Ford ‘sınıf’ atlıyor

Focus, Ford Co-Pilot360 teknolojileri ile seviye 2 otonom sürüş deneyimini yaşatıyor.

Yayınlanma: 18.11.2018 - 22:57
Abone Ol google-news

 

Pazara sunulduğu 1998 yılında “Yılın Otomobili” seçilen ve o günden bu yana dünyada 16 milyonu aşan satış adediyle önemli bir başarıya imza atan Ford Focus sıfırdan tasarlanan 4. nesli ile kasım ayında 135 bin TL’den başlayan fiyatla Türkiye’de yollara çıktı.

Güvenli, konforlu ve stressiz bir sürüş için akıllı teknolojilerle donatılan Focus, Ford Co-Pilot360 teknolojileri ile seviye 2 otonom sürüş deneyimini yaşatıyor. Focus ile Ford’da  ilk kez sunulan bu teknoloji Dur & Kalk Fonksiyonu ile geliştirilmiş, Trafik Levhası Tanıma Sistemi ve Şerit Hizalama özellikleri içeren Adaptif Hız Kontrol Sistemi, otomobilin önündeki araçlarla güvenli sürüş mesafesinin korumasını da sağlayarak güvenli sürüşü destekliyor. Şerit Hizalama teknolojisi ise yol işaretlerini takip ediyor ve aracın şeritler arasında kalmasına yardımcı olmak için direksiyonu gerekli şekilde kontrol ediyor. En fazla saate 200 kilometre hıza kadar sürücüleri desteklemek için tasarlanan teknoloji, sistemin gerektirdiği aralıklarda sürücüden direksiyon tepkisi almadığında görsel ve sesli uyarıda da bulunuyor.  

Focus’ta ayrıca Aktif Park Asistanı, Yaya ve Bisiklet Algılama Özellikli Çarpışma Önleme Yardımcısı, Acil Durum Manevra Destek Sistemi, geri görüş kamerası sürüşe yardımcı donanımlardan.

Türkiye’ye özel

Türk kullanıcısının ihtiyaçları dikkate alınarak geliştirilen sedan versiyonuyla birlikte kasım ayında satışa sunulan Yeni Ford Focus’un, otomotiv sektörünü geleceğe taşımaya aday olduğunu söyleyen Ford Otosan Pazarlama, Satış, Satış Sonrası Genel Müdür Yardımcısı Özgür Yücetürk, “Markamızın, ‘Akıllı şehirler, akıllı araçlar’ olarak adlandırdığı gelecek vizyonumuzda Yeni Focus, başrol üstleniyor ve bugünün teknolojisi ile geleceğin akıllı dünyası arasında bir köprü kuruyor” dedi.

Vites kolu yok

Focus’un iç mekanındaki en önemli değişiklik ise, 8 ileri otomatik şanzımanlı versiyonlarda vites topuzu yerine dairesel bir vites kumandasına yer verilmiş olması. Otomobilde, Kablosuz Şarj Bölmesi, 8 inç multimedya ekranı, B&O ses sistemi, göz hizası gösterge panelinin (Head-up display) ve çift parça panoramik açılan cam tavan gibi donanımlar yer alıyor. Yeni Focus’ta Normal, Spor ve Eco olmak üzere 3 farklı sürüş modu, hızlanma, vites geçişleri, havalandırma ve direksiyon tepkilerinin sürüş koşullarına uyacak şekilde ayarlanmasını sağlıyor.


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler