Masmavi bir tanıtım

The Bodrum Cup, 31 yıldır düzenleniyor. Bu yıl katılımcıların yüzde 40’ı yabancı. Akdeniz’in en büyük deniz festivallerinden ve bu yılki tanıtım değeri 1.5 milyon Avro.

Olcay Büyüktaş
31 Ekim 2019 Perşembe, 23:01

Bodrumlular ekimin son dönemlerine, yani sıcağın ve insanın azaldığı, yaprakların sarardığı bu döneme “Sarı yaz” derlermiş. Moskova’nın sarı sonbaharı gibi.

Ancak bu sarı yaz dönemi, 1989’da Bodrum’da ahşap yat yapımı sanatına yönelik farkındalık yaratma amacıyla bir yat yarışı olarak başlayan, yıllar geçtikçe binlerce deniz meraklısının katılımı, etkinlik, konser ve sosyal sorumluluk projeleriyle genişleyerek “Yılın The Bodrum Cup” zamanına dönüşüyor.

Yatçılık alanında dünyada Cannes, Monte Carlo, Barselona gibi şehirler öne çıksa da hem Türkiye’den hem de farklı ülkelerden binlerce kişinin buluştuğu The Bodrum Cup, katılımcılara ve bölgeye hareketli bir hafta yaşatıyor.

KATILIM 150 AVRO  

The Bodrum Cup’ın fikir babası ve onursal başkanlığını yürüten Erman Aras, “Dünyanın 7 harikasından birini yaratan medeniyetin mirasçısı olarak bu toprakların değerlerini gelecek nesillere aktarmak bizim sorumluluğumuz” düşüncesiyle yola çıktıklarını anlatıyor.

The Bodrum Cup Organizasyon Komitesi Başkanı Süleyman Uysal’ın verdiği bilgiye göre bu yıl American Hospital ana sponsorluğunda yapılan festivale 2 bin 200 kişi kayıt yaptırdı ki, bunlar, yalnız deniz üzerindekiler. Ajda Pekkan konserinin de yer aldığı son gece etkinliklerinde 6 binin üzerinde konuk ağırlandı.

Yarış için misafir ağırlayan 180 tekne kayıt yaptırdı. 10 binin üzerinde kişi organizasyonu takip etti. Çok önemli yerli ve yabancı basın mensupları ağırlandı.

Tüm olanlar içinde bana göre en önemli olaylardan biri organizasyonun ulaştığı tanıtımın değeri. Çünkü bu kısa ve orta vadede gelişen turizm ve denizcilik faaliyeti demek. Uysal, yurtiçi ve yurtdışı tanıtım ve reklam katkısının 1.5 milyon Avro olduğunu dile getirdi.

Bunun dışında 6 günde 6 konser düzenlendi ve etapların 4’ü Bodrum ve mahallelerinde yapıldı. Bodrum genelinde çok fazla restoran ve otellerde yer kalmadı. Organizasyon tarihleri boyunca uçaklarda yer bulunamadı.