Eğitimde sancılı yıl

SBS gitti, yerine TEOG geldi, dershane tartışmaları bitmedi, PISA’da gene OECD ortalamalarının çok gerisinde kalındı.

Yayınlanma: 01.01.2014 - 22:50
Abone Ol google-news

Eğitimde kalitenin artması, her çocuğa eşit ve adil eğitim, 2013’de de ne yazık ki gündeme gelmedi! Okullar arasındaki uçurumun kapanmasına, adaletsizliğin giderilmesine yönelik çalışmalar yapılmadı. 2013’ün eğitim gündemine SBS’nin kaldırılması ve dershanelerin kapatılması damgasını vurdu.

Liselere geçişte kullanılan Seviye Belirleme Sınavı (SBS) 2013’de son kez yapıldı. Yerine “Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sistemi” (TEOG) getirildi. Bu sistemle 8. sınıfta altı temel ders için dönemsel olarak yapılan sınavların bir tanesinin ortak olarak gerçekleştirilmesi kararı alındı. Bu derslerden birinin “Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi” olması, velileri çocuklarına özel din dersleri aldırmaya mecbur bıraktı.

Kasım ayında yapılan ilk ortak sınavlardan öğrencilerin çoğu gözü yaşlı çıktı! Özellikle Din sorularının zorluğu, başta Alevi öğrenciler olmak üzere çocukları çok zorladı ve tepkilere neden oldu.

 

Düz liseler tarih oldu!

Düz liselerin kapatılmasıyla Anadolu Liselerini kazanamayan öğrencilere sadece meslek ve imam hatip liseleri seçenekleri kalması da velileri isyan ettirdi. Tepkiler üzerine çok programlı liseler bünyesinde düz lise sınıfları açıldı.

 

Dershaneler okul olacak mı?

2013’ün son ayları dershane tartışmalarıyla geçti. Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, dershanelerin 2014-2015 öğretim yılında kapatılacaklarını söyledi. Dershane kurucuları buna şiddetle itiraz etti, eylemler yapıldı.

Sonunda dershanelere, okullaşmaları için 2015’e kadar süre tanındığı açıklandı. Geçtiğimiz günlerde dershanelere anket formu gönderilerek, “hangi kuruma dönüşmek istedikleri” soruldu.

Bu kurumlar arasında, anaokulu, ilkokul, ortaokul, Anadolu Lisesi, Fen Lisesi, Meslek Lisesi, Sağlık Meslek Lisesi, Açık Lise, Hizmetiçi Eğitim Merkezi, Etüd Eğitim Merkezi, çeşitli kurs, Uzaktan Öğretim Yapan Kurum, Özel Öğrenci Yurdu ve Mesleki Eğitim Merkezi bulunuyor.

 

PISA’da gene hüsran!

PISA 2012 Eğitim Raporu, Türkiye’deki eğitim sisteminin çarpıklığını bir kez daha gözler önüne serdi. Türk öğrenciler, Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü’nün (OECD) 65 ülkedeki öğrenci performanslarıyla ilgili hazırladığı rapora göre, matematik, fen ve okuma-anlama beceri düzeyleri konusunda OECD ortalamalarının çok gerisinde kaldı.

Sonuçlara göre Türk öğrencilerin yaklaşık yarısı, temel matematiksel kavramları kolaylıkla kullanabildikleri sorularda daha başarılılar. Ancak daha karmaşık ilişkiler kurmaları gereken, daha üst düzey sorgulama, analiz ve yorum yapmaları gereken sorularda, yani Seviye 5 ve Seviye 6’nın toplamında öğrencilerimizin sadece yüzde 5.9’u başarılı. Sadece Seviye 6’ya bakıldığında, karşımıza yüzde 1 gibi vahim bir oran çıkıyor.

Bu oran, benzeri şekilde PISA Okuma ve PISA Fen sonuçlarında da yüzde 5’in altında kalıyor. Yani PISA’nın tüm sınavlarında, Seviye 5 ve üstü başarı gösterebilen Türk öğrencilerin oranı yüzde 5’in altında kaldı.


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler