En interaktif Türk...

Dijital pazarlama ajansı olarak faaliyet gösteren Adinteractive'in 600 binden fazla katılımcının bilgilerini analiz ederek ''En interaktif Türk''ün profilini çıkarttığı bildirildi.
Yayınlanma tarihi: 11 Haziran 2009 Perşembe, 14:01

Adinteraktif'den yapılan yazılı açıklamada, ajansın, interaktif pazarlama kampanyalarına katılan kişilerin davranış alışkanlıklarına bağlı olarak, 637 bin 236 katılımcının bilgilerini analiz ederek ''En interaktif Türk''ün profilini çıkarttığı belirtildi.

Araştırmanın sonuçlarına göre ''En İnteraktif Türk'''ün, 26 yaşında, üst-orta gelir düzeyinde, üniversite mezunu İstanbullu bir kadın olduğu ifade edildi.

Pazarlama kampanyalarına yüzde 52'lik bir payla interaktif katılım gösteren kadınların genel ilgi alanlarının, seyahat, kültür-sanat, sağlık, güzellik ve kişisel bakım, kişisel gelişim, yeme-içme ve astroloji olduğu kaydedildi.

Erkeklerin ilgi alanlarının ise haber, spor, arkadaşlık, oyun olduğu vurgulanarak, araştırmanın büyük şehirler dışında kalan illerin internet kullanım alışkanlıklarına da ışık tuttuğu ve küçük şehirlerdeki kadın internet kullanıcılarının ortalama 30 yaşında oldukları, ev hanımlarının da haftada 36 saat online olarak görüldükleri bildirildi.

Araştırmada, Türkiye'nin en interaktif şehirleri de İstanbul, Ankara, İzmir, Eskişehir ve Bursa olarak sıralanırken, Türkiye'nin interaktif kampanyalara en düşük katılım gösteren şehirlerinin ise Muş, Tunceli, Gümüşhane, Bayburt ve Hakkari olduğu belirtildi.
Şehirlere ilişkin diğer veriler ise açıklamada şöyle yer aldı:

''Ayırca küçük şehirlerde kullanıcıların eğitim durumları yüzde 41 oranında lisans iken,yüzde 35 oranında da lise olarak görünüyor. Küçük şehirlerde ziyaret saatleri büyük şehirlere oranla daha homojen bir dağılım gösteriyor. Büyük şehirlerdeki mesai saatlerine bağlı gözlemlenen; sabah 09:00, öğleden sonra 14:00 ve akşam 22:00 dağılımı küçük şehirlerde gözlemlenmiyor. Öte yandan küçük şehirlerde hem sitelerde kalış süreleri hem de banner tıklama oranları Türkiye ortalamasının gözle görülür şekilde üstünde görünmektedir.

En yüksek katılım ise Marmara Bölgesi'nde gözlemleniyor. En düşük katılımı Doğu Anadolu Bölgesi gösterirken Ege, Akdeniz ve İç Anadolu bölgeleri Türkiye ortalamasına yakın rakamlar veriyor. Karadeniz Bölgesi ise doğuya gidildikçe yükselen bir profil çiziyor.''

50 yaş üstü, sağlık, haber ve seyahat ile ilgileniyor

İnteraktif Türkler araştırmasına göre tüketimin en yoğun olduğu 18-35 yaş aralığındaki kullanıcıların yüzde 78'lik bir katılımla en interaktif yaş grubunu oluşturduğu ve 50 yaş üstü kullanıcıların yoğunlukla Ege ve Marmara bölgesinde görüldüğü bildirildi.

Ayrıca 50 yaş üstü kullanıcıların ilgi alanlarının Sağlık, Haber, Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK), seyahat olarak sıralanırken, bu kullanıcıların içerik ve bilgi alabilecekleri adresleri daha yoğun bir şekilde ziyaret ettiklerinin altı çizildi.

İnterkatif kampanyaların trafik kaynakları hakkında da önemli bilgiler veren araştırmaya göre, ''Google'' araştırma motoru yönlendirmede en önemli rolü oynarken, banner'lar da önemli trafik kaynakları arasında görünüyor.

A+ A-

Okumadıklarınız

Bu kategoriye ait, henüz okumadığınız haberler listelenmektedir. Tümünü görüntülemek için tıklayınız.