Kapat
A+ A-

Vitrindeki Albümler

İlhan İrem’in “Koridor” albümü 1994 yılında kaset ve CD formatında basılmıştı, ancak 1985 yılından beri ayak sesleri işitiliyordu. Sanki o güne kadar tasvir ettiği dünyanın bir özetini çıkarıyor, dünya görüşü ve felsefesinin damıtılmış bir sürümünü yayımlıyordu İrem. Mamafih “Koridor” sadece sonuç değildi; sanatçının daha sonra yapacağı çalışmalara açılan bir kapıydı ya da sonraki dönemine uzanan
Yayınlanma tarihi: 6 Nisan 2019 Cumartesi, 01:30

Neredesin Firuze Soundtrack

(Kalan Müzik)

İçeriğinin yerelliğine rağmen, tür olarak bir Hollywood esinlenmesi olan “Neredesin Firuze”, iki binli yıllarda piyasaya çıkan en iyi gişe filmlerinden biriydi. Yönetmenliğini (Ezop lakabını kullanan) Ezel Akay’ın yaptığı, senaryosunu Levent Kazak’ın yazdığı film, 2004 Şubat’ında vizyona girmişti. Gerek bir Unkapanı hikâyesinin anlatıldığı konusu, gerekse de oyuncularının yüksek performansı ile büyük ilgi gören filmin ilginç yanları bunlarla sınırlı değildi. Filmde şarkıcılık kariyeri olmayan bazı oyuncularının da katılımıyla kullanılan şarkılar olağanüstü güzellikteydi. İçinde hem filme özel besteler hem de bilindik parçaların fantastik düzenleme ve yorumları mevcuttu. Filmden hemen sonra piyasaya sürülen soundtrack CD’si yok satmıştı. Kabul etmeli ki, “Neredesin Firuze” ayarında ve çıktıktan kısa bir süre kült muamelesi gören özgün soundtrack çalışmaları bizim albüm geçmişimizde çok az var. Komik karakterleri, trajikomik hikâyesi, güzel oyunculukları ve (Sunay Özgür ve Ender Akay imzalı) müzikleriyle “Neredesin Firuze”; bir Unkapanı senfonisi, bir Plakçılar Çarşısı müzikali, bir Altıncı Blok oratoryosu... İlk defa plak formatında basıldı, ikili açılır kapak, renkli sinemaskop...

İlhan İrem “Koridor”
(EMI Turkey)

İlhan İrem’in “Koridor” albümü 1994 yılında kaset ve CD formatında basılmıştı, ancak 1985 yılından beri ayak sesleri işitiliyordu. Sanki o güne kadar tasvir ettiği dünyanın bir özetini çıkarıyor, dünya görüşü ve felsefesinin damıtılmış bir sürümünü yayımlıyordu İrem. Mamafih “Koridor” sadece sonuç değildi; sanatçının daha sonra yapacağı çalışmalara açılan bir kapıydı ya da sonraki dönemine uzanan bir koridor; ışık ve sevgiye uzanan bir Koridor. Nitekim “Koridor”un devamı niteliğindeki “Seni Seviyorum” albümünde İrem’in önceden çizdiği taslağı netleştirdiği ve yağlıboya netliğinde boyadığı gözlemlenmişti. Hazırlanışı yaklaşık dokuz yıl süren “Koridor”, rock dinleyicisinin defterine en kült İlhan İrem albümü olarak yazılmıştı. Bunda elektrik gitarları çalan Gür Akad’ın payı vardı, özellikle “Don Kişot”, “Görüşmeyelim”, “Bir Ateş Yaktın” adlı parçalarda. Dönemin sentetik seslerini yoğun hissedildiği düzenlemeler İrem ve (aynı zamanda klavyeleri çalan) Garo Mafyan tarafından yapılmış, davulda Hollandalı Tony Fields, perdesiz gitarda Erkan Oğur, neyde Ercan Irmak, kemençede Ahmet Kadri Rizeli, ud ve yaylı tamburda Ergin Kızılay yer almıştı. “Koridor” ilk kez ikili plak formatında yayımlandı.

Cumhuriyet İMECESİ

Cumhuriyet Arşivi Gazete Kupürlerinde:

Ezel Akay