Kapat
A+ A-

Mutluluk veren besinler

Özellikle büyük şehirlerde mutsuz olduğundan yakınanların sayısı giderek artıyor. Beslenme ve Diyet Uzmanı Ayça Güleryüz, mutluluk veren besinlerle ilgili şu bilgileri veriyor.
Yayınlanma tarihi: 13 Şubat 2019 Çarşamba, 02:05

[Haber görseli]

Muz: Seratonin üretimini sağlayan amino asit triptofan içeriyor. Aynı zamanda iyi bir potasyum ve B vitamini olan folat kaynağı. Düşük B vitamini düzeylerine sahip olmak yapılan çalışmalarda depresyona bağlandığından muz iyi bir mutlu edici besin olarak kabul ediliyor.

Kırmızı meyveler: Çilek, dut, böğürtlen gibi kırmızı meyvelerin, reçeteli duygudurum dengeleyici ilaçlar ile kimyasal benzerlikleri bulunuyor.

Bitter çikolata: İyi bir antioksidan kaynağı, aynı zamanda stres hormonu olarak da adlandırılan kortizol seviyelerini de düşürüyor.

Yumurta: Omega-3 yağ asitleri, çinko, B vitaminleri ve iyodür ile yüklü olan, aynı zamanda protein dolu bir besin.

Zerdeçal: Her gün 1 tatlı kaşığı kullanımının hem mutlulukla hem de sağlıkla oldukça yüksek bir bağlantısı var.

Kabak çekirdeği: Kabak çekirdeği sakinleştirici ve rahatlatıcı özelliği olan triptofanın en iyi gıda kaynaklarından biri.

Kuru fasulye: Özellikle haftada en az 2 gün kuru fasulye tüketmek enerjinizi yükseltebilir.

Cumhuriyet İMECESİ