Yurtdışı seyahat sigortaları, sağlığın yanında ferdi kaza, bagaj kaybı gibi riskleri de barındırmalı

Tatilde sigortalı bir risk gerçekleştiğinde poliçedeki teminatlardan en iyi şekilde yararlanabilmek için öncelikle en kısa sürede poliçenin üstündeki operatör aranmalı.

Yayınlanma: 01.06.2019 - 23:00
Abone Ol google-news

Yaz ayları geldi. Okullar da kapanacak. Bu birçok kişi için tatil demek. İçinde olduğumuz uzun bayram tatili de bunun bir provası gibi. Yüzbinlerce kişi yollara düştü, düşecek. İşte bu dönemde sigorta, tatil için özellikle yurtdışına gidecekler açısından her zamankinden daha da önemli.

Anadolu Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Metin Oğuz ile tatilde sigortanın önemi, poliçelerdeki teminat ve ek imkânlardan en iyi şekilde yararlanmanın yollarını konuştuk. “Yurtdışı seyahat sigortası, yalnızca vize alınırken, mecburen yaptırılması gereken bir sigorta olarak algılanmamalıdır” diyen Oğuz’un verdiği bilgiler özetle şöyle:

‘Tıbbi tedavi’ şart

Yurtdışında tatil için, henüz biletini almayanlar açısından seyahat sigortası poliçelerinde yaralanma veya hastalıklara karşı teminat; tıbbi tedavi giderlerinin karşılanıyor olması çok önemli. Bu ana teminata ek olarak poliçelerin ferdi kaza, seyahat sırasında bagajın kaybolması veya çalınması, pasaport kaybı gibi pek çok riske karşı da teminat içermesi faydalı. Bu sigortaları internet ya da mobil uygulama üzerinden almak mümkün.

Seyahat sigortası yaptıranlar açısından, tatilde sigortalı bir risk gerçekleştiğinde poliçedeki teminatlardan en iyi şekilde yararlanabilmek için öncelikle en kısa sürede; azami 24 saat içinde “0850 7 24 0850” numaralı telefondan ilgili sigorta şirketine ulaşarak ihbarda bulunmak gerekiyor. Operatörlerin yönlendirmesi doğrultusunda hareket edilmesi büyük kolaylık sağlıyor. Buradan istenen belgeler de öğrenilebilir.

Sağlık: Yurtdışında rahatsızlanarak ya da sakatlanarak bir sağlık kurumuna gidildiğinde, her ülkenin farklı uygulamaları olması nedeniyle en kısa sürede ihbarda bulunulması ve yönlendirme istenmesi gerekli. Sağlıkla ilgili teminatlar genelde tıbbi tedavi, sigortalının nakli, taburcu oluşu, takiben sigortalının daimi ikametgâhına nakli gibi riskleri karşılıyor.

Pasaport: Yurtdışında pasaport kaybolursa, sigortalının teminatının geçerli olabilmesi için ilgili resmi kurumdan (konsolosluk, büyükelçilik) belge alınması ve bunun sigorta şirketine ibrazı gerekli. Bu tür teminatlar, geçici pasaport çıkarabilmesi için gidilmesi gereken kuruma ulaşımı, yeni belgeyi teslim alana kadarki ulaşım giderlerini belli limitler de karşılıyor.

Elektronik cihaz: Cep telefonu ya da benzer cihazların çalınması, kırılması, kaybolması genelde seyahat sigortası kapsamında değil. Ancak, tarifeli uçuşlarda bu cihazlar bagajda taşınıyor ve risk burada gerçekleşiyorsa cihazların alış belgelerinin beyan edilmesiyle zarar karşılanıyor.

Bavul: Yine, tarifeli uçuşlarda bagajla ilgili risk gerçekleşirse, havayolu şirketince belirlenen sürede (en az 21 gün) bulunamaması durumunda havayolunun kayıp, zarar ya da çalınma raporu şartıyla ödeme yapılıyor. Bunun için bagaj içeriğinin listesi, tahmini fiyat ve alış tarihleri, havayolu şirketinden alınan tazminat ödeme belgesi talep ediliyor. Para, mücevher, kredi kartı ise kapsam dışı.

‘Yeşil Kart’ın yanında kasko

Yurtdışına otomobiliyle gidecekler açısından “yeşil kart” temel şart. Ancak bu sigorta, kaza durumunda üçüncü şahıslara verilecek maddi ve bedeni zararları teminat altına alıyor. Sigortalının aracındaki hasar ise karşılamıyor. Bu nedenle yeşil kartın yanında, mevcut kasko sigortasına yurtdışı teminat ekletilmeli.

Sigortalılar yurtdışında kazaya karıştıklarında, bu polise haber verilmesi gereken bir kaza ise bunu hemen yapmalı. Aksi halde “Avrupa Karşılıklı Kaza Beyanı ve/ veya Anlaşmalı Kaza Tespit Tutanağı”nın eksiksiz doldurulması şart. Bu tutanağın kopyasını sigortalının alması, karşı tarafın yazdığı bilgileri kontrol etmesi ve yeşil kartın kopyasının zarar gören tarafa verilmesi gerekli. Ayrıca tutanağın yabancı plakalı araca ait sigorta hanesine yeşil kartın numarası, yeşil kartın başlangıç ve bitiş tarihi, yeşil kartı düzenleyen sigorta şirketinin adı ve sigortacının ülke kodu da yazılmalı. Kaza yapan araçların fotoğrafları da çekilebilir.

Acentenin belge numarasını sorun

Yurtiçinde tatile çıkacaklar açısından da sigorta önemli. Eğer paket turla tatile gidilecekse, ilgili turizm şirketinin acentesinin acente belge numarası ve unvanı mutlaka sorulmalı. Zorunlu sigortadaki iptal ve iadeyi içeren genel şartlar dikkatlice okunmalı. Hangi durumları kapsadığı ve süreler büyük önem taşıyor. Bu sigorta sağlığı da kapsıyorsa hangi koşullarda teminat sunduğu öğrenilmeli.

Bireysel sigorta yaptırılması halinde ise poliçenin özellikle sağlık, yardım ve asistans hizmetleri incelenmeli. Alınacak poliçe mutlaka seyahate başlamadan önceki dönemi de kapsamalı. Bu dönemle ilgili örneğin kaza, hastalık, acil ev kazaları, yangın ve doğal afetlerden kaynaklı iptalleri de içermeli. Sağlık teminatlarının diş sorunlarını kapsaması da faydalı. 24 saat acil yardım imkânı da olmalı.


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler