12 sanatçının çizimlerinin bulunduğu ‘19 Mayıs 100. Yıl’ sergisi Piramid Sanat’ta açıldı

Küratörlüğünü Bedri Baykam ve Öykü Eras’ın üstlendiği “19 Mayıs 100. Yıl” sergisi, kapılarını açtı. Sergide, 12 sanatçının eserlerlerinin yanı sıra gazetemiz Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Alev Coşkun ve gazetemiz yazarı Ataol Behramoğlu dahil 7 yazarın yazıları da yer alıyor.

Yayınlanma: 21.06.2019 - 23:07
Abone Ol google-news

Taksim’de bulunan Piramid Sanat, önceki gün açılışını yaptığı “19 Mayıs 100. Yıl” sergisinde, 12 sanatçının eserlerini ve 6 yazarın yazılarını ziyaretçilerle buluşturdu. Küratörlüğünü UPSD Başkanı Ressam Bedri Baykam ve Öykü Eras’ın üstlendiği sergide; Ertuğrul Akyüz, Bedri Baykam, Bahri Genç, Deniz Gökduman, Genco Gülan, Murat Havan, Ekrem Kahraman, Fazilet Kendirci, Hülya Küpçüoğlu, Seydi Murat Koç, Denizhan Özer ve Yusuf Taktak’ın eserleri yer alıyor. Sergiye yazılarıyla destek veren isimler arasında ise, gazetemiz Vakıf Başkanı Alev Coşkun, gazetemiz yazarı Ataol Behramoğlu, Uğur Dündar, Orhan Aydın, Emin Çetin Girgin, Ekrem Kahraman ve Mahmut Nüvit Doksatlı bulunuyor.

Mücadele sergisi

Açılışına Cumhuriyet Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Alev Coşkun, galerici Yahşi Baraz, CHP milletvekili Erdal Aksünger, CHP üyesi-mühendis Canan Sezenler, tiyatrocu Orhan Aydın, Müzikolog Dağhan Baydur, eski CHP Milletvekili Barış Yarkadaş, emekli büyükelçi, diplomat, eski CHP Milletvekili Onur Öyen, İsmet İnönü’nün torunu Eren İnönü gibi birçok ismin katıldığı sergi, 30 Ağustos’a kadar Piramid Sanat’ta görülebilir.

Serginin bir 19 Mayıs projesinden ziyade bir yaşam projesi olduğunu söyleyen Bedri Baykam, 1988’de sansür ve işkenceyi protesto sergisi; Atatürkçü yazar, gazeteci ve askerlerin tutuklandığı 2010 yılında Ergenekon sergisi gibi birçok siyasi sergi açtığını vurgulayarak şunları söyledi: “Mühim olan bir iş ters giderken onunla mücadele etmek. Yoksa 12 Eylül ve bize getirdiği felaketler konusunda atıp tutmak çok kolay. Ama 12 Eylül iktidardayken bunu yapmak, Ergenekon iktidardayken bunu yapmak zor.”

Atatürk’ün Samsun’a çıkışını, Türkiye Cumhuriyeti’nin ilk adımı, “O bebeğin, o yavrunun cenini” olarak tanımlayan Baykam, serginin amacının sanatçılar, yazarlar, düşünürler ve özellikle gençler için, ulusal ve uluslararası önemi artan bu büyük adımı sürekli canlı tutmak olduğunu söylüyor. Sanatçı, sergide yer alan “Cesur Hayaller, Ödünsüz Hedefler” isimli resmini ise şu sözlerle anlatıyor: “Tam Atatürk’ün özeti bu. Yani Samsun’a doğru yola çıkmadan cesur hayalleri vardı ve en yakın arkadaşının bile ‘yapma ya şimdi bu kadar da olmaz’ diyeceği çok cesur hayalleri vardı. Hedefe ulaşmak için çok ödünsüz, ne istediğini bilen bir tavrı vardı ve her birimiz kendimizi onun askeri, onun arkadaşı, onun ailesi ve onun mücadele yoldaşı olarak hissettik. Bu duyguyu paylaşmak çok güzel.”

‘Ünlem arası sanatçı’

Şu anki hükümetin son önceliğinin sanat olduğunu söyleyen Baykam, sanatla tek ilişkilerinin de sanatçıları küçük görmek ve hakaret etmek üzerine olduğunu belirtiyor. “Arada bazen kendilerini alkışlayacak şakşakçı sanatçı bulurlarsa, tırnak içinde sanatçı, ünlem arası sanatçı, sadece o zaman önemli” diyen Baykam, İsmet İnönü’nün katıldığı sergilerdeki tavrını örnek vererek şöyle diyor: “O büyük insan kalkıp laf olsun diye gazetecilere fotoğraf çektirmek için gelmiyordu o sergilere. Gerçekten her resmi soran, her sergiyi anlattıran, dinleyen, her cuma akşam konsere giden, hiçbir zaman konsere gecikmeyen, yazarları dinleyen, edebiyatçıları dinleyen inanılmaz bir insandı.”

‘İç Manzaralar’

Sergide ayrıca, sergi görselleri ve metinlerini içeren 40 sayfalık “İç Manzaralar” gazetesi de ziyaretçilerle buluşuyor. Baykam’ın her siyasi sergisinde çıkardığı gazeteyi, Piramid Sanat’tan edinebilirsiniz.


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler