Kapat
A+ A-

Yüksek kur sıralamayı değiştirdi

Otomotiv pazarı geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 32.6 daraldı.
Yayınlanma tarihi: 04 Kasım 2018 Pazar, 23:04

 [Haber görseli]

Bu yılın ocak-ekim döneminde döviz kurlarındaki sert hareketler ve sektördeki yoğun rekabetin etkisiyle yüzde 32.6 daralan otomotiv pazarında birçok markanın satış sıralamasındaki yeri değişti.
Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) verilerine göre, Türkiye’de 2018’in ocak-ekim döneminde 379 bin 274 otomobil, 105 bin 753 hafif ticari araç satıldı. 485 bin 27 olarak gerçekleşen toplam pazar, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 32.6 daraldı.

Bu yılın ocak-ekim döneminde otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarında en çok satılan marka sıralamasında Renault zirvedeki yerini korudu.

Geçen yılın 10 ayında sıralamada dördüncü olan Ford, bu yıl 52 bin 700 satışla ikinciliğe yükseldi.
En çok satış yapan marka sıralamasında 52 bin 340 adetle üçüncülüğünü koruyan Volkswagen’in sattığı araç adedi yüzde 40.7 geriledi.

Bu yılın 10 ayında otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarında Fiat 52 bin 235 adetle dördüncülüğe geriledi.  Hyundai ise 28 bin 949 adetle beşinci sıradaki yerini korudu.
Toyota, bu dönemde altıncılığa yükselirken,  Dacia, 23 bin 366 adetle bir basamak gerileyerek listede yedinci oldu. Peugeot ise 22 bin 738 adetle bir basamak yükselerek sekizinci sıraya çıktı.
Honda, 22 bin 435 satışla dokuzuncu oldu. Mercedes-Benz, 19 bin 500 adetlik satışla listede onuncu sırada yer aldı.

Satışlarını geçen yılın 10 ayına göre en çok artıran marka yüzde 44.4 ile Volvo oldu. Volvo, bu yılın ocak-ekim döneminde 4 bin 482 satış gerçekleştirdi. Volvo’yu yüzde 10.2’lik artışla Honda ve yüzde 7.8’lik yükselişle Mitsubishi izledi.

Söz konusu dönemde satışları en fazla azalan Citroen oldu. Geçen yılın 10 ayında 20 bin 355 adetlik satışa ulaşan Citroen, bu yılın aynı döneminde 10 bin 212 satış yaptı.

Cumhuriyet İMECESİ