Öğretmen adayları soruların yarısını bile çözemedi

Öğretmen adaylarının, girdikleri KPSS öğretmenlik testlerinde soruların yarısını bile çözemediği ortaya çıktı. Adaylar 50 sorudan Lise Matematik’te ortalama 9 soruyu, Almanca’da 14 soruyu, Kimya’da 16 soruyu, Fizik’te 15 soruyu, Biyoloji’de 17 soruyu çözebilmiş.

Yayınlanma: 01.02.2017 - 15:09
Abone Ol google-news

Öğretmen adayları, öğretecekleri alanlarla ilgili yeterli bilgiye sahip değil. Öğretmen adaylarının
girdikleri Öğretmen Alan Bilgisi Test (ÖABT) sonuçları, hem ulusal ve uluslararası sınavlardaki öğrenci başarısızlığının nedenini hem de öğretmen eğitimlerinin niteliklerinin düşüklüğünü gösteriyor.

Öğretmen adayları, ÖABT’de 50 sorudan, Lise Matematik’te ortalama 9 soruyu, Almanca’da 14 soruyu, Kimya’da 16 soruyu, Fizik’te 15 soruyu, Biyoloji’de 17 soruyu çözebilmiş. MEB Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürü Doç. Dr. Semih Aktekin, öğretmen niteliğiyle ilgili şunları
söyledi: “Öğretmenlik mesleğine ve öğretmen yetiştirmeye ilişkin sorunlar gözönüne
alındığında bunların günlük ve birbirinden bağımsız politikalarla çözülemeyeceği herkesçe kabul edilen bir gerçektir. Bu sorunların çözümü için sürecin en başında yer alan öğretmen yetiştiren yüksek öğretim kurumlarındaki eğitim öğretim faaliyetlerinden başlayarak istihdam edilen öğretmenlerimizin emekliliklerine kadar devam eden tüm aşamalar bütünsel bir sistemin birbirini etkileyen temel unsurları olarak değerlendirilmelidir.’’

5 kitap okuyun

Doç. Aktekin, KPSS’de başarılı olup atanan öğretmen adaylarına yönelik “Aday Öğretmen Yetiştirme Programı’’ uyguladıklarını, bu kapsamda, 384 saat sınıf içi ve okul içi, 90 saat okul dışı faaliyetler, 168 saat hizmet içi eğitim faaliyetleri olmak üzere toplam 642 saat eğitim verildiğini anlattı. Bu süreçteki maddelerden bazıları şöyle:

* Kitap okuma (5 adet)
* Film izleme (10 adet)
* Türkiye’de demokrasi serüveni ve
15 Temmuz süreci (6 saat)
* İnsani değerlerimiz ve meslek etiği
(12 saat)
* Gönüllülük ve girişimcilik çalışmaları
(12 saat)
* Şehir kimliğini tanıma (18 saat)
* Tecrübeyle buluşma (12 saat)
* Gelişmiş ülkelerin eğitim sistemleri
(12 saat)

Eğitimci Alaattin Dinçer:
Ulusal ve uluslararası sınavlarda
öğrencilerin Fen, Matematik
ve diğer bazı derslerde
başarılarının neden bu kadar
düşük olduğu, bu derslerin
öğretmenlik sınav sonuçları ile
ilişkilendirmek mümkün. Ancak
öğrenci başarısızlığını sadece
bu sonuçlara bağlamak doğru
olmaz. Bu bir faktör olarak görülebilir.
Bu tablo bize aynı zamanda
öğretmenlik için planlanmış
yükseköğretim programlarında
verilen eğitimin
niteliğinin düşüklüğüne dair
üzerinde önemle durulması
ve sorgulanması gereken bir
veri olarak değerlendirilmelidir.
Aslında sistem bir bütün
olarak tepeden tırnağa kadar
sorunludur ve sorgulanmayı,
bu sorgulama üzerine yeniden
yapılanmayı gerekli kılmaktadır.
Bu yapılmadığı sürece alınacak
tedbirler pansuman tedbir
olmaktan öteye geçmeyecektir

 

 


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler