Öğlen protein akşam sebze

Kış aylarında hemen hepimizin ortak derdi, kilo almak. Yapılan çalışmalar, havalar soğudukça hareket etme seviyemizin düştüğünü, daha yağlı ve karbonhidrat oranı yüksek besinlere yöneldiğimizi gösteriyor. Tüm bunlar da vücudumuzun biyolojik ritmini ve hormonal dengesini etkileyerek bizi kilo almaya daha yatkın bir hale getiriyor. Beslenme ve Diyet Uzmanı Özge Öçal, kış aylarında kilo almayı önleme

cumhuriyet.com.tr
11 Aralık 2018 Salı, 22:37

-Kilo başına 30 ml su için: Hücrelerimizin çalışmaları için yeterli düzeyde su alabiliyor olmaları çok önemli. Bu yüzden pratik olarak aldığınız 1 kkal enerji başına 1 ml su veya kilogram başına 30 ml su içmeye özen gösterin. Örneğin bu değer 70 kg ağırlığında bir kişi için 70 x 30 = 2100 ml oluyor.

-Ara öğünleri atlamayın: Özellikle 4 saatten uzun süren açlıklarda, eğer kan şekerimiz düşmüşse, yediğimiz ilk öğünle beraber insülin seviyemiz de hızla yükselebiliyor. Özellikle öğle ve akşam yemekleri arasında, proteinden zengin bir ara öğün yapmak, hem akşam yemeklerinde fazla enerji alımının önüne geçecek, hem de metabolizmanızın çalışmasına destek olacaktır.

-Öğlen protein, akşam sebze tüketin: Amacınız kilo vermek ise kırmızı et, tavuk, balık gibi hayvansal protein kaynaklarını öğlen tüketmeye özen gösterin. Akşam saatlerinde ise sebze ağırlıklı beslenmeniz sindirim sisteminizi rahatlatacak ve ertesi güne daha dinlenmiş kalkmanızı sağlayacaktır.

-Günde 2 fincan yeşil çay: Ana öğünlerden sonra içilen yeşil çay, karbonhidrat emilimini yavaşlatarak kan şekerinizin hızla yükselmesinin, dolayısıyla insülin seviyenizin de hızla artmasının önüne geçiyor. İçerisindeki antioksidanlar sayesinde vücutta oksidatif stres oluşumunu azaltarak kilo kaybına destek oluyor. Tansiyon probleminiz yoksa günde 2 fincan yeşil çay içmeye gayret edin.

-Probiyotikleri ihmal etmeyin: Yoğurt ve kefir, içerdikleri yararlı bakteriler sayesinde sindirim sisteminizin daha düzenli çalışmasına destek oluyor. Bu yüzden günde 2 su bardağı kadar yoğurt veya kefir mutlaka tüketmeye çalışın.

-Tuz yerine baharat kullanın: Özelikle kırmızıbiber içerdiği kapseisin sayesinde yağ yakımına yardımcı oluyor. Eğer herhangi bir mide probleminiz yoksa, yemeklerinizi tuz ile değil, kırmızı biber, karabiber, zencefil gibi baharatlarla lezzetlendirebilirsiniz.

-Düzenli uyku şart: Özellikle uykuda salgıladığımız leptin hormonu, gün içinde tokluk merkezimizi uyararak gereğinden fazla enerji alımının önüne geçebiliyor. Bu nedenle düzenli uyku önemli.

-Egzersiz yapın: Kas; vücudun enerji harcamasını artırarak kilo alımının önüne geçebiliyor. Taslarınızı çalıştırmak için mutlaka düzenli egzersiz yapmalısınız.