Dört ayda çözüm

Sigorta Tahkim Komisyonu Başkan Yardımcısı Şükran Eroğlu, yasa gereği anlaşmazlıkları en geç dört ayda karara bağladıklarını hatırlatarak, sorun yaşayan sigortalıları bu sistemi kullanmaya çağırdı. Eroğlu, sisteme başvuruların da kolayca yapılabileceğini vurguladı.

Yayınlanma: 17.06.2019 - 22:20
Abone Ol google-news

Sigorta şirketleri ile sigortalı tüketicileri arasında yaşabilecek sorunlara, mahkeme yoluna gitmeden daha hızlı çözüm bulmayı hedefleyen Sigorta Tahkim Komisyonu (STK), Türkiye’de yeni yeni gelişmeye başladı.
Geçen yıl STK’ye, 2017’ye kıyasla yüzde 26.5 artışla 106 bin 827 başvuru yapılırken, karara bağlanan dosya sayısı da yüzde 31.5 artarak 85 bin 314 adet oldu. Yılın ilk çeyreğinde başvuru sayısı yüzde 2 artışla 27 bin 238 adet olurken, karara bağlanan dosya sayısı yüzde 27 artışla 25 bin 799 adede yükseldi. Sigorta şirketleri tarafından geçen yıl 69 milyon poliçe kesildiği gözönüne alındığında STK’ye başvurular az gibi görünse de, Sigorta Tahkim Komisyonu Başkanı Yardımcısı avukat Şükran Eroğlu, sistemin Türkiye’de iyi bir gelişme performansı gösterdiğini, temel sorunun ise tanıtım olduğunu söyledi.

Maliyet avantajı da var
Başvuruların bugün için iyi olduğunu aktaran Eroğlu, “Birçok anlaşmazlık bize gelmeden sigorta şirketiyle sigortalı arasında çözülüyor. Tahkim, basit başvuru yolları, tarafsız yapısı ve hızlı karar süreciyle sigortalılar tarafından rahatça kullanılabilir. Yasası gereği anlaşmazlık dosyalarının STK hakemine gittiği andan itibaren en geç 4 ayda karara bağlanması gerekiyor” dedi.
Tüketici Koruma Derneği Başkan Yardımcısı da olan Eroğlu, sistemin mahkemelere göre zaman ve ayrıca masraf avantajı sağladığını vurguladı. Eroğlu ayrıca, en çok şikâyetin trafik sigortası kapsamında “değer kaybı”yla ilgili olduğunu, bu konuda yasal düzenleme için çalışmaların yapıldığını açıkladı.

Kararları tüketici lehine

-Sigorta Tahkim Komisyonu geçen yıl yapılan 106 bin 827 başvurunun 106 bin 286 adedi hayatdışı sigorta branşları kapsamında yapıldı. Hayat branşı için başvuru ise 541 adet oldu.

-Toplam başvuruların 98 bin 731 adedi ise zorunlu trafik sigortasıyla ilgili oldu. Bu kapsamda “değer kaybı” en çok tartışma konusu olan anlaşmazlık. Trafik sigortasını 5 bin 699 başvuru ile kasko, 625 başvuru ile devlet destekli tarım sigortaları ve 345 başvuru ile yangın izledi

-Temel şikâyet sebebi ise 76 bin 947 başvuru ile “tazminat ödenmemesi” olurken, “tazminatın eksik ödenmesi” iddiasıyla 29 bin 785 başvuru yapıldı.

-STK’den çıkan kararların çoğu tüketici lehine oldu. Geçen yıl karara bağlanan 85 bin 314 dosyanın 45 bin 550 adedinde talep tümüyle kabul edilirken, 23 bin 907’sinde talep kısmen kabul edildi. 15 bin 857 dosyada ise talep reddedildi.


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler