A+ A-

‘Bilim kadını da varmış’

L’Oreal Türkiye ve İnformel Eğitim işbirliği ile hayata geçirilen projede devlet okullarında okuyan 4 ila 8. sınıflardan 4 bin öğrenciye eğitim verilecek.
Yayınlanma tarihi: 28 Şubat 2018 Çarşamba, 20:53

Bu çocukların bilim ile ilgili düşünceleri sadece 2 saat sonunda değişti. Devlet okullarından gruplar halinde öğretmenleri ile birlikte Bilgi Üniversitesi’nin Santral İstanbul kampusuna gelen öğrenciler burada L’Oreal Türkiye ve İnformel Eğitim-çocukistanbul işbirliği ile hayata geçirilen Bilim Eğitimi programına katılıyorlar. 2 saatin sonunda yaşanan değişim şaşırtıcı. Proje ile 4000 çocuğa ulaşılması hedefleniyor. Amaç “çocukların bilimle erken yaşta tanışması, zihinlerindeki ‘Bilim ve Bilim İnsanı’ algısının yeniden şekillenmesi. Programa katılan 5, 6, 7 ve 8. sınıf öğrencileri; bilimi ve bilimsel düşünce yöntemlerinin “Gizemli Kutular” eğitimiyle keşfederken 4. sınıf öğrencilerinin eğitimi “Kim Bilim İnsanıdır?” adıyla veriliyor.

‘Çalışmalar asılmış’

Santral İstanbul’da eski elektrik cihazlarının bulunduğu dev hangarın bir bölümünde yapılıyor eğitimler. L’Oreal Türkiye ve İnformel Eğitim yöneticileri ile programı konuşmak için buluştuğumuzda her yere çocukların yaptıkları resim çalışmaları asılmıştı. Çocukların atölye çalışmasına başlamadan önce zihinlerindeki bilim ve bilim insanını çizdikleri resimler.. Çoğunda resmedilen ise erkek bilim insanı, laboratuvarlar, deney tüpleri..2 saatlik çalışmanın ardından doldurdukları formlara yazdıkları ise değişimi gözler önüne seriyor. Eğitim koordinatörü Sibel Çetingöz “çalışma öncesinde çocuklar, bilim deyince ‘icat, deney, kimya, laboratuvar” diye tanımlıyordu, bilimi sadece kapalı kapılar ardında yapılır zannediyordu, bilim insanı diye sadece erkekleri aklına getiriyordu. Çalışma sonunda “azim, merak, sabır, etik, takım çalışması, bilinmeyeni araştırmak” sözcüklerini ekledi bilim dağarcığına, bilim insanın kadın da olduğunu, olabileceğini öğrendi” diye süreci anlattı. Sadece bu 2 saatlik eğitim bile, eğer istenirse birçok kalıbın, önyargının yıkılabileceğinin, bilimsel bilginin öneminin günlük yaşamın içine girebileceğinin de işareti.

Ben bilim insanları hep erkek olur diye biliyordum, meğer kız da olurmuş...( 4. Sınıf/erkek)

-Kim Bilim İnsanıdır programına katılmadan önce şoför olmak istiyordum, ama buraya gelince fikrimi değiştirdim. Bilim insanı olmak isterim. (4. sınıf)

-Pes etmemenin önemini, meraklı olmanın güzel bir şey olduğunu öğrendim (7. sınıf /kız)

-Bilimde bilinenin değil, bilinmeyenin sevildiğini anladım. Bilim olmayınca dünyanın sıkıcı meraksız bir yere dönüşeceğini anladım. (6. sınıf)

Her gün bir Cumhuriyet gazetesi alın, aldırın…
Comment disclaimer