Bakan'dan tweet yanıtı: Kaldıracak kadar seviyesiz değilim

Milli Eğitim Bakanı Prof. Dr. Ziya Selçuk, ‘Liselere Giriş Sınavı’nın (LGS) önümüzdeki yıl da süreceğini belirtti. Bakan Selçuk, “Okullar arasında eşitsizliği azaltmak gerekiyor” dedi.

Yayınlanma: 11.08.2018 - 21:47
Abone Ol google-news

Milli Eğitim Bakanı Prof. Dr. Ziya Selçuk, LGS’nin önümüzdeki yıl da süreceğini belirterek, ‘‘Okullar arasında eşitsizliği azaltmak gerekiyor. OECD ülkeleri arasında okullar arasında eşitsizlik yüzde 60 oranıyla en yüksek Türkiye’de. Bu eşitsizliği azaltmazsak sınav baskısını ortadan kaldıramayız’’ dedi.
Önceki akşam eğitim editörleriyle bir araya gelen Milli Eğitim Bakanı Prof. Dr. Ziya Selçuk’un sorulara verdiği yanıtlardan ve açıklamalarından satır başları şöyle:

LGS’DE SİMÜLASYON YAPILMAMIŞ: LGS sistemindeki sorunların nedeni bir simülasyon yapılmamasından kaynaklanıyor. Ama bunu getiren ekibin de kabahati yok.
LGS yerleştirmelerinde velilerimiz sakin olsunlar, huzurlu olsunlar. İkinci ve üçüncü yerleştirmelerde bir rahatlama olacak. Nisan ayında çıkan kılavuz var. Bunun kelimesine bile dokunamıyoruz. Bir kelimesine dokunsak bu kez sınav iptal edilecek. ‘Bu kılavuzu biz yazmadık’ diyerek de çekilemeyiz. Bu kılavuz sanki ‘nasıl olmasın’ diye hazırlanmış. Ama şunu da unutmamak gerek, kılavuzu biz yazmış olsaydık da her koşulda mutsuz olacak bir kesim olacaktı.

LGS KALDIRILACAK MI? Seneye de LGS var. Ama sonraki senelerde sürüp sürmeyeceğini ekim ayında yapacağımız toplantıda açıklayacağız. Çünkü üzerinde çalıştığımız yeni bir sistem var. Asıl hedefimiz kuralı yeni başlayanlara koymak, ortadakilere, bir sisteme başlamışlara yeni kural getirmemek.

YOL HARİTASI EKİM’DE: Ekimin ilk haftası makro bir plan açıklayacağız. Bununla topluma karşı taahhüt altına girmek istiyoruz. Neler yapılacağı, nasıl takip edileceği, tasarım belli. Bu yol haritasını açıklayacağız.

PISA’DAN ÇEKİLMEYECEĞİZ: PISA’dan çekilmeyeceğiz. Bazı iyileştirmeler yapacağız. O yarışta varız. Öğretmen yetiştirme kaynağını toparlarsak en geç iki sene içinde iyi sonuçlar alırız.

ÖZEL OKULLARA YATIRIM YOK: Benim için ‘özel okulculuktan geliyor, özel okulları patlatacak’ diyorlar. Bu olabilir mi? Toplumun dokusu bozulur. Ben özel okullara yatırım yapmayacağım. Nitelik artırmak var nicelik değil.

ADALET VE HAKKANİYET: Asıl fukara çocuklar için çalışacağız, bir program hazırlıyoruz. 3 yaşındaki bir çocuğun evine gidecek bir oyuncak paketi, boyama paketi bile önemli. Öyle evler var.

ATATÜRK: Atatürk bu ülkenin kurucu lideridir, gölgesinde durduğumuz ağaçtır. Ben kendi adıma saygı duyuyorum. Çocuklarımızın insan olarak Atatürk’le tanışmasını istiyorum.

TWEET’LERİ SİLMEM: Benim tweetlerimi gözden geçirdiler. Kaldıracak mıyım diye beklediler. Ben onları kaldırmam. Kaldıracak kadar seviyesiz değilim. Bu benim duruşum. Bu duruşun kırılganlığı çok yüksek, strese çok gelemiyor bu duruş. Çatışmalar, dedikodular olabilir. Ben legal olanla mücadele ederim.

ATANAMAYAN ÖĞRETMENLER: Öğretmen yetiştirme sistemi su gibi akıyor. Ama bu kadar çok öğretmen yetiştirmek gerekiyor mu? Öğretmenliğe hibrit bir model getirmek gerekiyor. Birkaç konsept üretmek gerek. Eğitim fakültelerinin farklılaştırılması gerekiyor. Bugün atanamayan öğretmen kavramı gelişti. Bu genç insanlara yazık. Onların ne suçu var? Suçlu olan, çözüm üretmeyen bizleriz. Bu öğretmenlerin sayıları 650 bin civarında. Ama en talepkâr olanlar benim tahminim 100 bin civarında. Türkiye bunu 4-5 senede döndürebilir.

İHTİYAÇ TEMELLİ MÜFREDAT: Eğitimde bir karar alındığında bu tüm Türkiye için alınıyor. Oysa yatay ve dikey katmanlaşma gerekiyor. İhtiyaç odaklı müfredat gerek. Çocukların tamamına aynı matematik gerekmiyor.
Müfredatın şöyle ya da böyle olması beni çok ilgilendirmiyor benim ana aktörüm öğretmen. Kazanımların yerinin değişmesini önemsemiyorum.

AÇIK LİSE: Açık lisenin yeniden tanzimi gerekir. Açık lisenin sosyolojik sonuçları önemli. Buradaki çocuklar ne yapıyorlar?, Hangi alışkanlıkları ediniyor, kimlerle zaman geçiriyorlar? Bunlara bakmamız gerekiyor. Açık lisenin bir toplumsal maliyeti var. O yaş grubunun açık lisede olmaması gerek.

TEMEL LİSELER: Temel liselerle ilgili kanun var. 2019 yılında bu liseler bitecek.

'ÇOÇUKLAR ÜZERİNDEN OLMAZ'

Eğitimdeki tartışmalar çocuklar üzerinden olmamalı. Yetişkinler bunu çocuklar üzerinden yapıyor. Ben çocuklar üzerinden yapılan tartışmalarda yokum. İmam hatipli çocuk, Anadolu liseli çocuk. Bütün çocuklar eşit. Bütün çocuklara hakkaniyetli olmak gerekiyor. Türkiye’nin çocuk algısındaki tıkanmayı aşması gerek.


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler