Başbakan'dan 'Ermeni soykırımı' açıklaması: Sıradan olaylardan biri

Başbakan Binali Yıldırım, ilk yurtdışı gezisi öncesinde havaalanında yaptığı açıklamada, Almanya parlamentosunda oylanacak 1915 Olayları için "1915'de 1. Dünya Savaşı şartlarında yaşanmış, her ülkede yaşanan sıradan olaylardan biri" dedi.

Yayınlanma: 01.06.2016 - 09:33

Başbakan Binali Yıldırım,  ilk yurtdışı ziyaretini Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'ne gerçekleştirdi. Yıldırım, ziyaret öncesinde gündeme dair açıklamalarda bulundu.  Alman Meclisi'nde geçmesi planlanan 'Ermeni Soykırımı Tasarısı'na ilişkin sorulan soruyu yanıtlayan Yıldırım, "Bu oylama çok saçma bir oylama. Olmayan, 1915'de 1. Dünya Savaşı şartlarında yaşanmış, her ülkede yaşanan sıradan olaylardan biri. Burada Türkiye'ye fatura çıkarmaya kalkanlar iyi niyetli değil" şeklinde yanıt verdi.

Başbakan Binali Yıldırım'ın KKTC ziyareti öncesi yaptığı açıklamaların satırbaşları şöyle:

İlk yurtdışı resmi ziyaretimiz. Kıbrıs ziyaretimiz esnasında KKTC Cumhurbaşkanı sayın Mustafa Akıncı, Meclis Başkanı ve sayın Başbakan ile resmi görüşmelerimiz olacak. İkili ve bölgesel konuları ele alma fırsatımız olacak. Kıbrıs'la Türkiye arasında esasen her alanda ilişkilerde herhangi bir sorunumuz yok. Bizim Kıbrıs'a bakışımız çok açık ve net. Özellikle Kıbrıs'ın ihtiyaçları bakımından, Kıbrıslı kardeşlerimizin refahı, geleceği bakımından Türkiye'de ne varsa Kıbrıs'ta da o olacak prensibine göre hareket ediyoruz. Bu konuda hiçbir fedakarlıktan kaçınmıyoruz. Kıbrıs'ta uzun yıllardan beri devam eden bir sorun var. Bu soruna kalıcı bir çözüm bulunması gerekiyor. Bununla ilgili hikaye uzun. Türkiye tarafı olarak çözümü her zaman önemsedik, garantör bir devlet olarak. Yapılması gereken her türlü yapıcı adımı bugüne kadar attık. Ne yazık ki, geçmişte verilen sözlerin hiçbiri tutulmadı, çözüm noktasında istenen mesafe katedilmedi. Şu anda müzakerelerin esası iki toplumlu bir devlet. Burada sorulması gereken soru; iki toplum eşit olarak temsil ediliyor mu, adil bir paylaşım var mı, hukuku teminat altına alınıyor mu? Bunlar sağlanırsa Türkiye olarak arkasında olacağız. KKTC'de yaşayan kardeşlerimize karşı yapılabilecek en ufak bir yanlış Türkiye'ye yapılmış demektir, bunu da not olarak bir yere kaydedilmesinde yarar var. Bu ziyarette İstanbul Milletvekilimiz Yıldız Seferinoğlu, Hatay Milletvekilimiz Fevzi Şanverdi de bizimle beraber olacak.

Bu oylama çok saçma bir oylama. Olmayan, 1915'de 1. Dünya Savaşı şartlarında yaşanmış, her ülkede yaşanan sıradan olaylardan biri. Burada Türkiye'ye fatura çıkarmaya kalkanlar iyi niyetli değil. Bu konuda açık, seçik bütün dünyaya, bizim gizli saklımız yok, herşey incelensin diyoruz. Kimin ne taksiratı varsa ortaya çıksın, ama bunu tarihçiler yapsın. Bu siyasetin bir aracı haline getirilmesin. O yüzden Almanya'yla aramızdaki ilişkiler zedelenecektir, biz zedelenmesin istiyoruz. Sayın Cumhurbaşkanımız, sayın Merkel'i aradı, rahatsızlığımızı, endişelerimizi kendisine doğrudan aktardı. Sayın Merkel, bana telefon açtı Başbakanlığa seçilmem vesilesiyle, kendisine bütün detayları aktardım. Almanya'da yaşayan 3 milyon Türk, Almanya ile Türkiye arasında en büyük bağımızdır dedim. Ümit ediyorum ki, Almanya'daki karar vereciler 3 milyon seçmenin sesine kulaklarını tıkamazlar. Böyle bir kararın çıkmasını arzu etmiyoruz. Çıkarsa ne olur; hiç bir şey olmaz. Başka ülkelerde de buna benzer kararlar geçmişte çıktı. Bizim için boş bir şeydir, hükümsüz bir iştir, yine de çıksın istemiyoruz.