Kapat

Son Haberler

A+ A-

Microsoft kampı İstanbul'da

Microsoft Türkiye'nin düzenlendiği "Microsoft Gelişim Atölyesi" kapmı yarın İstanbul'da gerçekleşiyor. Kampta, iş ortakları, Microsoft teknolojileri ve iş modelleri konularında bilgi ve beceri eğitimlerinden faydalanırken, Microsoft yetkilileri de iş ortaklarının deneyimlerini, ihtiyaçlarını ve karşılaştıkları sorunları dinleyecek.
Yayınlanma tarihi: 25 Ağustos 2008 Pazartesi, 14:38

Microsoft Türkiye, ilkini şubat ayında Antalya'da düzenlediği "Microsoft Gelişim Atölyesi"nin ikinci kampını yarın İstanbul'da gerçekleştirecek.
Microsoft Türkiye Genel Müdürü Çağlayan Arkan, mart ayıyla başlayan pazardaki yavaşlık ve belirsizliklerin, yerini eylül ayıyla beraber daha hareketli, eski büyüme hızlarına kavuşmuş, başarılı, dinamik bir sektöre bırakmasını umduğunu ifade etti.
Arkan, Haziran sonunda bitirdikleri mali yıl açısından toplamda sektörün büyüme rakamlarında farklı şeyler gözlemlemediklerini ancak dönemsel olarak belli aylarda iniş çıkışlar yaşandığını kaydetti.
Microsoft Gelişim Atölyesi'nin, "Türkiye Bilişimle Kalkınıyor" uygulaması çerçevesinde yaptıkları bir yatırım olduğunu dile getiren Arkan, Microsoft Gelişim Atölyesi'nin ilk kampının, Antalya'da 464 kişinin katılımıyla yapıldığını söyledi.
Arkan, yarın başlayacak ve 28 Ağustos'a kadar devam edecek ikinci kampa, 300 civarında Gold ve Certified iş ortağının katılımın beklendiğini bildirerek, yılda iki kez olmak üzere Microsoft eko sistemine bu yatırımı sürdüreceklerini söyledi.
Büyüme rakamlarına bakıldığında, ADSL kullanıcısı sayısının 5 milyonu geçtiğini, toplam PC sayısının 12 milyona yaklaşırken, yıllık satışın 3 milyonu aştığını kaydeden Arkan, Türkiye'de bilişim alanında önemli gelişmeler olduğunu belirtti.
Arkan, Microsoft Gelişim Atölyesi bağlamında yapmaya çalıştıklarının, bilişim pazarının gelişmiş pazarlarda olduğu gibi yüzde 50 hizmet, yüzde 30 yazılım ve yüzde 20 donanım noktasına getirmek ve yerel üretim ile katma değerin artması olduğunu dile getirdi.
Arkan, Türkiye bilişim sektörünün gelişimini kendi seyrine bırakmak yerine iş ortaklarının vizyon ve yeniliklerden haberdar olmasına yönelik bir yatırım yapma çabası içinde bulunduklarını, sadece teknik eğitimle kalmadıklarını, pazarlama, satış, içerik konularında da destek verdiklerini anlattı.
Microsoft Türkiye'nin 2009 mali yılında iş ortaklarının gelişimine 1 milyon dolar ayırdığının sorulması üzerine de Arkan, buna eğitim yatırımı denilebileceğini söyledi.

Cumhuriyet İMECESİ

En Çok...

okunanlar

yorumlananlar

beğenilenler