TTNET’in hedefi “bilgi toplumu”

Sürdürülebilir kalkınmanın önemli ayaklarından biri de özel sektörün artık giderek şirket olitikalarının vazgeçilmez unsuru haline gelen Kurumsal Sosyal Sorumluluk (KSS) projeleri...

Yayınlanma: 22.08.2014 - 13:37
Abone Ol google-news

Şirketlerin birçoğu KSS Raporlaması, Çevre Etki Değerlendirme Raporları, Paydaş Toplantıları ve Raporları, Sosyal Bütçe, Sosyal Sorumluluk Kampanya ve Projeleri, Çevreye Duyarlı Tedarik Zinciri ve Uygulamaları, Karbon Ölçümlemeleri, Küresel İlkeler Sözleşmesi gibi birçok KSS uygulamasını şirketin çalışma kültürüne adapte ediyor.Bu bilinçle hareket eden önemli şirketlerden biri de TTNET. Bugüne kadar kendi alanında, toplum için büyük önem arz eden sosyal sorumluluk projelerine imza atan şirket, Türkiye’nin “bilgi toplumu” olması hedefiyle çalışmalarını hız kesmeden sürdürüyor. Bu başarılı çalışmaların başında ise TTNET Kurumsal İletişim Direktörü, Lebin Ebru Çokişler ve tabii ki hedefinden şaşmayan TTNET çalışanları var. Projelerin sonuçları ortaya çıktıkça, çabaların sonuçsuz kalmadığını ve geleceğe umutla bakılması gerektiğini belirten Çokişler, KSS’yi ve yaptıkları çalışmaları anlattı.

TTNET’in kurumsal sosyal sorumluluk stratejisi nasıl belirlendi?

2010 yılında KSS stratejisini belirlemek üzere Türkiye Kurumsal Sosyal Sorumluluk Derneği moderasyonunda farklı departmanlarda görev alan TTNET çalışanlarından oluşan 23 kişilik gönüllü bir ekiple strateji belirleme çalıştayları düzenledik. Çalıştaylara başlarken, UNDP (Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı) Türkiye Sorumlusu ile birlikte, gönüllü ekibe kurumsal sosyal sorumluluk süreçleri hakkında bilgilendirme eğitimi gerçekleştirdik. Eş zamanlı olarak sosyal sorumlulukta başarılı uygulamalar göz önünde bulundurularak sektördeki 6 lider firma ile gönüllü ekip bir araya gelerek bu projelerin başarı hikayelerini dinledik ve değerlendirdik. Çalıştaylarda uluslararası bir kuruluş olan AccountAbility tarafından geliştirilen AA1000 Paydaş Katılım Standardı uygulandı.

Düzenlenen paydaş analizi ve sorun analizi çalıştaylarının ardından elde edilen sonuçlar, itibar araştırması bulguları ile birlikte değerlendirildi, çıkan sonuçları dikkate alarak kurumsal sosyal sorumluluk stratejimizi belirledik. Analiz sonucunda eğitim ve girişimcilik başlıklarının, üzerinde çalışılması gereken alanlar olarak öne çıktığını gördük. TTNET olarak yürüttüğümüz KSS strateji belirleme süreci, BM 4. Az Gelişmiş Ülkeler Forumu’nda “Strateji Belirleme” başlığında “En İyi Uygulama” (Best Practice) olarak diğer ülkelerin temsilcilerine sunuldu.

KSS projelerinde stratejiniz nedir?

Kuruluşumuzdan bu yana Türkiye’de güçlü ve güvenilir bir iletişimin altyapısını sağlamak için çalışıyoruz. Türkiye’nin sürdürülebilir rekabet gücünü destekleyeceğine inandığımız “bilgi toplumu olma” hedefini destekliyoruz. Bu yolda yöntem olarak toplumun eğitim seviyesinin yükseltilmesini ve iletişim teknolojilerinin sunduğu sosyo-ekonomik kalkınma fırsatlarından faydalanılmasını benimseyerek, sosyal yapıya destek olacak sürdürülebilir, bütünleşik projeleri toplumsal sorumluluğunun temeli olarak kabul ediyoruz.

TTNET, CSR Europe’un AB dışı ülkeler arasındaki ilk özel sektör temsilcisi olarak, sosyal sorumluluk faaliyetlerini sürdürüyor. Türkiye’de bilişim ihtiyaçları anlamında belirlenen başlıklarda eğitimler vermeyi hedefleyen bir yol izlerken, çevresel sorunlara ve dezavantajlı gruplara da duyarlı bir kurum olmayı, sosyal sorumluluk stratejimizin dayanakları arasında görüyoruz.

Yürüttüğünüz kurumsal sosyal sorumluluk projeleri nelerdir?

TTNET olarak hayata değer katan ürün ve hizmetlerimizi 30 milyonu aşan kullanıcıya ulaştırırken, güçlü bir ülke ekonomisinin yaratılması ve sürdürülmesi için girişimlerde bulunmayı sosyal sorumluluğumuzun bir parçası olarak görüyoruz. İnternetle daha önce hiç tanışmamış kişilere internet ve bilgisayar eğitimi verilerek sektörün yarattığı fırsatlardan faydalanabilmelerini sağlamak amacıyla İzmir Çiğli’de başlayan ve toplam 2.000 kişinin eğitiminin hedeflendiği İnternetle Hayat Kolay Eğitim TIR’ı Projesi, gençleri bilgisayar, internet ve teknolojinin doğru, etkin ve güvenli kullanımı hakkında bilinçlendirmek amacıyla Teknoloji Elçileri ve Birleşmiş Milletler’in kısa vadede gelişmekte olan ülkeler için fırsat alanı olarak tanımladığı yaratıcı ekonomiye dikkat çekilmesi, sektördeki iş fırsatlarının gençlerimize tanıtılması, orta vadede gençlerimizin sektöre kazandırılması, uzun vadede ise gelişen yaratıcı ekonomi ile ülkemizin kalkınmasına katkıda bulunulmasının hedeflendiği Yeteneğe Destek Yaratıcı Ekonomiye Destek projeleriyle TTNET, iş süreçlerinin yanı sıra kurumsal sosyal sorumluluk çalışmalarında da fark yaratan kavramları sahiplenmektedir.

Hangi sonuçları hedefliyorsunuz?

Türkiye’de sürdürülebilir kalkınma ve büyüme çabalarına, kurumsal sosyal sorumluluk çalışmalarımızla destek olmayı hedefliyoruz. Kurumsal sosyal sorumluluk stratejimiz doğrultusunda kendi iş alanımız kapsamında, internet okur-yazarlığındaki sayısal uçurumun kaldırılması, dijital dünyanın sunduğu fırsatların gençlerimize tanıtılması, yaratıcı yenilikçi çözümlerin desteklenmesi, internetin hayata değer katan kullanımlarının yaygınlaştırılması, internet okuryazarlığı oranının artırılması alanlarında yürüttüğümüz projelerle sürdürülebilir ekonomi ve Türkiye’nin “bilgi toplumu” olma hedefini destekliyoruz.

Geleceğe umutla bakmalıyız

- Projelerin sonuçları ortaya çıktıkça, çabaların sonuçsuz kalmadığını ve geleceğe umutla bakmamız gerektiğini görüyoruz. Bu projelerin sürdürülebilirliğe katkısı nedir?

Sürdürülebilir kalkınma, insan ile doğa arasında denge kurarak doğal kaynakları tüketmeden, gelecek nesillerin ihtiyaçlarının karşılanmasına ve kalkınmasına imkan verecek şekilde bugünün ve geleceğin yaşamını ve kalkınmasını programlama anlamını taşımaktadır. Sürdürülebilir kalkınma sosyal, ekolojik, ekonomik, mekansal ve kültürel boyutları olan bir kavramdır.

Kurumsal sosyal sorumluluk projelerimizle, ülkemizin temel problemlerinden biri olan eğitim alanında kendi iş alanlarımızda yarattığımız dönüşümlerle sürdürülebilir bir kalkınmaya destek vererek Türkiye’nin uluslararası alandaki yerinin güçlenmesine katkı sağlıyoruz.

Eğitim, bilinçlendirme ve istihdam alanlarında yaptığımız çalışmalarla internetin etkin bir biçimde geniş kitleler tarafından kullanılmasını sağlıyor, ülkemizin “bilgi toplumu” olma hedefine hizmet ediyor, ekonominin gelişmesi, dolayısıyla istihdamın artmasına önemli katkılar sağlamak için çalışıyoruz.

ICT sektöründe sürdürülebilirliğin etkisi nedir?

ICT sektörünün sürdürülebilirlik üzerinde çevresel, toplumsal ve ekonomik olmak üzere 3 farklı alanda olumlu etkileri olduğu gözlemleniyor. B2B ve B2C alanlarında e-ticaretin gelişmesiyle enerji tüketiminin azalması (seyahat, trafikte geçirilen zaman gibi durumların ortadan kalkması) ve buna bağlı olarak karbon emisyonunun neden olduğu hava kirliliği gibi olası çevresel zararlara engel olunmasını son derece önemli buluyorum. Geliştirilen teknolojiler sayesinde atıkların geri dönüşümünün daha verimli olarak sağlanması, bazı ürün tiplerinin yaşam ömürlerinin uzatılması ve tekrar üretime gidilmemesi vb. çevresel etkiler, sektör olarak geleceğe daha güzel bir dünya bırakılması için bizleri umutlandırıyor. ICT ekipmanlarının üretiminde yaratılan iş fırsatları, e-devlet, e-sağlık, e-eğitim ile bilgi erişiminin çevrimiçi olarak sağlanması, internetin yerel toplulukların gelişmesine ve daha geniş kitlelere ulaşmasına aracılık etmesi gibi toplumsal etkiler olarak değerlendirilirken, sektörün büyüklüğü ve yarattığı istihdam, sektörde yer alan şirketlerin süregelen yatırımları, e-ticaretin yarattığı farklı şirket yapıları ve onların ekonomiye olumlu geri dönüşleri, ICT’nin iş hayatına kattığı verimli üretim süreci ve yeni pazar imkanları, ekonomik açıdan sürdürülebilirliğe olumlu katkılar olarak gözlemleniyor. 


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler