Hemzemin geçit bekçileri taşeron çıktı

Mersin'deki korkunç kazada önemli bir ayrıntıya dikkat çekildi.

Yayınlanma: 21.03.2014 - 23:06
Abone Ol google-news

KESK’e bağlı Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası (BTS) Adana Şube Başkanı Tonguç Özkan, Mersin’de önceki gün işçi servisi ve trenin çarpışması sonucu 10 kişinin öldüğü kazayla ilgili olarak “Demiryolu ve karayolunun birleştiği noktalar güvenli değil. Karayolu ulaşımı alt ve üst geçitlerle sağlanmalı. Karayolu ve demiryolunun kesiştiği noktalar iptal edilmeli” dedi.

Faciaya hemzemin geçidin neden olduğunu belirten BTS Adana Şube Başkanı Özkan, 67 km olan Adana- Mersin demiryolu üzerinde 33 adet hemzemin geçit noktası olduğuna dikkat çekti.

 

İki kilometrede bir...

Özkan, “Neredeyse her 2 kilometrede bir hemzemin geçitnoktası var. Bu noktalardaki geçiş, otomatik geçiş ya da geçit bekçisi ile sağlanıyor. Hemzemin geçitler güvenli değil, karayolu ulaşımı alt ve üst geçitlerle sağlanmalı. Kaza trafiği yoğun bir bölgede meydana geldi, karayolu ve demiryolunun kesiştiği noktalar iptal edilmeli” diye konuştu.

 

Maaş az, süre uzun

Özkan, kaza sırasında görevli olan geçit bekçisinin taşeron firmada çalıştığını belirterek “Taşeron işçisi günlük 12 saat çalışıyor, aldığı maaş çok az. Geçit bekçileri sayısal olarak yetersiz ve kendi haklarını arayamıyorlar. Örgütlenmeye gittiklerinde ise işten atılma tehlikesiyle karşı karşı kalıyorlar. Zor koşullar altında çalışıyorlar ve hata yapma riskleri artıyor” dedi.


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon