Kaş: Türkiye'nin en güzel dalış noktası

Amacım Türkiye'nin en güzel dalış noktası olan Kaş'a gidip dalmaktı. Sonunda kalbim Kaş'ta kalarak geri döndüm. Kaş'a yaklaşık 15 saatlik otobüs yolculuğundan sonra vardım.

Yayınlanma: 14.08.2008 - 09:21

Amacım Türkiye’nin en güzel dalış noktası olan Kaş’a gidip dalmaktı. Sonunda kalbim Kaş’ta kalarak geri döndüm. Kaş’a yaklaşık 15 saatlik otobüs yolculuğundan sonra vardım. Garajdan taksiye binip daha önce arkadaşlarımın önerdiği Likya otele gittim. Otel 20 odalı temiz bir mekan. Meis Adası tam karşımızda, sol tarafta Limanağzı koyu, sağ tarafta Kaş’ın buğulu görüntüsü... Otelin önündeki Küçükçakıl plajından denize girebiliyorsunuz.

Akşama doğru askeriyenin önünden geçip meydana geldiğimde sevimli bir sahil kasabasının orta yerindeydim. Sağda barlar, solda liman ve içeri doğru giren minik sevimli kasaba... Sonra “Nautilius Diving” dalış okulunun yerini buldum. Ertesi gün dalış heyecanıyla tekneye gittim. Kaş’ın kendi gibi minik limanından çıkarak ilk dalış noktamıza doğru açıldık... Kaş’ın büyük özelliği dalış noktalarına 15-20 dakikada ulaşılması. İlk daldığımız yer Kanyondu. Dalmadan önce ünlü dünya tatlısı Biber hoca ile tanıştım. Kaş’ta dalmış olanlar onu bilir.

Teknenin altından dalış başladı. Yüzerken sağ tarafınızda bir duvar beliriyor ve kanyona giriyorsunuz. Önce kanyonun içinden yüzdüm. Sanki uçuyordum. Geri geri yüzerek kanyona bir de öyle baktım. O ne güzel bir mavilik, o ne güzel bir görüntü anlatılmaz, ancak yaşanır. Sonra mağaraya girdik. Kanyonun bitiminde bir de üstüne pamuk batığı gözükmez mi? Bir dalıcı için en güzel manzaralardan biri. Batığa doğru yavaşça inip, çevresini dolaştıktan sonra dönüşe geçtik. Mavinin huzuru, denizin güzelliği, kanyonun büyüsü hepsi bir aradaydı.

Sonra Neptün ve Oasis’e birer dalış yaptık. Yaklaşık otuz kez dalmış olmama rağmen dalış öncesi güvenlik kurallarının tekrar üstünden geçtik. Dalışta mutlaka bir partneriniz (badi deniyor) olması gerektiğinden üzerinizdeki malzemenin kendiniz ve beraber dalacağınız kişi tarafından kontrol edilmesi, hava kontrolü, suyun altındaki işaretleşmeleri tekrarladık. Gelelim Kaş günlerine. Akşam dalışlardan sonra keyifli sohbetler eşliğinde yemek yenir. Likya Otel’de kalmasanız bile o muhteşem teras manzarası için kesinlikle bir akşam yemeği ya da sabah kahvaltısını orada yapmalısınız. Otelin işletmecisi Cezmi Bey size her konuda yardımcı olmaktan büyük keyif alır. Alternatif olarak da çarşının içinde yer alan Çınarlar Kebap’ta yemek yenebilir.

Sakin sevimli iddiasız ama çekici bir kasaba Kaş. Sadelik güzeldir ama sadelik aynı zamanda da zordur tezimi doğrulayan bir yer Kaş.

Nerede kalınır?

Likya Otel, Küçükçakıl Mevkii (0.242. 836 12 70), Begonvil Otel (0. 242. 836 30 79) Aqupark Hotel (0.242. 836 19 02), Phellos Otel (0.212.458 13 14, 0212 458 80 70), Hera Otel (0. 242. 836 30 62), Aquarıus Otel (0.242.836 18 96), Mercan Restoran (0.242. 836 12 09),

Dalış merkezleri

Nautilus Dalış Merkezi (0. 242. 836 41 15), Barakuda (0.242. 836 40 45), Mavi (0.242. 836 26 37)