"Uzaydan gelen virüs 23 Aralık’ta Dünya’yı yok edecek" iddiası doğru mu?

Hindistanlı bilim insanlarının, uzaydan gelecek bir virüsün 23 Aralkık'ta Dünya'yı yok edecek iddiasının gerçeği yansıtmadığı bildirildi.

Yayınlanma: 12.12.2017 - 09:27

Rusya’nın resmi haber ajansı Sputnik, 12 Aralık’ın ilk dakikalarında ‘Bilim insanları: Uzaydan gelen virüs 23 Aralık’ta Dünya’yı yok edecek’ başlıklı bir haber yayınladı.

Sputnik, haberini güvenilik kaynaklardan biri olarak görülen Science dergisine dayandırdı.

Haberde şöyle dendi: “Bilim insanları, ölümcül hastalık kaynağının tam olarak nasıl yayılacağını bildirmedi. Science dergisinin haberine göre Hindistanlı astronomlar, 23 Aralık’ta dünyanın sonunun geleceğini duyurdu. Hindistanlı bilim insanları, sayılır günler içinde tüm insanlığı öldürebilecek virüsün yakın zamanda tüm Dünya’ya yayılacağını düşünüyor. Ancak virüsün sebebiyle ilgili ek bilgi verilmedi. Hint bilimciler, yakınlarda bir uzay cismini tespit ettiklerini, bu cismin NASA veri tabanında bulunmadığını ifade ettiler. Ölümcül virüsün gezegenimize bu cisim tarafından ulaştırıldığı kaydedildi.”

Ancak haberi Türkiye’de ilk yayınlayan Sputnik, haberin kaynağından doğrulatılamadığı için kaldırıldığını duyurdu.

Duyuruda “Sputnik’in, Moskovski Komsomolets (mk.ru) gazetesinden çevirerek yayınladığı bu haber, ilgili gazetenin atıf yaptığı http://www.sciencemag.org/ adresinden teyid edilememiştir. Takipçilerimizin bilgisine sunarız.” denildi.

Sputnik haberi yayınladığı zaman Science dergisini kaynak göstermişti. Ancak düzeltmesinde kaynağı bir Rus gazetesi olarak gösterdi.

Öte yandan teyit.org da haberin ilk olarak 9 Aralık’ta İngilizce yayın yapan Stopru.org’da yer aldığını yazdı.

Bu sitenin kaynak olarak Rus VladTime’a atıf yaptığı ancak bu sitede habere dair bir ize ulaşılamadığı belirtildi.

Ayrıca haberde atıf yapılan Hint astronomların kimliklerine ve tespit çalışmalarına dair bilgi verilmediği, çalışmalarından bahsedilmediği de vurgulandı.

NASA’nın da bu konu hakkında resmi açıklama yapmadığı belirtildi. Science dergisinin internet sitesinde de haber yok.

teyit.org’a konuşan astrofizikçi Selçuk Topal da böyle bir şeyin mümkün olmadığını söyledi.