DeFacto dümeni yurtdışına çevirdi

C&A’nın Türkiye’deki operasyonunu alan De- Facto, bu kez de bir dünya devinin Romanya ve Sırbistan’daki 12 mağazasını alacak.

Yayınlanma: 14.12.2016 - 06:58
Abone Ol google-news

Türkiye’nin önde gelen hazır giyim markası De- Facto, yurtdışında mağazalaşma atağına kalkarken, şirket satın alma çalışmalarına da hız verdi. Bir süre önce C&A’nın Türkiye’deki operasyonunu satın alarak 16 mağazasını devralan marka, bu kez de bir dünya devinin Romanya ve Sırbistan’daki 12 mağazasını almak için görüşmeler yürütüyor.

Fas’ın Tanca şehrinde 5’inci mağazasının açılışını yapan DeFacto Üst Yöneticisi (CEO) İhsan Ateş, Romanya’da büyük bir hazır giyim deviyle masada olduklarını belirterek, “Girdiğimiz yeni pazarlarda iyi satınalma fırsatlarıyla her zaman ilgileniyoruz. Satmak isteyenlere hem yurtiçi hem de yurtdışında açığız. Satın alarak büyümeyi hedefliyoruz” dedi.

16 ülkedeyiz

DeFacto, yurtiçi yanında yurtdışında da mağazalaşma atağı başlattı. Türkiye pazarının bir doygunluğa gittiğini anlatan Ateş, bu yıl yurtdışında 100 mağazaya ulaştıklarını ve 16 ülkede varlıklarının bulunduğunu söyledi. Ateş, gelecek yıl da 20 ülkeye daha açılacaklarını kaydederek, “2016 ciromuz 2 milyar TL’yi aşacak. Cironun yüzde 86’sı yurtiçi. Gelecek yıl yüzde 23’ü yurtdışı olacak. 2020’de ise cironun yüzde 51’i yurtdışı olacak” diye konuştu.

Firmalarında yüzde 8 payı olan Templeton Fonu’nun payının artmayacağını aktaran Ateş, “Templeton’la işbirliğimiz borsaya açılmamız için yapılmıştı. 2018 - 2019’da borsaya açılmayı düşünüyoruz” diye konuştu.

Bu yılı yurtiçi ve yurtdışı toplam 410 mağazayla kapatacaklarının bildiren Ateş, “2017’de mağaza sayımız 506 olacak. 2025’te 100 ülkede faaliyet göstermek istiyoruz. 1.200 mağaza hedefliyoruz. Global marka olma isteğindeyiz. Gazze’de mağaza açan ilk uluslararası şirket olacağız” diye konuştu.


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler