Kapat
A+ A-

Demir eksikliğine karşı bunları tüketin

Başta çocuklar olmak üzere her yaş grubunun sorunu olan demir eksikliğini bu besinlerle önleyebilirsiniz.
Yayınlanma tarihi: 21 Temmuz 2014 Pazartesi, 11:49

[Haber görseli]

Sağlık Bakanlığı'nın çalışmasına göre, ülkemizdeki çocukların yarısında demir eksikliği var. Yetişkinler gibi çocuk sağlığında da son derece önemli olan demirin eksik olması durumunda vücutta enfeksiyonlar baş gösteriyor. Bu yüzden çocukların demir yönünden zengin besinler tüketmesi son derece önemli.


Hayvansal gıda tüketin

Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı Dr. Meryem Necafi, 0-14 yaş arası çocukların günlük demir ihtiyacının ortalama 7-15, emziren annelerde ise günlük ortalama 27 miligram olduğunu söyledi. Meryem Necafi, hayvansal besin kaynaklarından alınan demirin, bitkisel kaynaklardan alınan demirden daha zengin olduğunu vurguluyor.


Et, yumurta ve portakal

Tüm vücut hücreleri için gerekli bir mineral olan demir en fazla kırmızı ette bulunuyor. Yumurta da tam bir demir deposu. Çocuklara yumurtanın sevdirilmesi ve her sabah kahvaltıda bir haşlanmış yumurta yedirilmesi faydalı. Tavuk, hindi, somon, ton balığı ve sakatat da demirden zengin besinler. Ancak şüphesiz tüketimde aşırıya kaçılmaması gerekiyor. Portakal, kavun, çilek, dut, muz gibi taze meyveler de demirden son derece zengin. Çocuklara her sabah aç karnına bir çorba kaşığı pekmez ve her gün bir bardak taze sıkılmış portakal suyu verilmesi gerekiyor.

Demirle birlikte alınan C vitamininin demirin emilimini artırıyor. Limon, portakal suyu, biber ve kivi gibi besinler C vitamini açısından oldukça zengin. Dr. Necafi, çocuk beslenmesinde demir oranı zengin besinlerin tercih edilmesinin önemli olduğunu vurguluyor.

Cumhuriyet İMECESİ