İki dakikada 107.5 milyon

Piyalepaşa-Kâğıthane tüneli, 1614 metrelik güzergâhı beş dakikadan üç dakikaya indiriyor. İki dakika için belediyenin kasasından 107.5 milyon TL çıktı. İstanbul Büyükşehir Belediyesi eski İmar ve Planlama Müdürü Yıldız, “Delmeye ve viyadük yapmaya uygun bulunan her yere tünel projesi yapmak savurganlıktır” dedi.

Yayınlanma: 22.03.2009 - 07:24
Abone Ol google-news

İstanbul Büyükşehir Belediyesinin Piyalepaşa ile Kâğıthane deresini birbirine bağlayan tüneli, trafiği rahatlatacak bir çözüm sunmadığı gibi İstanbullulara 107.5 liraya mal oldu. 7 Tepeye 7 Tünel sloganıyla yola çıkan ve bu projenin ilki olan 1614 metre uzunluğundaki Piyalepaşa-Kâğıthane Tüneli, mevcut yolu sadece iki dakika kısaltıyor. İki dakikalık indirim için 107.5 milyon TL ödenmesi uzmanlar tarafından sorgulanıyor. Eski İstanbul Mimarlar Odası Başkanı ve eski İstanbul Büyükşehir Belediyesi İmar ve Planlama Dairesi Başkanı Mehmet Yıldız, Belediye Başkanı Kadir Topbaşın İstanbulda nerede delmeye uygun tepe ve nerede kavşak kondurmaya uygun vadi varsa oraya tünel yapma mantığında olduğunu söyledi.

Yıldız, Topbaşın tünel projeleri için görüşlerini şöyle açıkladı:

Piyalepaşa ile Kâğıthane arasındaki mevcut yollar, çevreyolu bağlantı yolları niteliğinde, geniş ve düzgün yollardır. Trafik ışığı ve kavşaklarla kesilmeden araçların rahat seyredebildikleri bir güzergâhtır. Yapılan tünelin iki ağzı arasındaki mesafe, mevcut yol kullanılarak gün içinde 3 dakika, akşam saatlerinde ise 5 dakikada alınabilmektedir. Fakat Topbaş, Piyalepaşadan Kâğıthane Deresine gidişi 30-40 dakika olarak veriyor. 5 dakikalık yolu 3 dakikaya indirmek için bu tünel yapılmalı mıydı? Bu tünel, ihtiyacı olan ve trafiği yoğun bir başka yere neden yapılmadı?”

Maliyeti 233 milyon TL olan Kâğıthane Deresi-Dolmabahçe tünel hattında da yoğun araç trafiği ve araç seyir talebi bulunmadığını anımsatan Yıldız, hiçbir önceliği olmayan bu hatta, bu paranın sadece topografyası tünel yapmaya uygun olduğu için gömüldüğünü söyledi.

Eğer, Fulya-Dolmabahçe arası delinecek ve tünel yapılacak ise, tünelin devamı Ortaköy-Ulus vadisine götürülmemelidir. Burada sonlandırılmalı ve 1. Köprü trafiğini Beşiktaş dışına atmak için kullanılmalıdır diyen Mehmet Yıldız, şöyle devam etti:

Boğaz Köprüsünden gelen araçlarla, Yıldızdan gelen araçlar; Sait Çiftçi Dispanserinin arkasındaki yollar ıslah edilerek bu tünele yönlendirilmeli ve Dolmabahçeye aktarılarak Beşiktaş Meydanı kurtarılmalıdır. Bu sayede Boğaz Yolundaki tıkanıklıklar aşılacaktır. O zaman tünele dökülen milyonlar bir işe yarayacaktı. Ortaköy vadisi, İstanbulda bozulmadan kalan ender vadilerdendir. Vadiyi tehdit eden büyük tehlike, altı tünel ağzının buraya açılması ve bunları birbirine bağlayan otoyollar ile katlı kavşakların bu vadi tabanına oturtuluyor olmasıdır. Vadiye altı tünel ağzının çıktığı Ortaköy-Ulus vadisi tam bir otoyol kavşağı ve otoban haline dönüştürülecektir. Güzergâh tespiti için bilimsel araştırma yapılmamıştır. Güzergâh tespiti, projelendirme ve ön çalışmalar Büyükşehir Belediyesinin ulaşımla ilgili birimlerinde değil, başkanlık (genel sekreterlik) danışmanları tarafından yürütülmüştür.


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon