Kaç soru kaç puan getirir?

TEOG’da ikinci gün sınavı da yapıldı. Cumhuriyet Eğitim Servisi, öğrenci kaç soru yapsa, kaç puan alır diye bir cetvel hazırladı. Siz de bu cetvele bakıp TEOG puanınızı hesaplayabilirsiniz.

Yayınlanma: 01.05.2015 - 04:26
Abone Ol google-news

Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) 2. dönem ortak sınavları, dün yapılan son üç sınavla sona erdi. 1 milyon 282 bin 512 8. sınıf öğrencisi, Fen ve Teknoloji, T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük ile Yabancı Dil sınavlarında ter döktü. 40’ar dakikalık oturumlar halinde yapılan sınavların arasındaki 30 dakikalık molalarda, öğrenciler dinlenme imkânı buldu. Sınav sonuçları 5 Haziran’da açıklanacak.

Akılları Matematikte

Maçka Pakmaya Hüsamettin Ziler Orta Okulu’nda, sınav çıkışı görüştüğümüz öğrenciler, beklentileri karşılanmış görünüyordu. Veliler ise sınava bir önceki gün olduğu kadar ilgi göstermemişti.

Erencan Aktaş, Yabancı Dil sınavında zorluk çektiğini söylerken, soruların beklediği tarzda olduğunu da ekledi. İki günlük sınav maratonunda birçok öğrenci gibi kendisini en çok zorlayanın ise Matematik testi olduğunu, sürenin cevaplarını kontrol etmek için yeterli olmadığını söyledi.

İkincisi daha kolaydı

İlayda Tulumçe ise dünkü sınavın bir önceki günden daha kolay geçtiğini, yabancı dil sorularının ise yine kendisine kolay geldiğini ama arkadaşlarının zorlanmış olabileceğini belirtti. O da bir önceki günkü Matematiğin çok zorlayıcı olduğunu ve en çok o sınavdan endişe duyduğunu söyledi.

Baran Atabey de sınavının iyi geçtiğini düşünenlerden. En çok İnkılap Tarih ve Atatürkçülük sorularında zorlandığını söyleyen Baran, bunun sebebini ise, “soru şıklarının, birbiriyle çok ilintili olması” olarak açıklıyor ve o da diğer arkadaşları gibi iki günlük sınavlar dizisinde Matematikten şikâyet ederek “Geleneksel olarak zordu” diyor.

Yabancı Dil zordu

Ela Nur’un ilk sözü “Yabancı Dilde çok zorlandım” oldu. Ancak sınavın genelinde sorularını çabuk bitirip, süre dolmadan kağıdını teslim etmiş.

Alenya Tokgöz de yabancı dil sınavında zorlanan öğrencilerden. Alenya, ilk 10 dakika sonunda soruları yapamadığını düşünerek, kendini kötü hissettiğini ve bu yüzden en çok yanlışının bu sınavda olacağını söyledi.

Elanur Günday da arkadaşı gibi Yabancı Dil sınavındaki 1-2 soruya takıldığını, bu yüzden bir süre dikkat dağınıklığı yaşadığını anlattı.

YEP PUANI NASIL HESAPLANACAK?

Uğur Okulları Kariyer Merkezi Direktörü Nazik Kösegil, Yerleştirmeye Esas Puan (YEP) hesaplama yöntemini şöyle anlattı:

YEP hesaplanırken; 1. ve 2. dönem ortak sınavlarının aritmetik ortalaması ile hesaplanan Ağırlıklı Ortak Sınav Puanı ve 6, 7. ve 8. sınıf Ağırlıklı Yılsonu Başarı Puanlarının toplamının ortalaması alınarak hesaplanan Ağırlıklı Yıl Sonu Başarı Puanının toplamı ikiye bölünecek. Temmuz ayında yapılan okul tercihlerinde ise bu formülle 500 puan üzerinden hesaplanan YEP kullanılacak.

Tercih ve yerleştirme sırasında puanların eşitliği durumunda öğrencinin Yılsonu Başarı Puanı (YBP) ve okuldaki devamsızlık sayısı eleyici olacak. Bu nedenle öğrencilerin yazılılara çalışması ve okula devamlılıkları çok önemli.

YEP’ler eşit olursa

Oğuzkaan Koleji Yönetim Kurulu üyesi ve eğitim uzmanı Hatice Yılmaz, veli ve öğrencilere Yerleştirmeye Esas Puanların (YEP) eşit olması durumunda nasıl bir yol izleneceğini şöyle anlattı:

“YEP’lerin eşit olması durumunda öncelikle Ağırlıklandırılmış Ortak Sınav Puanı’na (AOSP) bakılacak. Bunun da eşit olması durumunda sırasıyla 8. , 7. ve 6. sınıflarda YEP (Yıl Sonu Başarı Puanı) üstünlüğüne bakılacak. Eşitliğin devam etmesi durumunda tercih önceliğine, yine de eşitlik bozulmazsa okula devamsızlık yapılan gün sayısına bakılacak.”

 

Uzmanlar TEOG sorularını değerlendirdi

Yorum yapan başardı

Bahçeşehir Koleji öğretmenlerinin TEOG soruları üzerinde yaptıkları değerlendirme sonuçları şöyle:

Fen ve Teknoloji Sınavı’nda genel olarak sorular öğrencilerin bilgilerini yorumlamaya yöneliktir. Sınavın belirleyici soruları Maddenin Halleri ve Isı ünitesinden gelmiştir.

A kitapçığı 10. soruda iyonik bağlı moleküller ifadesi uygun olmamasına rağmen sorunun çözümünde etkili olmamaktadır. T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinde dikkati ilk çeken 1. ve 2. ünitelere ait konularla ilgili hiçbir sorunun olmamasıdır. Sorular özellikle Atatürk ilke ve inkılaplarına ait konular birbirini tamamlayıcı nitelikte sorulmuştur.

Sınavın genelinde paragrafa dayalı yorum soruları daha az iken, bilgiyi ölçen sorular çoğunluktadır. Ancak sınavın iki sorusu ayırt edici özelliktedir.

Sorular daha eleyici

Sevinç Kolejleri eğitim uzmanları da şu yorumu yaptılar:

“Fen Bilimleri soruları Milli Eğitim müfredatına uygun ve geçen seneki TEOG sorularına oranla daha seçici ve eleyicidir. Ancak dikkat gerektiren nitelikli sorular mevcuttur. Kolay ve orta zorluktaki sorular tüm kazanımları ölçücü niteliktedir. TC İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük sınavında, sorular müfredeta ve kazanımlara uygun olarak hazırlanmıştır. Doğrudan bilginin yer aldığı sorular olduğu kadar yoruma açık ve çeldirici sorular da bulunmaktadır. Özellikle Atatürkçülük ünitesine ait 2 soru oldukça çeldiriciydi.

Bir soru belirleyici

Bilfen İlköğretim Kurumları bölüm başkanları, Fen ve Teknoloji’de “ısı ve sıcaklık” sorularının ağırlıklı olduğunu, T.C. İnkilap Tarihi ve Atatürkçülük sorularının ise sadece TEOG 2 kazanımlarını kapsadığını, İngilizcede ise bir sorunun öğrencilerin kaderini belirleyebileceğini vurguladılar.

İngilizcede hatalı bir soru var

İngilizce sınavında A kitapçığı 10., B kitapçığı 1. sorusunun, cevap şıklarının anlam olarak verilen cümleyi desteklemediği gerekçesiyle hatalı olduğu iddia edildi ve iptal edilmesi istendi.

Fen Bilimleri Okulları Yakacık Koleji İngilizce öğretmenleri, bu sorunun neden iptal edilmesi gerektiğini şöyle açıkladılar:

“Zaman zarfı kullanılan cümlelerde geçmişte başlayan bir olay, geçmiş zaman ile sonuçlandırılır. Ancak ‘C’ seçeneğinde ‘has won’ present perfect yapısı ile çoktan ölmüş ve eylemleri etkisini kaybetmiş bir kişi hakkında yorum yapılamaz. ‘D’ şıkkındaki ‘could’ ise geçmiş zaman için kullanılsa bile zaten ressam olduğu belirtilmiş bir kişi hakkında ‘resim yapabilirdi’ diye bir cümle kurulması hatalıdır. Doğru cevap; ‘she had drawn’, ‘she drew’ ya da ‘she used to draw...’ kalıplarından biri olmalıdır.”

Tartışmalı iki soru

Bahçeşehir Koleji Yabancı Diller Bölüm Başkanı Orçun Barış da, aynı soruyla ilgili şu yorumu yaptı: “A kitapçığı 10. soruda dilbilgisi açısından doğru cevap D şıkkı olarak verilmekle beraber anlam açısından bu şık ‘Before she died,’ cümlesini desteklememektedir. A kitapçığı 20. soruda ise ‘considerate’ kelimesinin karşılığı olarak kabul ederek verilen ‘thoughtful- düşünceli’ kelimesi, ‘Soruları verilen metne göre cevaplayınız’ soru kökünden yola çıktığımızda tek cevap değildir. Doğal bir lider olan ve etrafındakiler tarafından hayranlık duyulan düşünceli bir kişiyi ‘supportive-destekleyeci’ biri olarak da adlandırılabilir. Bu açıdan değerlendirdiğimizde İngilizce testinde 1 hatalı, 1 adet de tartışmalı soru bulunmaktadır."


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon