Şişli'de çökme tehlikesiyle 4 bina tahliye edildi: Eşim ağır kanser hastası, yardım bekliyoruz

Şişli'de 8 katlı bir binanın giriş katındaki bakkalda bir kolonda çatlak meydana gelmesi üzerine, çökme tehlikesi bulunan bina ile çevresindeki 3 bina tahliye edildi. Olay sırasında büyük bir ses duyduklarını belirten bina sakinleri panik yaşadı.

Yayınlanma: 19.10.2018 - 07:52

Olay, Feriköy Mahallesi Beyzade Sokak'ta bulunan 8 katlı apartmanın giriş katındaki bakkalda dükkânında gece yarısı meydana geldi. Bir kolonda çatlak meydana gelmesi üzerine büyük bir ses duyuldu. Ses duyan bina sakinleri panikle dışarıya çıkarak durumu itfaiye ve zabıta ekiplerine bildirdi. Olay yerine sevk edilen zabıta ekipleri tedbir amaçlı olarak zemin katında çatlak oluşan binayı ve çevredeki 3 binayı tahliye etti.

Öte yandan İstanbul Büyük Şehir Belediyesi'nden de uzman ekipler gelerek binada incelemelerde bulundu. Ekipler, apartman sakinlerine geceyi binada geçirmelerinin riskli olduğunu söyledi. İBB ekipleri, sabah saatlerinde çatlağın meydana geldiği binayla ilgili çalışmalara devam edecek.

ÜRKÜTÜCÜ BİR SES GELDİ, KENDİMİZİ DIŞARI ATTIK

Olayın olduğu bakkalda oturan Metin Çelik isimli bir vatandaş, "Olay gece saat 00.00 sıralarında meydana geldi. Bakkalı kapatma sırasında arkalardan kolonlardan ses geldi. Arkamızı dönüp baktığımızda, demirlerin yamulduğunu gördük. Kolonların kırıldığını gördük. Hemen ilgili birime aktardık. Zabıtları ve itfaiye ekiplerini aradık. Daha sonra ilgili arkadaşlar gelerek şerit çekerek binayı boşalttılar. Ürkütücü bir ses geldi, kolonlar çatladı. Bir an panikle dışarı çıktık, bakkalı boşalttık. Toplam da on sekiz daire boşaltıldı. Şu anda olayla ilgili denetimler yapılıyor. Bekliyoruz şu anda" dedi.

İtfaiye ekiplerinin yaptığı incelemelerin ardından, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı mühendis, olay yerine gelerek incelemelerde bulundu. Yapılan incelemelerde binanın yıkılma ihtimaline karşı bina sakinlerinin şuan için eve girmelerinin tehlikeli olacağı bildirildi. Duydukları korku nedeniyle geceyi dışarıda geçiren bina sakinleri, yetkililerden yardım bekliyor.

"EŞİM AĞIR KANSER HASTASI, YARDIM BEKLİYORUZ"

Kanser hastası eşiyle komşusunda kaldığını belirten Asuman Şenol, “Evimizin sili çalındı. Binayı boşaltın. Yıkım tehlikesi var dediler. Benim eşim hasta dedim. İki gün önce taburcu olduk. Nereye götüreyim dedim. Apar topar eşimle birlikte apartmandan indik. Akşam kızım belediyeyi aradı. Onlar bizi kaymakamlığa yönlendirdi. Akşam mağdur olduk. Komşumuz bizi misafir etti. Zabıta memurları üç çocuğumu Dolapdere’de bir otele götürdü. Ben eşimle komşuda kaldım. Çünkü eşim ağır kanser hastası. Şuan mağdur durumdayız. Kalacak yerimiz yok. Biz yardım bekliyoruz. Geçici kalacak bir yer istiyoruz” diye konuştu.

"İLGİLENMEDİLER"

Evini boşalttıktan sonra kalmak için annesinin evine gittiğini söyleyen Zeki Yılmaz, “Bazı komşularımız da benimle birlikte annemde kaldı. Belediyeden veya herhangi bir yerden gelip de ilgilenmediler. Yardım bekliyoruz. Mağdur olan insanlar var.

Şişli Belediyesi'nden açıklama

Çökme tehlikesi nedeniyle 4 binanın boşaltılmasına ilişkin yapılan açıklamada, "Şişli Belediyesi, Zabıta, Destek Hizmetleri ve Sosyal Yardım İşleri Müdürlükleri ile olay yerinde bulunmaktadır. Binanın tahliyesi gerçekleştirilmiş olup, vatandaşların mağduriyeti ile ilgili tespitler yapılmaktadır. Olay gece 24.00’de meydana geldiği için vatandaşlar geceyi yakınlarının evlerinde geçirmiş bazıları ise otellerde konaklamışlardır.

Bugün ihtiyaçlar belirlenerek, Kaymakamlıkla işbirliği halinde çözümler üretilmektedir. Başkanımız Hayri İnönü sabah saatlerinde olay yerine giderek vatandaşlarla görüşmüş, sorunları çözmek için gerekli talimatları vermiştir.

Tahliye edilen bina sakinlerinden ihtiyacı olanları ilçedeki apart otellere yerleştirdik. 3 öğün yemeklerini bu akşamdan başlayarak kaldıkları otellere yollayacağız.
AFAD’dan hiç bir destek alamadık.

Yarın sabah Şişli Belediyesi binadaki markette çelik konstrüksüyonlarla bir güvenlik koridoru oluşturup, güçlendirme yapmaya başlıyor. Bu iş 3 gün sürecekmiş. Ardından itfaiye desteğiyle üst kattan başlayarak sırayla tüm dairelerin eşyaları tahliye edilecek. Binanın tümüyle boşaltılmasından sonra yıkım işlemini gerçekleştireceğiz.
Pazartesi günü saat 11.00’de bina sakinleri ile bir toplantı yaparak, daha sonraki süreci onlarla birlikte planlayacağız." dedi.