Adalar’da yaşayanlar ‘mutlu Adalılar’ olacak

CHP Adalar belediye başkan adayı Nurhan Çetinkaya, hedeflerini Cumhuriyet'e anlattı.

Yayınlanma: 26.11.2018 - 22:26

Mart 2019’da yapılacak yerel seçimlerde CHP Adalar belediye başkan aday adayı olan Nurhan Çetinkaya, çalışmalarını ‘Mutlu Adalılar’ sloganıyla yürütüyor. 2 yıl önce oluşturduğu çalışma grubu ile projeler ürettiklerini söyleyen Çetinkaya, “Adalar’ın sorunlarının başında ulaşım, işsizlik ve turizmin gelişmemesi geliyor. Mevcut belediyemiz bunlara çözüm buluyor. Biz ise bir değişiklik olmasını görev verilmesi halinde ise belediyemizin çalışmalarının üzerine yeni çalışmaları hayata geçirerek Adalıları mutlu etmek istiyoruz” dedi. Hayvanseverlerin tepkilerine neden olan fayton meselesine de değinen Nurhan Çetinkaya, “Faytonlar için İTÜ’deki değerli hocalarımızla bir portatif geliştirdik. Özel bir malzemeyle tekerlerine bir cihaz koyacağız ve ağırlığı yüz kiloya kadar indireceğiz. Adalar’da motorlu ve elektrikli taşıta imkân olmadığı için raysız, tek lastikli trene benzer bir sistem oluşturmaya çalışıyoruz” dedi.

Cumhuriyet’in sorularını yanıtlayan Çetinkaya şunları söyledi:

Adalar marka olacak

-Adalar’ı tercih etmenizin sebebi nedir? Aday gösterilmeniz halinde neler yapacaksınız?

Adalıyım. Çocukken yazlarım Kınalı’da, kışlarım Kurtuluş’ta geçerdi. Siyasete atılmam da Adalar sayesinde olmuştu. 5 yıldır adalarla ilgili çalışmalar yapıyorum. 2 sene önce oluşturduğum bir çalışma grubum var. Grubumun içinde çevre profesörleri, akademisyenler, sanatçılar, Adalı kadınlar ve Adalı gençler var. Adı, bizim ekip. Aslında bizim önceliğimiz sağlık. 5 Ada’da, Sedef de dahil, belediyenin içerisinde olduğu ve halkı da buna dahil ettiğimiz bir imece çalışmasıyla Adalıların sağlık sorununu halletmeye çalışıyoruz. Adalar’daki kışlık yaşamı uzatmak hedefimiz. Ada’da hem yaşam hem de göç var. Ada’da doğan büyüyen gençler işsizlik sorunu ile karşı karşıya. Bu sorunu turizmin önünü açarak çözeceğiz. Öte yandan Adalar çok kültürlü ve inançların yaşadığı bir yer. Turist adaya geldiği zaman kendinden bir şeyler bulması lazım. Objesinden, yemeğine, servisine kadar “Ada için bir marka yaratacağız.” Adalar’da bir yelken kulübü yok onu yapmak istiyoruz. Sinema okulu, tiyatro okulu, kışın spor kulüplerinin kamp yapabileceği alanlar açmak ve birkaç top sahasını daha etkin hale getirmeyi istiyoruz. Dünya mutluluk raporunda Finlandiya birinci, Türkiye ise 74’üncü sırada. Biz bunu ilk 10 içine çıkarmayı hedefliyoruz. Adalar’da yaşayanlar “Mutlu Adalılar” olacak. Ben de CHP’li belediye başkanı adayı olarak, Atatürk ilke ve İnkılaplarına bağlı, kökleri Ermeni olan bir Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olarak yaşadığım büyüdüğüm topraklarda iyi eserler bırakmak istiyorum. Yapacağımız eserlerle hem partimizin bayrağını dalgalandıracak, hem de tüm CHP’lilerin gururla bahsettiği bir yer yaratacağız.

Faytonların geleceği

-Peki Ada’nın ulaşım sorununu nasıl çözeceksiniz?

Bir hayvansever olarak konuşuyorum. Aslında fayton diye bir sorun yok. Çünkü fayton dünyanın her yerinde var. En gelişmiş ülkelerde, hayvan haklarının en yoğun olduğu yerlerde de faytonculuk var. Buradakı asıl sorun Adalar Belediyesi’nin fayton ve faytonculuğun üzerinde yaptırımı olmaması. Faytoncular odasıyla konuşup bu sorunu birlikte çözeceğiz. İTÜ’deki değerli hocalarımızla oturduk konuştuk. Bir portatif geliştirdik. Özel bir malzemeyle ağırlığı yüz kiloya kadar indirdik. Tekerlerine bir cihaz koyuyoruz. At orada sadece sembolik. Sadece yönü ve kalkışları belirliyor. Ayrıca Adalar’da faytonculuktan ekmek yiyen insanlar var. Bizim talebimiz faytonların denetiminin ve yönetiminin Adalar Belediyesi’ne iade edilmesi. Buraya elektirikli veya motorlu taşıtları koyarsanız adanın sistemi bozulur. Bu ulaşım sorununu da raysız, tek lastikli tren gibi  bir sistem oluşturarak çözeceğiz. Saatte 20-25 kilometre arası gidilecek. Ama nostalji yapmak isteyen de faytonla adayı gezebilecek.

-‘Mutlu Adalılar’ nasıl olacak?

1960’ların Tarlabaşı’sı Rumların Ermenilerin yaşadığı İstanbul’un en gözde yerlerinden biriydi. 6 Eylül oldu. Farklı sorunlarla karşılaşıldı. 6 Eylül’den sonra insanlar orayı terketmek zorunda kaldılar. Sonra orada insanların tasvip etmeyeceği yerler açıldı. Bugün siyasi iktidar tarafından Adalar’ın demokratik yapısı değiştirilmeye çalışılıyor. Bugün Yassıada’yı  görüyoruz. Bir doğa, betona ancak bu kadar çevirilebilirdi. Oranın Türkiye demokrasisinde önemli bir mirası, hatırası  var. Oraya harcanan paranın yüzde 30’uyla adanın eksiklikleri karşılansaydı bugün Ada çok farklı bir konumda olurdu. Her adanın bir rengi, bir müziği olmalı. Bunlarla Adalıları mutlu edeceğiz.

Hedefleri

-Her kesimden Adalı dostlarımızla,  #SenBenYokBizVarız diyerek hayal ettik. Komşuluğumuzun bir adım ötesine geçerek yaşadığımız yeri, daha ileriye taşımak için çözümler ürettik. Şimdi Adalar Belediyesi’ne Adalar için aşkla atan kalpler talip.

-Adalar’da çevre ve insan en büyük değerlerdir. Bu değerleri koruyan ve denetleyen bir belediyecilik anlayışıyla hareket edeceğiz.

-Kent Hakkı sadece insanları değil yaşayan tüm canlıları kapsar.  Beton dökerek plansız şehirler yaparak diğer canlıların yaşam haklarını kısıtlamak yerine planlı bir kentleşme sağlayacağız

-Şeffaf bir yönetim anlayışıyla Adalar’daki her canlıya ayrı önem vererek Adalar’da huzur içinde yaşayacağız.

Nurhan Çetinkaya

1967 yılında İstanbul Kurtuluş’ta dünyaya gelen Çetinkaya, Pangaltı Ermeni Lisesi’nde eğitim gördü. Öğrenim hayatının ardından kendi aile şirketinde çalışan Çetinkaya, daha sonra kendi şirketini kurarak ticaret yaşamını sürdürdü. Çetinkaya, 2012 yılında başlayan CHP üyeliğinin yanı sıra, Bakırköy Belediyesi Meclis üyeliği görevini yürütüyor. Evli ve 2 çocuk babası olan Nurhan Çetinkaya çeşitli sivil toplum örgütlerinde üyelikleri bulunuyor.