasalar yok sayılarak, yasa yapılmaya çalışıldığını ifade etti.

DTP grubu adına söz alan Siirt Milletvekili Osman Özçelik, ''her ilde bir üniversite'' şeklinde popülist bir yaklaşımla üniversite açıldığını iddia etti. Özçelik, vakıf üniversitelerin yasaya karşı hile yoluna giderek, kar amaçlı faaliyet gösterdiklerini savundu.

TOBB Üniversitesi personelinin gelir vergisinin ayrı hesapta toplanmasını, ''alışılmışın dışında bir uygulama'' diye niteleyen Özçelik, ancak bu gelirlerin eğitim alanında kullanılacak olmasını bilmenin de olumsuzluğu azalttığını kaydetti. Özçelik'in konuşmasından sonra birleşime ara verildi. Aranın ardından, komisyon yerine oturmayınca, Askerlik Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik öngören Kanun Teklifi'nin görüşmelerine geçildi.

Cumhuriyet İMECESİ

En Çok...

okunanlar

yorumlananlar

beğenilenler