Miyop hastalığına karşı ‘optik teknolojisi’

Türkiye’de hızla büyümekte ve gelişmekte olan optik sektörünün profesyonellerini ve üreticilerini bir araya getiren SILMO İSTANBUL OPTİK FUARI, 7. kez kapılarını ziyaretçilerine açtı. İstanbul Fuar Merkezi’inde düzenlenen ve 24 Kasım’a kadar sürecek fuarda optik sektörünün yüzde 17’sini elinde bulunduran Japon Hoya grup, erken dönem teşhis edildiğinde miyop sorununu durduran optik teknolojisini tanıttı.

cumhuriyet.com.tr
21 Kasım 2019 Perşembe, 16:25

 Dijitalleşmenin etkisiyle artış gösteren ve 5-6 yaş aralığında bile sıklıkla görülen miyop sorununun durdurulmasına olanak sağlayan yeni teknolojisi MyoSmart ile 2020’de güçlü bir çözüm yaratmaya hazırlanan Hoya, aynı zamanda dijital cihaz kullanımı için optimize edilmiş yeni ürünü Hoyalux iD Myself ve diğer tüm yenilikçi teknolojilerini sektör profesyonelleriyle buluşturdu. Japon teknolojisi ışığında 70’i aşan patentli ürünle görme sorunlarına çözümler geliştiren Hoya, dijitalleşen dünyada gelişen göz sorunlarına yönelik geliştirdiği smart ürünlerle de pazara öncülük ediyor.

MİYOP HASTALIĞINA KARŞI ‘OPTİK TEKNOLOJİSİ’

Önümüzdeki beş sene içerisinde 7 milyarlık dünya nüfusunun en az 2 milyarının miyop olacağının öngörüldüğünü belirten Hoya Optik Satış ve Pazarlama Direktörü Hakan Kayra, “Miyop rahatsızlığının görülme ortalamasının maalesef 5-6 yaşlara kadar düştüğünü gözlemliyoruz. Uzun süreli bilgisayar kullanımı, farklı mesafelerdeki tablet, akıllı telefon ve bilgisayarlar arası göz hareketlerinin miyop artışını hızlandırdığını söyleyebiliriz. Erken yaşlardan itibaren dijital dünyayla tanışan çocuklarımız maalesef bu sebeple daha fazla risk grubunda… Optik sektöründe bu gibi yeni kullanım alışkanlıklarına göre yeni çözümler geliştirmek için çalışıyoruz. 2020’de özellikle erken dönemde keşfedildiğinde miyop hastalığının ilerlemesini durduran MyoSmart teknolojimizi sektöre kazandırıyoruz. Sektörde bir ilk olacak” diyor.

DİJİTALLEŞEN DÜNYANIN EN BÜYÜK VE EN YENİ TEHLİKESİ: ‘DİJİTAL GÖZ YORGUNLUĞU‘

‘Günlük hayatın birçok alanında dijitalleşmeye geçiş yaparken bu gelişim sürecinde vücudumuzda en çok eforu sarf eden organımız kuşkusuz gözlerimiz…’ diyen Hoya Optik Türkiye Satış ve Pazarlama Direktörü Hakan Kayra, telefon, tablet ve bilgisayarlar karşısında geçirilen sürenin çoğalmasıyla birlikte bu tür ekran kullanımına bağlı gelişen sağlık problemlerinin de literatürde yer aldığını belirtiyor. Yorgun gözler, baş ağrıları, bulanık görüş, kuru gözler, ışık hassasiyeti, gece görüş zorluğu ve kaşıntılı gözler gibi semptomlar doğurabilen ‘Dijital Göz Yorgunluğu’, uzun süre cihaz kullanımından kaynaklı kaçınılmaz hale geliyor. Günlük ortalama 15 saati bulabilen dijital ekran kullanımında yüzde 90 oranında akıllı telefon, yüzde 70 oranında bilgisayar, yüzde 54 oranında tablet öne çıkmaktadır. Gün içerisinde cihazlar arasında geçiş yapmanın ise gözlerimizi yüzde 22 oranında daha çok yorduğu bağımsız araştırmalar tarafından kanıtlanıyor.

Hakan Kayra, “Uzun süre ve mola vermeden bir ekrana odaklanan gözün kırpma sayısı 4’te 1 oranında düşmekte ve bu sebeple gerekli nemi sağlayamayan göz kuruyor. Bu da aynı zamanda yanma ve batmaya sebebiyet veriyor. Hem erişkinlerde hem de çocuklarda görülen göz yorgunluğu ve buna bağlı göz kuruluğu, genetik yatkınlık olması sebebiyle astigmata, miyopiye yol açabiliyor. Hoya olarak bu semptomları önlemek amacıyla geliştirdiğimiz teknolojilerle insanları tanıştırmak ve bilinç oluşturmak için çalışıyoruz. Japon teknolojisi ile üretilmiş olan Hoya Sync III ürünümüz tüm bu dijital cihazların vermiş olduğu zararları ortadan kaldıracak veya en aza indirecek çözümü sunuyor. Bunun yanı sıra farklı ürün grupları da geliştiriyoruz. Dijital cihaz kullanımı için optimize edilmiş yapısı ve kolay uyuma olanak sağlayan tasarımı ile Hoyalux iD MySelf de fuarda tanıttığımız yeni smart çözümlerimizden biri” diyor.